Alat, Z., Akgümüş, Ö. ve Cavalı, D. (2012). Okul öncesi eğitimde açık hava etkinliklerine yönelik öğretmen görüş ve uygulamaları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 47-62.
Aral, N., Gürsoy F. ve Köksal A. (2000). Okul öncesi eğitiminde oyun. İstanbul: Turan Ofset.
Babaroğlu, A.(2018).Eğitim ortamları açısından okul öncesi eğitim kurumları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (3), 1313-1330.
Ball, D. J., Gill, T., & Spiegal, B. (2008). Managing risk in play provision: implementation guide. The Department for Children, Schools and Families (DCSF) and the Department for Culture, Media and Sport (DCMS).
Ball, D. J. (2002). Playgrounds—risks, benefits and choices. London: Health & Safety Executive (HSE) contract research report, Middlesex University
Baran, M., Yılmaz, A. ve Yıldırım, M. (2007). Okul öncesi eğitimin önemi ve okul öncesi eğitim yapılarındaki kullanıcı gereksinmeleri (Diyarbakır Huzurevleri Anaokulu örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 8, 27-44.
Beames, S., Higgins, P., & Nicol, R. (2011). Learning outside the classroom: Theory and guidelines for practice. New York, NY: Routledge.
Brockman, R.,Jago, R. ve Fox,K.R. (2011). Children's active play: self-reported motivators, barriers and facilitators. BMC Public Health, 11, 461.
Brussoni,M., Ishikawa, T., Brunelle, S., &Herrington, S. (2017). Landscapes for play: effects of an intervention to promote nature-based risky play in early childhood centres. Journal of Environmental Psychology, 54, 139–150. https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2017.11.001
Brussoni, M., Gibbons, R., Gray, C., Ishikawa, T., Sandseter, E., Bienenstock, A., ... & Pickett, W. (2015). What is the relationship between risky outdoor play and health in children? A systematic review. International Journal Of Environmental Research And Public Health, 12(6), 6423-6454.
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Riskli Oyun Oynamalarında Okullarının Fiziksel Ortamlarının Öğretmen Algılarına Etkisinin İncelenmesi
Bu çalışma okul öncesi dönem çocuklarının riskli oyun oynamalarında okullarının fiziksel ortamlarının öğretmen algılarına etkisinin incelenmesi amacı ile yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2021-2022 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı 344 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada, veri toplama aracı olarak okul öncesi öğretmenlerinin kişisel bilgilerinin yer aldığı “Genel Bilgi Formu” ve Karaca ve Uzun (2020) tarafından geliştirilen “Erken Çocukluk Riskli Oyun Değerlendirme Aracı-Öğretmen Formu (EÇRODA-ÖF)” kullanılmıştır. Araştırmanın analizinde, elde edilen verilerin normal dağılmadığı belirlenerek, iki değişken için Mann Whitney U Testi ile ikiden fazla değişkenler için Kruskal Wallis H Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, okul türü, sınıf mevcudu ve yardımcı personelde anlamlı fark bulunmuş, oyun odası ve araç gereç değişkenlerinde anlamlı farklılık saptanamamıştır. Araştırma sonucunda eğitimcilere, araştırmacılara ve yöneticilere önerilerde bulunulmuştur.
Alat, Z., Akgümüş, Ö. ve Cavalı, D. (2012). Okul öncesi eğitimde açık hava etkinliklerine yönelik öğretmen görüş ve uygulamaları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 47-62.
Aral, N., Gürsoy F. ve Köksal A. (2000). Okul öncesi eğitiminde oyun. İstanbul: Turan Ofset.
Babaroğlu, A.(2018).Eğitim ortamları açısından okul öncesi eğitim kurumları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (3), 1313-1330.
Ball, D. J., Gill, T., & Spiegal, B. (2008). Managing risk in play provision: implementation guide. The Department for Children, Schools and Families (DCSF) and the Department for Culture, Media and Sport (DCMS).
Ball, D. J. (2002). Playgrounds—risks, benefits and choices. London: Health & Safety Executive (HSE) contract research report, Middlesex University
Baran, M., Yılmaz, A. ve Yıldırım, M. (2007). Okul öncesi eğitimin önemi ve okul öncesi eğitim yapılarındaki kullanıcı gereksinmeleri (Diyarbakır Huzurevleri Anaokulu örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 8, 27-44.
Beames, S., Higgins, P., & Nicol, R. (2011). Learning outside the classroom: Theory and guidelines for practice. New York, NY: Routledge.
Brockman, R.,Jago, R. ve Fox,K.R. (2011). Children's active play: self-reported motivators, barriers and facilitators. BMC Public Health, 11, 461.
Brussoni,M., Ishikawa, T., Brunelle, S., &Herrington, S. (2017). Landscapes for play: effects of an intervention to promote nature-based risky play in early childhood centres. Journal of Environmental Psychology, 54, 139–150. https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2017.11.001
Brussoni, M., Gibbons, R., Gray, C., Ishikawa, T., Sandseter, E., Bienenstock, A., ... & Pickett, W. (2015). What is the relationship between risky outdoor play and health in children? A systematic review. International Journal Of Environmental Research And Public Health, 12(6), 6423-6454.
Karaca, N. H., Yavuz, Ş., & Aydoğuş, R. (2023). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Riskli Oyun Oynamalarında Okullarının Fiziksel Ortamlarının Öğretmen Algılarına Etkisinin İncelenmesi. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 6(1), 48-64. https://doi.org/10.47477/ubed.1263998
AMA
Karaca NH, Yavuz Ş, Aydoğuş R. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Riskli Oyun Oynamalarında Okullarının Fiziksel Ortamlarının Öğretmen Algılarına Etkisinin İncelenmesi. UBED. Nisan 2023;6(1):48-64. doi:10.47477/ubed.1263998
Chicago
Karaca, Nezahat Hamiden, Şenay Yavuz, ve Rasim Aydoğuş. “Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Riskli Oyun Oynamalarında Okullarının Fiziksel Ortamlarının Öğretmen Algılarına Etkisinin İncelenmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 6, sy. 1 (Nisan 2023): 48-64. https://doi.org/10.47477/ubed.1263998.
EndNote
Karaca NH, Yavuz Ş, Aydoğuş R (01 Nisan 2023) Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Riskli Oyun Oynamalarında Okullarının Fiziksel Ortamlarının Öğretmen Algılarına Etkisinin İncelenmesi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 6 1 48–64.
IEEE
N. H. Karaca, Ş. Yavuz, ve R. Aydoğuş, “Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Riskli Oyun Oynamalarında Okullarının Fiziksel Ortamlarının Öğretmen Algılarına Etkisinin İncelenmesi”, UBED, c. 6, sy. 1, ss. 48–64, 2023, doi: 10.47477/ubed.1263998.
ISNAD
Karaca, Nezahat Hamiden vd. “Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Riskli Oyun Oynamalarında Okullarının Fiziksel Ortamlarının Öğretmen Algılarına Etkisinin İncelenmesi”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 6/1 (Nisan 2023), 48-64. https://doi.org/10.47477/ubed.1263998.
JAMA
Karaca NH, Yavuz Ş, Aydoğuş R. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Riskli Oyun Oynamalarında Okullarının Fiziksel Ortamlarının Öğretmen Algılarına Etkisinin İncelenmesi. UBED. 2023;6:48–64.
MLA
Karaca, Nezahat Hamiden vd. “Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Riskli Oyun Oynamalarında Okullarının Fiziksel Ortamlarının Öğretmen Algılarına Etkisinin İncelenmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, c. 6, sy. 1, 2023, ss. 48-64, doi:10.47477/ubed.1263998.
Vancouver
Karaca NH, Yavuz Ş, Aydoğuş R. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Riskli Oyun Oynamalarında Okullarının Fiziksel Ortamlarının Öğretmen Algılarına Etkisinin İncelenmesi. UBED. 2023;6(1):48-64.