Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pazarlama ve Veri Analitiği; Pazarlamanın Artan Önemi

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 1 - 29, 16.10.2019

Öz

Modern anlamda pazarlama
anlayışıyla birlikte, Pazarlamanın en temel fonksiyonlarından birinin de
müşteri talep ve beklentilerine ilişkin bilgilerin, ürün tasarımı ve planlama
aşamasında kullanılması amacıyla, geri bildirimini sağlamak olduğundan,
pazarlama, sadece üretilen ürünlerin veya hizmetlerin satış ve pazarlanması
değil, ne üretileceğine karar verilmesi aşamasında da söz sahibidir.

Yeni petrol olarak
adlandırılan “veri”nin bilgiye dönüştürülmesi üzerine ortaya çıkan yenilikler
işletmelere rekabet avantajı sunmanın yanı sıra daha doğru kararlar almalarına
da yardımcı olmaktadır. Teknolojideki gelişimlere paralel olarak pazarda ve
işletme çevresinde meydana gelen değişim pazarlamanın bu değişimlere hazırlıklı
olmasını ve bu değişimle birlikte kendisini de dönüştürmesini gerekli
kılmaktadır.





Bu çalışmada, analitik
kavramı, pazarlama ile ilişkilendirilerek ele alınmıştır. Ayrıca pazarlamanın
analitik kavramları ile ilişkisi açıklanmaya çalışılarak pazarlamayı bekleyen
fırsatlar ortaya konulmuştur. Çalışmanın sonunda bütün dünyada yaşanan bu
dijital dönüşümün ve gelişmelerin pazarlamanın önemini artırdığı sonucuna
ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Referans1 Anna, T. (2013) The Reevaluation Of Communication In Customer Aproach – Towards Marketing 4.0, Internatipnal Journal of Contemporary Management Referans2 Bulunmaz, B. (2016) Gelişen Teknolojiyle Birlikte Değişen Pazarlama Yöntemleri Ve Dijital Pazarlama TRT Akademi Cilt 1 / Sayı 2 / Dijital Medya Sayısı
  • Referans3 Bovee, C. L. Thill, J. V. (1992) Marketing, McGraw Hill Inc. USA
  • Referans4 Cant, M.C. Rooyen, N.V. (2017) The Use Of Search Engines İn The Marketing Of Accommodation Establishments: Adopt Or Reject The Use Of Google Adwords?, International Review Of Management And Marketing,
  • Referans5 Chaffey, D. Patron, M. (2012) From Web Analytics To Digital Marketing Optimization: Increasing The Commercial Value Of Digital Analytics, Journal Of Direct, Data And Digital Marketing
  • Referans6 Chaffey, D., Smith, P.R. (2013), E-Marketing Excellence. New York: Routledge.
  • Referans7 Chen, D. Q. Preston, D. S. Swink, M. (2015) How The Use Of Big Data Analytics Affects Value Creation İn Supply Chain Management Journal Of Management Information Systems, Journal Of Management Information Systems
  • Referans8 Dann, S. Dann, S. (211) E-Marketing Theory And Application. New York: Palgrave Macmillan
  • Referans9 Davenport, T. (2014) Big Data @ Work, Türk Hava Yolları Yay. Çev; Müge Çavdar. İstanbul
  • Referans10 Dehkordi, G.J. Rezvani, S., Rahman, M.S., Fouladivanda, F., Nahid, N., Jouya, S.F. (2012) A Conceptual Study On E-Marketing And İts Operation On Firm’s Promotion And Understanding Customer’s Response. International Journal Of Business And Management
  • Referans11 Emre, İ. E. Erol, Ç. S. (2017) Veri Analizinde İstatistik mi Veri Madenciliği mi? Bilişim Teknolojileri Dergisi
  • Referans12 Ertuğrul, İ. Deniz, (2018) G. 4.0 Dünyası: Pazarlama 4.0 Ve Endüstri 4.0. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
  • Referans13 Farris, W. P. Neil, T. B. Pfeifer, P. E. Reibestein, D. J. (2006) Marketing Metrics, Wharton School Publishing
  • Referans14 Fink, L. Yogev, N. Even, A. (2017) Business İntelligence And Organizational Learning: An Empirical İnvestigation Of Value Creation Processes, Information & Management
  • Referans15 Ganesh, S. (2002) Data mining: Should it be included in the statistics curriculum?, The 6th International Conference on Teaching Statistics (ICOTS 6), Cape Town, Güney Afrika
  • Referans16 Gilmore, A., Gallagher, D., Scott, H. (2007), E-Marketing And Smes: Operational Lessons For The Future. European Business Review
  • Referans17 Glass, R. Callahan, S. (2015) The big data driven business, john wiley & Sons Publishing, USA
  • Referans18 Gurâu, C. Duquesnois, F. (2011) The Website As An İntegrated Marketing Tool: An Exploratory Study Of French Wine Producers. Journal Of Small Business And Entrepreneurship
  • Referans19 Järvinen, J. Karjaluoto, H. (2015) The Use Ofweb Analytics For Digital Marketing Performance Measurement, Industrial Marketing Management
  • Referans20 Kırlı, M. Gümüş, H. Altıntop, Y. (2012) Stratejik Yönetim Muhasebesinin Tamamlayıcısı Olarak Stratejik Pazarlama Muhasebesi, 4. Uluslararası Balkanlarda Sosyal Bilimler Kongresi,
  • Referans21 Kotler, P. Armstrong, G. (1999) Principles of Marketing, 8th Ed., Prentice-Hall Inc. New Jersey-USA
  • Referans22 Kotler, P,(2003), Marketing Management, New Jersey: Pearson Education International.
  • Referans23 Kotler, P. Kartajaya, H. Setiawan, I. (2010) Marketing 3.0 John Wiley & Sons Publishing, USA
  • Referans24 Kotler, P. Kartajaya, H. Setiawan, I. (2018) Pazarlama 4.0 Gelenekselden Dijitale Geçiş, Optimis Yayın, 2018, İstanbul
  • Referans25 Köse, N. Yengin, D. (2018) Dijital Pazarlamadan Fijital Pazarlamaya Geçişe Örnek Olarak Artırılmış Gerçeklik Ve Sanal Gerçeklik Uygulamalarının Pazarlama Üzerindeki Katkılarının İncelenmesi, İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi
  • Referans26 Kubinaa, M. Varmusa, M. Kubinova, I. ( 2015) Use Of Big Data For Competitive Advantage Of Company, 4th World Conference On Business, Economics And Management, WCBEM, Procedia Economics And Finance
  • Referans27 Le Roux, Y. (2012). Privacy and Data Analytics, CA Technology Exchange: Insights from CA Technologies
  • Referans28 Manel, B. Dupuy-Chessa, S. Gzara, L. Mandran, N. Jeannet, C. (2017) BI4BI: A Continuous Evaluation System For Business Intelligence Systems Expert Systems With Applications, Journal Homepage: Www.Elsevier.Com/Locate/Eswa,
  • Referans29 Nakatani, K. Chuang, T. (2011) "A web analytics tool selection method: an analytical hierarchy process approach", Internet Research, Vol. 21 Issue: 2, pp.171-186, https://doi.org/10.1108/10662241111123757
  • Referans30 Örter, Z. (2006) Seyahat Acentelerinde Pazarlama Bilgi Sistemlerine Turist Rehberlerinin Katkıları: Ege Bölgesi Örneği, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir
  • Referans31 Peltekoğlu, F. B. (2016) Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Referans32 Schmidt, E. Cohen, J. (2014) Yeni Dijital Çağ, Çev. Ümit Şensoy, Optimist Yayınevi,
  • Referans33 Shultz C. J. II. (2016) There İs More To Marketing: An Encore To Layton's Ring Cycle And The Compelling Case For Marketing Systems Theory, Research And Management, Australasian Marketing Journal
  • Referans34 Suryanarayanan, K. Mathew, S. K. (2018) Business Analytics And Business Value: A Comparative Case Study, Information & Management
  • Referans35 Torlak, Ö. Altunışık, R. (2018). Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları
  • Referans36 Tüsiad, 2017,Türkiye’nin Sanayide Dijital Dönüşüm Yetkinliği, Aralık 2017 Yayın No: TÜSİAD-T/2017,12 – 589
  • Referans37 Uzunoğlu, E. (2010) İnternet Reklamcılığında Yeni Bir Yaklaşım, Edt. Sinem Yelgen Çakır Teknolojinin Pazarlama İletişimine Etkileri, Nobel Yay. Dağ.
  • Referans38 Viglia, G. (2014) Princing, Online Marketing Behavior, And Analitics, Palgrave Macmillian Publihed
  • Referans39 Cherkoff, J. 10 Modern Marketing Facts. Https://Www.Upstream.Nl/10_Modern_Marketing_Facts-2/ Erişim Tarihi 25.12.2018
  • Referans40 Çözen, G. (2011). Dijital Pazarlama Nedir? Teknikleri Nelerdir? Http://Www.Dijitalmarketing.Net/2011/03/31/Dijital-Pazarlama-Nedir-Teknikleri-Nelerdir/, Erişim: 07 Mart 2018
  • Referans41 Şeker, S. E. YBS Ansiklopedi, Cilt 3 Sayı 4, Aralık 2016 http://ybsansiklopedi.com/wp-content/uploads/2017/04/business_analytics_is_analitigi-1.pdf erişim: 20.12.2018
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammet Girgin 0000-0002-9270-3955

Yayımlanma Tarihi 16 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Girgin, M. (2019). Pazarlama ve Veri Analitiği; Pazarlamanın Artan Önemi. Uluslararası Bankacılık Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 1-29.