This study provides an understanding of the internet flow during the transition to university. The main purpose of the study is to determine the internet addiction levels in high school seniors and to expand the transition period of this consumption to university. The research was conducted on 366 high school senior students. A data set that mainly included students’ averages, gender, parents’ educational status, and type of school was used. This data set was created as the basis for determining levels of internet relationships. Statistical analyzes were performed to increase the values between the overall effect and internet resistance. The resulting updates showed a negative distribution, predominantly between unmodified and internet modifications. Those who do not have higher weighted averages are generally observed to have lower internet levels. The effect of gender and other people on the level of internet change is not significant. This study is an important step to ensure the preservation of the internet during the transition to university. The findings emphasize that there is an inverse relationship between predominantly unlisted and internet data, and the balance between academic success and internet use. However, the impact of gender on the internet has been further investigated. The implications of these results provide guidance for educators, families, and society in understanding young people’s relationship with the digital world and ensuring balanced digital use.
University transition process internet change high school senior year
Bu çalışma, üniversiteye geçiş sürecindeki öğrencilerin internet bağımlılığını anlamayı amaçlamaktadır. Çalışmanın temel amacı, lise son sınıf öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerini belirlemek ve bu bağımlılığın üniversiteye geçiş sürecindeki etkilerini incelemektir. Araştırma, 366 lise son sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin ağırlıklı not ortalamaları, cinsiyet, anne-baba eğitim durumu, öğrenim görülen okul türü parametrelerini içeren bir veri seti kullanılmıştır. Bu veri seti, internet bağımlılık düzeylerini belirlemek için temel oluşturmuştur. İstatistiksel analizler, tüm parametreler ile internet bağımlılığı arasındaki ilişkiyi değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Elde edilen bulgular; internet bağımlılık skoru ile ağırlıklı not ortalaması arasında negatif bir korelasyon olduğu görülmektedir. Daha yüksek ağırlıklı not ortalamalarına sahip öğrencilerin, genellikle daha düşük internet bağımlılığı düzeylerine sahip olduğu gözlemlenmiştir. Cinsiyet ve diğer parametrelerin ise internet bağımlılığı düzeyleri üzerindeki etkisi istatistiksel olarak anlamlı değildir. Bu çalışma, üniversiteye geçiş sürecindeki öğrencilerin internet bağımlılığını anlamak adına önemli bir adımdır. Elde edilen bulgular, ağırlıklı not ortalaması ile internet bağımlılığı arasında ters bir ilişki olduğunu göstererek, akademik başarı ile internet kullanımı arasındaki dengeyi vurgulamaktadır. Bununla birlikte, cinsiyetin internet bağımlılığı üzerindeki etkisinin daha fazla araştırma gerektirdiği belirlenmiştir. Bu çalışmanın sonuçları, gençlerin dijital dünya ile olan ilişkisini anlama ve dengeli bir dijital kullanım sağlama konusunda eğitimciler, aileler ve toplum için rehberlik sağlar.
Üniversiteye geçiş süreci internet bağımlılığı lise son sınıf
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .