Bu çalışmada, Alanya bölgesinde turizm sektöründe faaliyet gösteren firmaların kümelenme potansiyeli incelenmiştir. Alanya’da yer alan 67 konaklama işletmesine uygulanan anket çalışmasından elde edilen veriler doğrultusunda, firmaların kümelenme, işbirliği ve ağ (network) ilişkileri, kümelenme analizi ve kümelenme haritaları yardımıyla analiz edilmiştir. Ayrıca, kümelenme yapısının ve ilişkilerin yoğunluğunun belirlenebilmesi amacıyla yoğunluk(density) ve derece(degree) ölçütleri hesaplanmıştır. Çalışma sonucunda, Alanya bölgesinde konaklama işletmelerinin kümelenmesinin zayıf olduğu ve bu araştırmada incelenen tüm bağlantı türleri açısından bir ağyapının güçlendirilmesi ve desteklenmesinin önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 1 |