Bu çalışmanın amacı, araştırma-sorgulamaya dayalı harmanlanmış öğrenme ortamına ilişkin üniversite öğrencilerinin tutum ve görüşlerini araştırmaktır. Araştırmaya, 2019-2020 eğitim-öğretim yılının güz döneminde Munzur Üniversitesi Tunceli Meslek Yüksekokulu Laboratuvar Teknolojisi programında son sınıfta öğrenim gören 24 meslek yüksekokulu öğrencisi katılmıştır. Laboratuvar Teknolojisi programında güz döneminde işlenen zorunlu su analizleri, bitki analizleri, toprak analizleri ve proje yönetimi dersleri araştırma-sorgulamaya dayalı harmanlanmış öğrenme ortamına göre işlenmiştir. Bu öğrenme ortamı, literatürde bulunan birçok araştırma incelenip analiz edilerek tasarlanmış, yüz yüze ve çevrim içi öğrenme ortamlarının bütünleştirildiği bireysel/grupça araştırma-sorgulama dayalı öğrenme etkinlikleri temel alınarak yürütülmüştür. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin bu öğrenme ortamına yönelik tutum ve görüşleri, bireysel yarı-yapılandırılmış mülakat tekniğiyle belirlenmiş ve elde edilen nitel veriler içerik analizine göre değerlendirilmiştir. Bu çalışmada elde edilen bulgulara göre, araştırma-sorgulamaya dayalı harmanlanmış öğrenme ortamına ilişkin üniversite öğrencilerinin çoğunun tutum ve görüşlerinin olumlu yönde olduğu tespit edilmiştir. Bu araştırmanın sonuçları, yükseköğretim kurumlarında yürütülen eğitim-öğretim süreçlerinin araştırma-sorgulamaya dayalı harmanlanmış öğrenme ortamları çerçevesinde yeniden düzenlenmesi ve geliştirilmesinin önemini vurgulamaktadır.
Harmanlanmış öğrenme Yüz yüze öğrenme Çevrim içi öğrenme Araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme
Munzur Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi (MÜNİBAP) tarafından desteklenmiştir.
Proje No: MFMUB019-03
This study aims to investigate the views of university students regarding the inquiry-based blended learning environment. The study participants consisted of 24 second-year students attending Laboratory Technology program at Munzur University Tunceli Vocational Higher Education School during the fall semester of the 2019-2020 academic year. The compulsory water analysis, plant analysis, soil analysis, and project management courses in the Laboratory Technology program were instructed based on the inquiry-based blended learning environment during the fall semester. This learning environment was designed by examining and analyzing many studies in the literature, and it was carried out based on individual/group inquiry-based learning activities in which face-to-face and online learning environments were integrated. In the research, a case study from qualitative research methods was used. The individual semi-structured interview technique was determined the students’ views towards this learning environment and the qualitative data obtained were evaluated according to the content analysis. According to the findings obtained in this study, it was determined that most views regarding the inquiry-based blended learning environment were positive. The results of this research emphasize the importance of reorganizing and developing the teaching processes carried out in higher education institutions within the framework of the digital transformation approach.
Blended learning face to face learning online learning inquiry-based learning
Proje No: MFMUB019-03
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Proje No: MFMUB019-03 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .