Çalışmada, üniversite öğrencilerinin online yemek siparişine ilişkin tutum ve davranışlarını etkileyen faktörleri online yemek siparişine uyarlanan Teknoloji Kabul Modeli (TKM) yardımıyla ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaçla Eskişehir Osmangazi ve Anadolu Üniversiteleri’nde eğitim gören300 öğrenciye Mayıs 2014’te internet üzerinden bir anket uygulanmıştır.Verilerin analizinde, üniversite öğrencilerinin online yemek siparişi hakkındaki tutum ve davranışlarını etkileyen faktörler arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve modelin uyumunu değerlendirmek amacıyla Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin online yemek siparişi ölçeğinin alt boyutları ile demografik özellikleri arasındaki ilişkiyi yapısını araştırmak amacıyla karar ağacı algoritmalarından CHAID analizi ile uygulanmıştır.YEM Analizi sonucunda algılanan fayda, algılanan kullanım kolaylığının davranışa yönelik tutumu pozitif yönde etkilediği, davranışa yönelik tutum ve kişisel normun ise öğrencilerin online yemek siparişi verme sayısını arttırıcı yönde etkilediği sonucuna varılmıştır.CHAID analizi sonucunda ise genel olarak online yemek siparişine ilişkin boyutlar üzerinde, ayda verilen ortalama yemek siparişi sayısının, internet kullanmaya başlanılan zamanın, online yemek sitelerinden haberdar olma durumunun, eğitim görülen üniversite ve baba eğitim düzeyi gibi faktörlerin etkili olduğu sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 2 |