Tarihi İpek Yolu olarak bilinen güzergah, 2013 yılında Çin Devlet Başkanı tarafından "Tek Kuşak Bir Yol Projesi" olarak ilan edilerek yeniden aktif hale getirilmiştir. Ticari Proje; Çin, Asya, Afrika ve Avrupa'yı kapsayan önemli yatırımları kapsayacak ve çok uluslu birçok şirket bu ticaret yolundan mal ve ürünlerini hizmete sunacaktır. Çin Halk Cumhuriyeti kuruluşundan bu yana Asya bölgesinde hakim güç olmuştur ve Projenin başlangıç noktasını oluşturmaktadır. Çin, en fazla komşuya sahip bir ülke olarak İpek Yolu'nu kontrol etmekte, bu durum Çin'i bölgede kara, demiryolu ve deniz ticareti ve enerji güvenliği gibi alanlarda öncü yapmaktadır. Çin bu projede rota ülkeleri ile çeşitli anlaşmalar yapmış ve gerekli altyapı çalışmalarına başlanmıştır. Yüzyılın ticari projesinde Türkiye'nin jeostratejik önemi bulunmaktadır. Türkiye, çok uluslu şirketlerin mallarını, ürünlerini, hizmetlerini ve pazar rekabetini dolaşıma sokmada önemli bir rol oynamaktadır. Çalışma, Proje'yi etkileyen riskleri analiz etmeyi ve Projenin stratejik planlama sürecini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Proje aynı zamanda çok sayıda şirkete ev sahipliği yapması, çok fazla ülkeyi içermesi ve büyük miktarda finansmana sahip olması nedeniyle bazı tehditlerle karşı karşıyadır. Bu çalışmada betimsel analiz yöntemi ile bölgedeki sorunlar incelenmiş ve risk analizi oluşturulmuştur. Stratejik planlama süreç modeli ile projenin başlangıcından günümüze kadar olan birincil aşamaları gözden geçirilmiştir. 2049 yılında tamamlanması beklenen Proje risklerinin ortadan kaldırılması, stratejik planlama sürecinin etkin işleyişinde önemli bir destekleyici unsur olacaktır.
Yeni İpek Yolu Projesi İpek Yolunda Çok Uluslu Şirketler Bir Kuşak Bir Yol Ticareti
The route, known as the historical Silk Road, was reactivated in 2013 by the President of China, announcing it as the "One Belt One Road Project." Commercial Project; It will cover significant investments covering China, Asia, Africa, and Europe, and many multinational companies will put their goods and products into service from this trade route. Since its establishment, the People's Republic of China has been the dominant power in the Asian region and constitutes the Project's starting point. China has the most neighbors globally and controls the Silk Road, making it a pioneer in the region in areas such as land, rail, and sea trade and energy security. China has made various agreements with the route countries in this Project, and the necessary infrastructure works have been started. In the commercial Project of the century, Turkey's geostrategic importance is excellent. Turkey plays an essential role in circulating multinational companies' goods, products, services, and market competition. The study aims to analyze the risks affecting the Project and reveal the Project's strategic planning process. The Project also faces some threats as it hosts too many companies, involves too many countries, and has a large amount of finance. In this study, the problems in the region were examined with the descriptive analysis method, and risk analysis was created. The primary stages of the project from the beginning to the present were reviewed with the strategic planning process model. Eliminating the Project's risks, which is expected to be completed in 2049, will be an essential supporting factor in the effective operation of the strategic planning process.
New Silk Road Project Multinational Companies in Silk Road One Belt One Road Trade
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Mart 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |