Modern pazarlama anlayışının bir gereği olarak işletmeler pazarlama faaliyetlerine tüketici bakış açısıyla yaklaşmak durumundadırlar. Ürün üretme anlayışından tüketiciye değer katma anlayışına doğru hızla evrilmiş olan pazarlama dünyasına havayolu işletmeleri de uyum sağlamak zorundadır. Havayolu yolcu pazarında uzun dönemli kârlılığı ve pazar payını artırmayı hedefleyen ve müşterileri belirli bir havayolu ile seyahat etmeye yönlendiren programlar “sık uçanlar programı” olarak adlandırılmaktadır. Sık seyahat eden yolculara ücretsiz bilet, konaklama, araç kiralama gibi çeşitli promosyon hakları sunan programın hedef yolcu kitlesine ve ihtiyaçlarına uygun şekilde tasarlanması ve uygulanması oldukça önemlidir. Araştırmanın amacı Türkiye iç hat ticari havayolu yolcu taşımacılığı pazarında uygulanan sık uçanlar programının müşteri sadakatine etkisini araştırmaktır. 2023 yılında çevrimiçi anket yoluyla geçerli 401 katılımcıdan elde edilen veriler, Yapısal Eşitlik Modellemesi yoluyla analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, sık uçanlar programı yararlarının müşteri sadakatinde istatistiksel olarak olumlu etkisi bulunmaktadır. Bunun yanında havayolu işletmeleri sundukları sık uçanlar programlarının etkinliğini gözden geçirmeli ve ödülü, müşterilerin daha kolay elde edebilecekleri ve kullanabilecekleri şekilde sunmalıdırlar.
Tüketici Davranışları Müşteri Sadakati Müşteri İlişkileri Yönetimi Sık Uçanlar Programı Havayolu Yolcu Taşımacılığı Pazarı
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ekit Kurul Başkanlığından Etik izin alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |