Yüzyıllardır
işsizlik küresel boyutta mücadele edilen bir problemdir. 21. Yüzyılda
küreselleşme ve teknolojinin hızlı gelişimiyle birlikte birçok sektörde insan
emeğinin değeri azalmaktadır. İşsizlikle başa çıkabilmek ve istihdam gücünü
küresel düzeyde arttırabilmek için yenilik odaklı girişimler ve girişimciler
önem teşkil etmektedir. Bu yüzden de, sadece eğitim ve öğretim veya araştırma
faaliyeti gerçekleştirmeye yönelik üniversite kurgulamasına yönelik değişim
ihtiyacı doğmuştur. Triple Helix modelinde yer alan Üniversite-Sanayi ve Devlet
ilişkisinin yeniden tanımlanmasını sağlayan “Girişimci Üniversite Modeli” de bu
ihtiyaç doğrultusunda geliştirilmiştir. Bir derleme ve politika araştırması
olan bu çalışmanın amacı, girişimci üniversiteye yönelik kavramsal tanımlama
bilgilerini ve girişimci üniversite olabilmek için sahip olunması gereken
yeterlilikleri dört farklı kıtadaki gelişmeleri dikkate alarak sunmaktır. Bu
araştırma kapsamında bazı teorik bulgular ve politik yönelimler
paylaşılmaktadır. Bunlardan ilki, girişimci üniversitelerin yükseköğretim
evrimsel süreci içerisinde en son aşamada yer almasıdır. Ayrıca, girişimci
üniversite modelinin temelini oluşturan üniversite-sanayi-devlet ilişkisindeki
yapının da değişme evriminde olduğu bulgusu araştırma sonucunda keşfedilmiştir.
Çalışma, “Girişimci Üniversite Modeli ”ne yönelik kavramsal ve gelişim sürecini
irdeleyen az sayıda çalışma arasında yerini almaktadır.
Unemployment has been a significant problem for centuries. The value of human labor has been decreasing in many sectors due to globalization and technological developments taking place in the 21st century. Innovation-oriented initiatives and entrepreneurs have gained increasing importance for dealing with unemployment and increasing human power on a global scale. Thus, a need for making changes to the university design in which the main focus is on teaching and research has emerged. “The entrepreneurial university model”, which is featured in the Triple Helix Model and helps redefine university-industry and state relationships has been created as a response to this need. The purpose of this review study is to present fundamental information about the conceptual framework of the entrepreneurial university and properties that universities need to have in order to be labeled as an entrepreneurial university. This study, which is one of the few studies that examine the conceptual and developmental features of the entrepreneurial university model, provides readers with a review on the evolution of university-industry-state relationship and insights into several theoretical issues and political orientations.
The entrepreneurial university model Triple helix model Higher education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .