Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrencilerin Gözünden Beden Eğitimi Dersi Öncelikli Amaçları ve Farkındalık: Bir Nitel Betimsel Çalışma

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 1, 58 - 66, 30.04.2021

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin bakış açıları ile beden eğitimi dersinin önemi, öncelikli amaçları ve
farkındalık düzeylerinin incelenmesi tespit etmektir. Çalışma grubu, 2020-2021 eğitim-öğretim döneminde
Yozgat İlinde öğrenim görmekte olan 15 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcılar belirlenirken ölçüt örnekleme
yöntemi kullanılmış ve ölçütleri sağlayan katılımcılarla görüşmeler yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarıyapılandırılmış görüşme formu, veri analizinde ise tematik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde
edilen bulgulara göre; öğrencilerin beden eğitimi dersinin öncelikli amaçlarının gerçeklemesi öğrencileri tutum
ve davranış açısından olumlu yönden etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Dersin gelişim niteliklerine uygun olarak
onların kişisel ve toplumsal yönde sağlıklı, mutlu, iyi ahlaklı ve dengeli bir kişilik oluşmasını sağlayabileceği
sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen yeterliliklerinin ve ders materyallerinin öğrenciler için önemi ve beden Eğitimi
ve spor dersi üzerine var olan olumlu algıları, gelecekte toplumumuzun spora ilişkin kültür ve seviyesini
gelişeceği sonuçlar arasında yer almaktadır.

Kaynakça

  • Chellodurai P., and Chank K., (2000). Target sand standards of Quality İn Sport services. Sport Management Review, 3,1-22
  • Harmandar, H. (2004). Beden Eğitimi ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Ilgar, E. A. ve Cihan, B. B. (2018). Metaphoric Perceptions of School Principals towards Physical Education Term. International Journal of Higher Education, 7(5), 194-205.
  • İnceoğlu, M. (2004). Tutum, Algı. Ankara: Kesim Tanıtım LTD ŞTİ. Kangalgil, M., Hünük, D., ve Demirhan, G. (2006). İlköğretim, Lise Ve Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 48-57.
  • MEGSB, (1988), İlköğretim Okulları, Lise ve Dengi Okullar Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programlan, İstanbul, M. Eğitim Basımevi
  • Merriam, S. B. and Tisdell, E. J. (2016). Qualitative Research: A Guide To Design and İmplementation (4th Edition). San Francisco: Jossey-Bass.
  • Messing, M. (1980), Dergute Und Schlechte Sportlehrer Aus Schülersicht, 1. Aufl., Berlin, München: Bartels U.Wernitz .
  • Miles, B. M and Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis. London: International Education and Professional Publisher
  • Morgan, T. (1995). Psikolojiye Giriş. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Yayınları.
  • Muallimoğlu, N. (1998). Çocuklara ve gençlere beden eğitimi. İstanbul: Avcıol Basım.
  • Patton, M. Q. (2007). Qualitative İnquiry and Evaluation Methods (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Silverman S., and Scrabis, K. A. (2004) A Review of Research on İnstructional theory İn Physical education. International Journal of Physical Education, 41(1), 4-12
  • Taşmektepligil, Y., Yılmaz, Ç., İmamoğlu, O., ve Kılcıgil, E. (2006). İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Ders Hedeflerinin Gerçekleşme Düzeyi. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(4), 139-147.
  • Tunçel, Z. (2006). İşbirlikçi Öğrenmenin Beden Eğitimi Başarısı. 4. İzmir, Türkiye: YÖK. Willgoose, C.E., (1984), The Curriculum İn Physical Education, New Jersey: PrenticeHall
  • Yıldıran, İ., ve Yetim, A. A. (1996). Orta Öğretimde Beden Eğitimi Dersinin Öncelikli. Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi 1(3), 36-43
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Oyun
Bölüm 2021 Cilt: 2 Sayı : 1
Yazarlar

Gökhan Üren Bu kişi benim

Muhammed Doğan Bu kişi benim

Emre Akkaya Bu kişi benim

Bahri Özbay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Üren, G., Doğan, M., Akkaya, E., Özbay, B. (2021). Öğrencilerin Gözünden Beden Eğitimi Dersi Öncelikli Amaçları ve Farkındalık: Bir Nitel Betimsel Çalışma. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 58-66.