Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 47 - 56, 23.06.2020

Öz

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B., Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24, 1- 10.
  • Baş, T., Akturan, U., ve diğer. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Baydaş, Ö., Esgice, M., Kalafat, Ö., Göktaş, Y. (2011). Etkileşimli Tahtaların Öğretim Süreçlerine Katkıları. 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 335-339. Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • Bulut, İ., Koçoğlu, E. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 242-258.
  • Cüre, F., Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojileri (Bit) Uygulama Başarıları ve Bit’e Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 34-53.
  • Çoruk, H., Çakır, R. (2017). Çoklu ortam Kullanımının İlkokul Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Kaygılarına Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 8, 1-27.
  • Genesi, D. J. (2009). Student Perceptions of İnteractive Whiteboards in a Third Grade Classroom. (Unpublished Master’s Thesis), Cedarville University Education Department.
  • İlhan, G. O. (2010). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çoklu Ortam Kullanımı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Karaca, A. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Karakuş, İ., Karakuş, S. (2017). Akıllı tahta kullanımına yönelik ortaöğretim öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 4(2), 1-37.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaya, B. (2008). Sosyal bilgiler dersinde teknoloji kullanımı. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (3), 189-205.
  • Kaya, H., Aydın, F. (2011). Sosyal Bilgiler Dersindeki Coğrafya Konularının Öğretiminde Akıllı Tahta Uygulamalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, 3 (1)
  • Kaya, M. F. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Başarı Algılarının Belirlenmesine Yönelik Nitel Bir Çalışma. TurkishStudies Dergisi. 10/15, 563-584.
  • Kaya, M. T. (2019).Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Teknopedagojik Eğitim Yeterlilikleri ve Akıllı Tahta Öz-Yeterliklerinin İncelenmesi: Afyonkarahisar Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Af yon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Keser, M. Ş. (2012). Sosyal Bilgiler Dersinde Bilgisayar Destekli Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi. Yüksek lisans tezi. Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Aksaray.
  • Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Leymun, Ş. O., Odabaşı, H.F. ve Yurdakul, I.K.(2017).Eğitim Ortamlarında Durum Çalışmasının Önemi.Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, Cilt 5 / Sayı 3. 369-385
  • MEB, TTKB, (2005). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Ocak, G. (2010). Yapılandırmacı Öğrenme Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Tutumları. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (3), 835-857.
  • Özsevgeç, T., Eroğlu, B. (2018). İnsan ve Makine Etkileşimi: Artırılmış Gerçeklik ve Uygulama Örnekleri, Çepni, S. (Ed.) Kuramdan Uygulamaya Stem Eğitimiiçinde (421- 453), Pegem Akademi, Ankara.
  • Taş, M., Düz, İ. (2016). Sosyal bilgiler öğretiminde teknoloji entegrasyonu. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(20), 180-188.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık. Ankara.
  • Yılmaz, K., Ayaydın, Y. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin öğretim teknolojileri kullanımına ilişkin alt yapılarının yeterlilik algılarının incelenmesi: Nitel Bir Çalışma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (USBES Özel Sayısı I), 87-107.
  • Yılmaz, M. (2011). 2005 Sosyal bilgiler dersi öğretim programının birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Nitel bir araştırma). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Yılmaz, M., Savaş B. ve Bozan, İ. (2019). İlkokul öğrencilerinin teknoloji kullanma alışkanlıkları. VI. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 13-15 Haziran, Ankara.

2005 ve 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Teknoloji Kullanımının Öğretmen Gözünden Değerlendirilmesi

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 47 - 56, 23.06.2020

Öz

Teknolojinin çok hızlı gelişmesi her alanda kendisini hissettirmektedir. Hayatımızın her alanına giren teknoloji eğitimde değişik şekillerde karşımıza çıkmaktadır. Teknolojik aletlerin eğitimde kullanılması ile öğrencilerin farklı zekâ alanlarına ve öğrenme stillerine hitap etmek, eğitimi okul dışına da taşımak ve dersleri okul dışında her ortamda takip etmek mümkün hale gelmiştir. Bu çalışmada Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin derslerinde teknolojiyi kullanma durumları incelenmiştir. Her derste olduğu gibi Sosyal Bilgiler dersinde de teknolojinin etkisinin boyutu ve derecesi belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma Ankara, İstanbul ve Afyonkarahisar illeri genelinde bulunan okullardan kartopu örneklemi tekniği ile belirlenen 30 Sosyal Bilgiler öğretmeni ile yapılmıştır. Sosyal Bilgiler Dersinde teknoloji kullanımının öğrencilerin akademik başarılarını artırdığı, öğrenmede kalıcılığı sağladığı, öğrenciyi aktif hale getirdiği, görülmüştür.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B., Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24, 1- 10.
  • Baş, T., Akturan, U., ve diğer. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Baydaş, Ö., Esgice, M., Kalafat, Ö., Göktaş, Y. (2011). Etkileşimli Tahtaların Öğretim Süreçlerine Katkıları. 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 335-339. Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • Bulut, İ., Koçoğlu, E. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 242-258.
  • Cüre, F., Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojileri (Bit) Uygulama Başarıları ve Bit’e Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 34-53.
  • Çoruk, H., Çakır, R. (2017). Çoklu ortam Kullanımının İlkokul Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Kaygılarına Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 8, 1-27.
  • Genesi, D. J. (2009). Student Perceptions of İnteractive Whiteboards in a Third Grade Classroom. (Unpublished Master’s Thesis), Cedarville University Education Department.
  • İlhan, G. O. (2010). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çoklu Ortam Kullanımı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Karaca, A. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Karakuş, İ., Karakuş, S. (2017). Akıllı tahta kullanımına yönelik ortaöğretim öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 4(2), 1-37.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaya, B. (2008). Sosyal bilgiler dersinde teknoloji kullanımı. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (3), 189-205.
  • Kaya, H., Aydın, F. (2011). Sosyal Bilgiler Dersindeki Coğrafya Konularının Öğretiminde Akıllı Tahta Uygulamalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, 3 (1)
  • Kaya, M. F. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Başarı Algılarının Belirlenmesine Yönelik Nitel Bir Çalışma. TurkishStudies Dergisi. 10/15, 563-584.
  • Kaya, M. T. (2019).Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Teknopedagojik Eğitim Yeterlilikleri ve Akıllı Tahta Öz-Yeterliklerinin İncelenmesi: Afyonkarahisar Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Af yon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Keser, M. Ş. (2012). Sosyal Bilgiler Dersinde Bilgisayar Destekli Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi. Yüksek lisans tezi. Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Aksaray.
  • Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Leymun, Ş. O., Odabaşı, H.F. ve Yurdakul, I.K.(2017).Eğitim Ortamlarında Durum Çalışmasının Önemi.Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, Cilt 5 / Sayı 3. 369-385
  • MEB, TTKB, (2005). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Ocak, G. (2010). Yapılandırmacı Öğrenme Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Tutumları. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (3), 835-857.
  • Özsevgeç, T., Eroğlu, B. (2018). İnsan ve Makine Etkileşimi: Artırılmış Gerçeklik ve Uygulama Örnekleri, Çepni, S. (Ed.) Kuramdan Uygulamaya Stem Eğitimiiçinde (421- 453), Pegem Akademi, Ankara.
  • Taş, M., Düz, İ. (2016). Sosyal bilgiler öğretiminde teknoloji entegrasyonu. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(20), 180-188.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık. Ankara.
  • Yılmaz, K., Ayaydın, Y. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin öğretim teknolojileri kullanımına ilişkin alt yapılarının yeterlilik algılarının incelenmesi: Nitel Bir Çalışma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (USBES Özel Sayısı I), 87-107.
  • Yılmaz, M. (2011). 2005 Sosyal bilgiler dersi öğretim programının birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Nitel bir araştırma). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Yılmaz, M., Savaş B. ve Bozan, İ. (2019). İlkokul öğrencilerinin teknoloji kullanma alışkanlıkları. VI. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 13-15 Haziran, Ankara.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Çöl

Feyyaz Karaca

Yayımlanma Tarihi 23 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çöl, M., & Karaca, F. (2020). 2005 ve 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Teknoloji Kullanımının Öğretmen Gözünden Değerlendirilmesi. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 3(1), 47-56.
AMA Çöl M, Karaca F. 2005 ve 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Teknoloji Kullanımının Öğretmen Gözünden Değerlendirilmesi. UBED. Haziran 2020;3(1):47-56.
Chicago Çöl, Mustafa, ve Feyyaz Karaca. “2005 Ve 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Teknoloji Kullanımının Öğretmen Gözünden Değerlendirilmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 3, sy. 1 (Haziran 2020): 47-56.
EndNote Çöl M, Karaca F (01 Haziran 2020) 2005 ve 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Teknoloji Kullanımının Öğretmen Gözünden Değerlendirilmesi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 3 1 47–56.
IEEE M. Çöl ve F. Karaca, “2005 ve 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Teknoloji Kullanımının Öğretmen Gözünden Değerlendirilmesi”, UBED, c. 3, sy. 1, ss. 47–56, 2020.
ISNAD Çöl, Mustafa - Karaca, Feyyaz. “2005 Ve 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Teknoloji Kullanımının Öğretmen Gözünden Değerlendirilmesi”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 3/1 (Haziran 2020), 47-56.
JAMA Çöl M, Karaca F. 2005 ve 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Teknoloji Kullanımının Öğretmen Gözünden Değerlendirilmesi. UBED. 2020;3:47–56.
MLA Çöl, Mustafa ve Feyyaz Karaca. “2005 Ve 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Teknoloji Kullanımının Öğretmen Gözünden Değerlendirilmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, c. 3, sy. 1, 2020, ss. 47-56.
Vancouver Çöl M, Karaca F. 2005 ve 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Teknoloji Kullanımının Öğretmen Gözünden Değerlendirilmesi. UBED. 2020;3(1):47-56.