This article examines the impact of foreign policy decisions, specifically the Africa Opening Policies, on international scholarship programs and student mobility from Africa to Türkiye. The background of Türkiye’s African policy is discussed, along with policies made by different governments. The article evaluates student exchanges and scholarships in bilateral agreements and regional cooperation between Türkiye and African countries. The central question is whether the openings in Turkey's African policy have had any effect on student mobility from Africa. To answer this question, the article uses international scholarship programs as an instrument in Turkish foreign policy in the context of the Africa Opening Policies as a single case study, which is designed to provide an in-depth understanding and contextualization of scholarship programs within foreign policymaking. Analyzing the policy documents from relevant institutions such as the Council of Higher Education, the Ministry of National Education, and the Presidency of Turks Abroad and Related Communities, the study uses process tracing methodology to show that foreign policy openings and desired relations with a particular country or region affect the design and priorities of international higher education programs. Thus, the article explores foreign policymaking as a driving factor in developing international student mobility in Türkiye.
Foreign policymaking Turkish foreign policy Türkiye-Africa relations Türkiye Scholarships program International student mobility international higher education
Bu makale, dış politika kararlarının, özellikle de Afrika Açılım Politikalarının, uluslararası burs programları ve Afrika'dan Türkiye'ye öğrenci hareketliliği üzerindeki etkisini incelemektedir. Türkiye'nin Afrika politikasının arka planı, farklı hükümetler tarafından yapılan politikalarla birlikte ele alınmaktadır. Makale, Türkiye ile Afrika ülkeleri arasındaki ikili anlaşmalar ve bölgesel işbirlikleri kapsamındaki öğrenci değişimleri ve bursları değerlendirmektedir. Temel soru, Türkiye'nin Afrika politikasındaki açılımlarının Afrika'dan öğrenci hareketliliği üzerinde herhangi bir etkisi olup olmadığıdır. Bu soruyu cevaplamak için makale, Afrika Açılım Politikaları bağlamında Türk dış politikasında bir araç olarak uluslararası burs programlarını tekil vaka analizi olarak kullanmıştır ve dış politika yapımında burs programlarının derinlemesine anlaşılmasını ve bağlamsallaştırılmasını sağlamak üzere tasarlanmıştır. Yükseköğretim Kurulu, Milli Eğitim Bakanlığı ve Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı gibi ilgili kurumların politika belgelerini analiz eden çalışma, dış politika açılımlarının ve belirli bir ülke veya bölge ile arzu edilen ilişkilerin uluslararası yükseköğretim programlarının tasarımını ve önceliklerini etkilediğini göstermek için süreç izleme metodolojisini kullanmaktadır. Böylece makale, Türkiye'de uluslararası öğrenci hareketliliğinin geliştirilmesinde itici bir faktör olarak dış politika yapımını incelemektedir.
Dış politika yapımı Türk dış politikası Türkiye-Afrika ilişkileri Türkiye Bursları programı Uluslararası öğrenci hareketliliği Uluslararası yükseköğretim
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Politikaları, Yükseköğretimde Uluslararasılaşma |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .