Açık ve uzaktan eğitimdeki artış ve yükseköğretim alanında açık üniversite hareketinin yükselişi, dünyanın farklı yerlerinde her biri 100.000'den fazla öğrenciye sahip açık mega üniversitelerin kurulmasıyla sonuçlanmıştır. Erişimin faydalarına ve düşük maliyetlere rağmen, bu tür kurumlara yönelik temel eleştiri kalite güvencesi ile ilgili olmuştur. Bu makalenin amacı 1) Türkiye'deki Anadolu Üniversitesi, Hindistan'daki Indira Gandhi National Open University ve İngiltere'deki Open University olmak üzere üç açık mega üniversiteyi resmi web sitelerinde göründükleri şekliyle, misyonları, vizyonları, sloganları, öğrenme ortamları, giriş şartları ve kalite güvence politikaları açısından karşılaştırmak; 2) açık üniversite hareketiyle uyumlarını ortaya çıkarmaktır. Bu nitel çalışma, karşılaştırmalı bir vaka çalışması yaklaşımı kullanır ve verileri sabit karşılaştırma yöntemiyle analiz eder. Başlıca bulgular, bu üniversitelerin kitleselleştirme yoluyla erişim stratejilerini belirlediklerini ve maliyetlerini düşürdüklerini ortaya koymuştur. Üniversiteler, dünya çapındaki öğrenci kitlelerini cezbetmek için web sitelerindeki kalite güvence politikalarıyla ilgileniyor görünmektedirler. Ortaya koyduğumuz soru, gerçek eğitim ortamlarında nitelik ve nicelik arasındaki dengeye ne ölçüde ulaşıldığıdır.
açık ve uzaktan eğitim açık üniversite hareketi mega üniversite kitleselleştirme eğitim politikaları
The increase in open and distance education and the rise of open university movement in the field of higher education have resulted in the establishment of open mega universities in different parts of the world with populations of more than 100,000 students each. Despite the benefits of access and low costs, the main criticism of this type of institution has been about quality assurance. The aim of this paper is 1) to compare and contrast three open mega universities namely Anadolu University in Turkey, Indira Gandhi National Open University in India, and Open University in Britain, in terms of their missions, visions, mottos, learning environments, entrance requirements, and quality assurance policies as they appeared on their official websites; and 2) to highlight their alignment with the open university movement. This qualitative study employs a comparative case study approach, and analyses data with the constant comparative method. Major findings suggested that these universities seemed to establish their access strategies and lower their costs through massification. They appeared to be concerned about quality assurance policies on their websites mainly to attract student masses around the world. The question we raise is the extent to which the balance between quality and quantity is reached in actual educational settings.
open and distance education open university movement mega university massification educational policies
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 3 |
Dergi TR Dizin'de Taranmaktadır.
https://search.trdizin.gov.tr/tr/dergi/detay/2151/universite-arastirmalari-dergisi-online
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
https://www.budapestopenaccessinitiative.org/read