Üniversite sıralamaları son yıllarda oldukça popüler hale geldi. İlk İngiltere ve ABD merkezli kuruluşların başlattığı sıralama günümüzde yüzden fazla kurum tarafından yapılmaktadır. Çok sayıda sıralama yapan kurum olmasına rağmen sıralama yapan kuruluşların sıralamaya veri olarak kullandıkları bilgiler Web of Science, Scopus ve Google Scholar gibi akademik yayın verilerini kayıt eden kurumlardan temin edilmektedir. Bu çalışmada sıralama yapan kurumlardan 3 tanesi seçilmiş ve bu sıralamalarda kullanılan metodoloji irdelenmiştir. Seçilen kriterlerin ağırlıkları, nasıl bilgi toplandığı ve nihai puanlamaların nasıl yapıldığı açıklanmıştır. Sıralama metodunun üniversitenin fonksiyonu olan ArGe-Eğitim-topluma katkı unsurlarını nasıl ölçtüğü ve bu bağlamda kaliteyi nasıl yansıttığı tartışılmıştır.
University ranking has been popularized recently. UK and USA based institutions have started to make ranking initially then became widespread globally. Even though there has been several institutions which make University ranking, data that are used for ranking is supplied by limited institutions like Web of Science, Scopus and Google Scholar. In this study, three ranking institutions are selected and their methodologies are examined. Proportions of criteria, the way of data collection and the final scoring are also examined. Measuring the quality of University’s three main functions that are R&D, education and the contribution to the society is also examined.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .