Bu araştırma, nitel bir yaklaşımla Instagram üzerinde okul öncesi eğitim kurumlarının içerik paylaşım tercihlerini incelemeyi amaçlamıştır. 04.03.2023 tarihi itibariyle "Anaokulu" başlık etiketiyle bulunan takipçi sayısı en yüksek ilk beş anaokulu hesabının son 150 paylaşımı içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir; toplamda 750 paylaşım incelenmiştir. Araştırma, etkinlikler, bilgilendirme (çocuk sağlığı, eğitimi ve gelişimi), kutlama ve anma, reklam ve aile katılımı faaliyetleri olmak üzere dört ana tema üzerinden yapılmış ve bu temalar altında detaylı alt temalar belirlenmiştir. Bulgular, anaokullarının özellikle etkinlik temalı gönderilerle eğitsel ve sosyal aktiviteleri vurguladığını (n=455), bilgilendirme içerikleriyle çocuk sağlığı ve eğitimi hakkında bilgiler sunduğunu (n=144), kutlama ve anma paylaşımlarıyla toplumsal olaylara dikkat çektiğini (n=26), reklam ve aile katılımı içerikleriyle ise pazarlama ve aile katılımını teşvik ettiğini (n=125) göstermektedir. Analiz sonuçları, sosyal medyanın eğitim sektöründeki potansiyelini artırmak için stratejiler önermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |