This paper aims to determine the relationship between organizational conflict in hospitality enterprises and employee commitment towards their organizations and to determine which type of commitment is more effective on conflict. Within the scope of the study, a survey application is undertaken on 5-star hotels in Belek. The questionnaire has been applied to 450 employees. Statistical analysis has been made on 392 of them which have been found to provide usable data while the remaining 58 have been excluded at the time of validity and reliability analysis. As a result of factor analysis, four dimensions have been gathered and these have been named as “emotional commitment”, “continuity commitment”, “normative/behavioral commitment” and “organizational conflict”. As a result of correlation analysis, it has been found that emotional commitment decreases but, continuity and normative commitment increase the conflicts within the organization. In consequence of regression analysis, it has been established that organizational commitment is a significant predictor of organizational conflict. 1.
Bu çalışma, konaklama işletmelerinde yaşanmakta olan örgütsel çatışma ile çalışanların örgütlerine karşı duyduğu bağlılık arasındaki ilişkiyi belirlemek ve hangi bağlılık türünün çatışma üzerinde daha etkili olduğunu tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında Belek bölgesinde yer alan 8 adet 5 yıldızlı konaklama işletmesinin çalışanları ile anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Toplamda 450 işgören ile anket uygulaması gerçekleştirilmiş olup bunlardan sağlıklı verilere sahip olan 392 anket ile analizler gerçekleştirilmiştir. 58 anket ise geçerlilik ve güvenilirlik analizleri sırasında değerlendirme dışı bırakılmıştır. Elde edilen verilerle gerçekleştirilen faktör analizi neticesinde dört boyut elde edilmiş olup bunlar “duygusal bağlılık”, “devam bağlılığı”, “normatif/davranışsal bağlılık” ve “örgütsel çatışma” olarak isimlendirilmiştir. Yapılan korelasyon analizi sonucunda duygusal bağlılığın örgüt içi çatışmaları azalttığı, devam bağlılığı ve normatif bağlılığın ise arttırdığı görülmüştür. Regresyon analizi sonucuna göre ise örgütsel bağlılığın, örgütsel çatışmanın anlamlı bir yordayıcısı olduğu tespite edilmiştir.
Çatışma Örgütsel Çatışma Örgütsel Bağlılık Konaklama İşletmesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 3 |