Türkiye, 6 Şubat 2024 tarihinde meydana gelen ikiz depremlerle birlikte birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da değişimler yaşadı. Üniversiteler bahar dönemini -pandemi dönemindeki süreçe benzer şekilde- uzaktan eğitim ile tamamladı. Bu çalışmada, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Cumhuriyet Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu ikinci sınıf öğrencilerinin-hem örgün hem de uzaktan eğitim sürecinnde eğitim aldıkları için- deprem sonrasında uzaktan eğitime yaklaşımlarını değerlendirmek amaçlanmıştır. Bu amaçla öğrencilere üç faktör ve 17 maddeden oluşan “Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime yaklaşımı” ölçeği uygulanmıştır. Uygulama sonrası ölçek maddelerinin iki faktör altında toplandığı görülmüştür. Bu faktörlerin istatistiksel olarak “cinsiyet”, “ikamet yeri”, “aile geliri” ve “dersleri takip edememe gerekçeleri” değişkenlerine göre farklılık göstermedikleri, “dersleri takip etme durumu” değişkenine göre ise farklılık gösterdikleri belirlenmiştir. Çalışma sonucu olarak öğrencilerin pandemi sürecinde uygulanan uzaktan eğitime nazaran deprem sonrası uygulanan uzaktan eğitim sürecinde daha olumlu görüşleri oldukları belirlenmiştir.
Bu araştırma için Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Etik Kurulunun 17.10.2023 tarih ve 9161700 sayılı kararı ve etik kurul onayı alınmıştır.
With the twin earthquakes that occurred on February 6, 2024, Türkiye experienced changes in the field of education like in many areas. Universities completed the spring semester with distance education - similar to the process during the pandemic period. In this study, it was aimed to evaluate the approaches of second-year students of Sivas Cumhuriyet University, Cumhuriyet Vocational School of Social Sciences to distance education after the earthquake, since they received education both in the formal and distance education process. For this purpose, the “University students' approach to distance education” scale consisting of three factors and 17 items was applied to the students. According to the results, it was seen that the scale items were collected under two factors. It was determined that these factors statistically did not differ according to the variables of “gender”, “place of residence”, “family income” and “reasons for not following the lessons”, but they differed according to the variable of “follow-up status of lessons”. As a result of the study, it can be said that students have more positive views on the distance education process implemented after the earthquake compared to the distance education implemented during the pandemic process.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kriz ve Konu Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Indexed by