İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Güreş Branşına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 2, 38 - 46, 31.12.2020

Öz

Bu çalışmanın amacı farklı bölümlerdeki Üniversite öğrencilerinin Ata sporumuz olan güreş sporuna yönelik
tutumlarının ortaya konulması ve karşılaştırılmasıdır. Çalışma grubunu Yozgat Bozok Üniversitesi Sağlık Bilimleri
Fakültesi öğrencileri (104 kişi) ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencileri (150 kişi) oluşturmuştur.
Verilerin analizinde araştırma dahilinde farklı bölümlerdeki üniversite öğrencilerinden elde edilen veriler, SPSS
20.00 istatistik programı ile betimsel istatistiki değerler, bağımsız gruplar için bağımsız T-testi ve tek yönlü varyans
analizi ANOVA kullanılarak analiz edilmiştir. ANOVA’ da çıkan anlamlılığın hangi gruplar arasında olduğunun
tespiti için ise çoklu karşılaştırma testlerinden post hoc testi (Tukey) uygulanmıştır. Araştırmada tüm değişkenlerin
tutum puanlarının (t= 4,601; p<0.05) anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmektedir. Sonuç olarak çalışmadan elde
edilen bulgulara göre üniversite öğrencilerinin güreş sporuna yönelik tutumun yeterince olumlu ve yüksek olduğu
görülmektedir.

Kaynakça

  • Akandere M, Özyalvaç N.T., Duman S. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumları ile Akademik Başarı Motivasyonlarının İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 24.
  • Bardakçi, S., ve Caz, Ç. (2018). Güreş Sporuna Yönelik Guttman Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. SETSCI Conference Indexing System, 3, 889-892.
  • Bulut, A. (1996). Kırkpınar’da güreşen yağlı güreşçilerin fiziksel ve fizyolojik parametrelerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Demirci, U. (1999). Geleneksel sporumuz yağlı güreş temel teknik oyunları ile Türkiye'deki serbest güreş temel teknik oyunların karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Demirhan, G. ve Altay, F. (2001). Lise birinci sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutum ölçeği II. Spor Bilimleri Dergisi, 12(2), 9-20.
  • Devecioğlu, S. (2004). Sporun Ekonomik Boyutu, Standart Ekonomik ve Teknik Dergi T.S.E. Fişne, M., Bardakçı, S., ve Karagöz, Y. (2017). Ata sporumuz güreşe yönelik günümüzdeki toplumsal bakışın değerlendirilmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12 (1), 28-42.
  • İnceoğlu, M. (1993). Tutum, Algı, iletişim. Ankara: Verso Yayıncılık.
  • İnceoğlu, M. (2000). Tutum, Algı, İletişim. Ankara: İmaj Yayıncılık.
  • Göksel, A. G., Caz, Ç., Yazıcı, Ö., ve İkizler, H. (2017). Farklı Bölümlerdeki Öğrencilerin Spora Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması. Marmara Üniversitesi Örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 8(2), 123-134.
  • Karahüseyinoğlu, M. F. ve Amman T. M. (2017). Geleneksel Türk güreşlerindeki modern küreselleşen yansımalar. Uluslararası Türk Halkları Geleneksel Oyunlar Sporlar Sempozyumu, 8-10 Aralık, Kahramanmaraş.
  • Karahüseyinoğlu, M. F. ve Şahin, S. (2017). Geleneksel güreşler bağlamında geleneksel türk güreşçileri. Uluslararası Türk Halkları Geleneksel Oyunlar Sporlar Sempozyumu,
  • Noe, R. (2002). Employee training and development. New York: McGrawhill.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştirma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Noe, A. 2004. Action in perception. Cambridge, MA: MIT Press
  • Uzuner, M. E., & Karagün, E. (2014). Rekreatif amaçlı spor yapan bireylerin yalnızlık düzeylerinin incelenmesi.
  • Özgüven, İ. E. (1994). Psikolojik Testler. Ankara: PDREM Yayınları.
  • Öztürk, O. ve İmamoğlu, O. (2017). Dünyada yaygın güreş türleri. Uluslararası Türk Halkları Geleneksel Oyunlar Sporlar Sempozyumu, 8-10 Aralık, Kahramanmaraş.
  • Özyalvaç N T.,Ortaöğretim (2010).Öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlari ile akademik başari motivasyonlarinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü.
  • Ramazanoğlu, F., Karahüseyinoğlu, M. F, Demirel, E. T., Ramazanoğlu, M. O. ve Altungül, O. (2005). Sporun toplumsal boyutlarının değerlendirilmesi, Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları.
  • Terekli, M. S., Katırcı, H., Heper, E. ve Erkan, M. (2000). Sporda yönetim anlayışı ve çağdaş spor yönetimi, H.Ü. Spor Bilimleri ve Teknolojisi YO. Spor Bilimleri Derneği Bildiri Özetleri.
  • Türkmen, M. (2017). Türklerde spor ve oyun kültürü. Uluslararası Türk Halkları Geleneksel Oyunlar Sporlar Sempozyumu, 8-10 Aralık, Kahramanmaraş.,
  • Yalız, D. (2010). Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının karşılaştırılması. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 7-14.
  • Yamaner F, İmamoğlu O, Güllü A, Güler D, Gümüş M, Akalın CT ve ark. (2010). Amatör ve profesyonel futbolcuların alt ekstremite yaralanmalarının araştırılması. Genel Tıp Dergisi; 19, 105-112.
  • Yamaner, F. (2001). Beden eğitimi ve spor'da temel ilkeler. Ekin Kitabevi. Yetim, A. (2000). Sporun sosyal görünümü. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 63-72.
  • Yetim A. (2014). Sosyoloji ve Spor. Ankara: Berikan Yayınevi.
  • Ziyagil, M. A. ve Tamer, K. (2017). Google ve youtube arama motorlarında olimpik ve geleneksel Türk güreşçilerinin aranma oranlarının karşılaştırılması. Uluslararası Türk Halkları Geleneksel Oyunlar Sporlar Sempozyumu, 8-10 Aralık, Kahramanmaraş.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi
Bölüm 2020 Cilt: 1 Sayı : 2
Yazarlar

Faruk Yamaner Bu kişi benim

Erol Baykan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yamaner, F., & Baykan, E. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Güreş Branşına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 38-46.