Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin bakış açıları ile beden eğitimi dersinin önemi, öncelikli amaçları ve
farkındalık düzeylerinin incelenmesi tespit etmektir. Çalışma grubu, 2020-2021 eğitim-öğretim döneminde
Yozgat İlinde öğrenim görmekte olan 15 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcılar belirlenirken ölçüt örnekleme
yöntemi kullanılmış ve ölçütleri sağlayan katılımcılarla görüşmeler yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarıyapılandırılmış görüşme formu, veri analizinde ise tematik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde
edilen bulgulara göre; öğrencilerin beden eğitimi dersinin öncelikli amaçlarının gerçeklemesi öğrencileri tutum
ve davranış açısından olumlu yönden etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Dersin gelişim niteliklerine uygun olarak
onların kişisel ve toplumsal yönde sağlıklı, mutlu, iyi ahlaklı ve dengeli bir kişilik oluşmasını sağlayabileceği
sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen yeterliliklerinin ve ders materyallerinin öğrenciler için önemi ve beden Eğitimi
ve spor dersi üzerine var olan olumlu algıları, gelecekte toplumumuzun spora ilişkin kültür ve seviyesini
gelişeceği sonuçlar arasında yer almaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Oyun |
Bölüm | 2021 Cilt: 2 Sayı : 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |