Türkiye eğitim öğretime yönelik yeterli kalite ve düzeyde yatırım ve altyapıya sahip değildir. Bu yüzden araştırma, devletin eğitim öğretimi teşvik edici rolü ne olmalıdır, devlet eğitim öğretim faaliyetlerini nasıl sunmalıdır ve vergi politikasının bu konudaki rolü ne olabilir sorularına cevap vermeyi amaçlamaktadır. Vergi politikası eğitim öğretim yatırımları ve hizmet sunumunun miktar ve kalitesini arttırdığı ölçüde iktisadi büyüme, yaşam kalitesi ve rekabet gücü Türkiye’de artacaktır. Bu çalışma Türkiye’deki mevcut durum ve uygulamayı ele alarak idealde olması gereken vergi politikasını belirlemeye katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Çalışmada çeşitli Avrupa Birliği üyesi ülke örneklerinden hareketle karşılaştırma yöntemi kullanılmış, seçilen AB üyesi ülkeler ile Türkiye’de eğitim öğretime verilen teşvikler incelenmiştir. Eğitim öğretim hizmet ve yatırımlarını arttırmak için vergi politikaları etkili bir araç olarak kullanılırsa eğitim öğretim hizmet, miktar ve kalitesi Türkiye’de artacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 2 |