Modern anlamda pazarlama
anlayışıyla birlikte, Pazarlamanın en temel fonksiyonlarından birinin de
müşteri talep ve beklentilerine ilişkin bilgilerin, ürün tasarımı ve planlama
aşamasında kullanılması amacıyla, geri bildirimini sağlamak olduğundan,
pazarlama, sadece üretilen ürünlerin veya hizmetlerin satış ve pazarlanması
değil, ne üretileceğine karar verilmesi aşamasında da söz sahibidir.
Yeni petrol olarak
adlandırılan “veri”nin bilgiye dönüştürülmesi üzerine ortaya çıkan yenilikler
işletmelere rekabet avantajı sunmanın yanı sıra daha doğru kararlar almalarına
da yardımcı olmaktadır. Teknolojideki gelişimlere paralel olarak pazarda ve
işletme çevresinde meydana gelen değişim pazarlamanın bu değişimlere hazırlıklı
olmasını ve bu değişimle birlikte kendisini de dönüştürmesini gerekli
kılmaktadır.
Bu çalışmada, analitik
kavramı, pazarlama ile ilişkilendirilerek ele alınmıştır. Ayrıca pazarlamanın
analitik kavramları ile ilişkisi açıklanmaya çalışılarak pazarlamayı bekleyen
fırsatlar ortaya konulmuştur. Çalışmanın sonunda bütün dünyada yaşanan bu
dijital dönüşümün ve gelişmelerin pazarlamanın önemini artırdığı sonucuna
ulaşılmıştır.
Analitik Pazarlama Analitiği Pazarlama 4.0 Büyük Veri Analitiği Dijital Pazarlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |