Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Instagram Üzerinden Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının İçerik Paylaşım Tercihleri

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 86 - 99, 01.09.2024
https://doi.org/10.47477/ubed.1493222

Öz

Bu araştırma, nitel bir yaklaşımla Instagram üzerinde okul öncesi eğitim kurumlarının içerik paylaşım tercihlerini incelemeyi amaçlamıştır. 04.03.2023 tarihi itibariyle "Anaokulu" başlık etiketiyle bulunan takipçi sayısı en yüksek ilk beş anaokulu hesabının son 150 paylaşımı içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir; toplamda 750 paylaşım incelenmiştir. Araştırma, etkinlikler, bilgilendirme (çocuk sağlığı, eğitimi ve gelişimi), kutlama ve anma, reklam ve aile katılımı faaliyetleri olmak üzere dört ana tema üzerinden yapılmış ve bu temalar altında detaylı alt temalar belirlenmiştir. Bulgular, anaokullarının özellikle etkinlik temalı gönderilerle eğitsel ve sosyal aktiviteleri vurguladığını (n=455), bilgilendirme içerikleriyle çocuk sağlığı ve eğitimi hakkında bilgiler sunduğunu (n=144), kutlama ve anma paylaşımlarıyla toplumsal olaylara dikkat çektiğini (n=26), reklam ve aile katılımı içerikleriyle ise pazarlama ve aile katılımını teşvik ettiğini (n=125) göstermektedir. Analiz sonuçları, sosyal medyanın eğitim sektöründeki potansiyelini artırmak için stratejiler önermektedir.

Kaynakça

  • Balcı, A. ve Tezel-Şahin, F. (2016). Sosyal medyanın aile katılımında kullanılabilirliği üzerine bir inceleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2309-2322.
  • Baş, Ö., Audry, A. S., İnceoğlu, İ., Kaya, Y. B., Cöbek, G., ve Alkurt, S. V. (2023). Türkiye’de genç yetişkinlerin sosyal medya kullanımları ve paylaşım türlerinin incelenmesi. Intermedia International E-journal, 10(18), 136-159. https://doi.org/10.56133/intermedia.1259262
  • Bulut, M. K. ve Avcı, N. (2013). Çocukluğa bakış: Bir sosyal paylaşım sitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2335-2352.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ümit Ünsal Kaya 0000-0001-7662-8089

Erman Saygılı 0000-0002-3958-4774

Şerife Burcu Kaya 0000-0001-6814-077X

Erken Görünüm Tarihi 31 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 31 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 24 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaya, Ü. Ü., Saygılı, E., & Kaya, Ş. B. (2024). Instagram Üzerinden Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının İçerik Paylaşım Tercihleri. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 7(2), 86-99. https://doi.org/10.47477/ubed.1493222
AMA Kaya ÜÜ, Saygılı E, Kaya ŞB. Instagram Üzerinden Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının İçerik Paylaşım Tercihleri. UBED. Eylül 2024;7(2):86-99. doi:10.47477/ubed.1493222
Chicago Kaya, Ümit Ünsal, Erman Saygılı, ve Şerife Burcu Kaya. “Instagram Üzerinden Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının İçerik Paylaşım Tercihleri”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 7, sy. 2 (Eylül 2024): 86-99. https://doi.org/10.47477/ubed.1493222.
EndNote Kaya ÜÜ, Saygılı E, Kaya ŞB (01 Eylül 2024) Instagram Üzerinden Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının İçerik Paylaşım Tercihleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7 2 86–99.
IEEE Ü. Ü. Kaya, E. Saygılı, ve Ş. B. Kaya, “Instagram Üzerinden Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının İçerik Paylaşım Tercihleri”, UBED, c. 7, sy. 2, ss. 86–99, 2024, doi: 10.47477/ubed.1493222.
ISNAD Kaya, Ümit Ünsal vd. “Instagram Üzerinden Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının İçerik Paylaşım Tercihleri”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7/2 (Eylül 2024), 86-99. https://doi.org/10.47477/ubed.1493222.
JAMA Kaya ÜÜ, Saygılı E, Kaya ŞB. Instagram Üzerinden Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının İçerik Paylaşım Tercihleri. UBED. 2024;7:86–99.
MLA Kaya, Ümit Ünsal vd. “Instagram Üzerinden Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının İçerik Paylaşım Tercihleri”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, c. 7, sy. 2, 2024, ss. 86-99, doi:10.47477/ubed.1493222.
Vancouver Kaya ÜÜ, Saygılı E, Kaya ŞB. Instagram Üzerinden Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının İçerik Paylaşım Tercihleri. UBED. 2024;7(2):86-99.