İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 209 - 216, 30.08.2021

Öz

Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin benlik saygılarının bazı değişkenlere göre incelemektir.
Değişkenler olarak cinsiyet, yaş ve bölüm değişkenleri ele alınmıştır. Araştırma deseni nicel ve betimleyici bir
araştırmadır. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören 107 (53 kadın, 54
erkek) öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Verileri toplama aracı olarak Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği
kullanılmıştır. Morris Rosenberg tarafından geliştirilen ölçek likert tipi olup 32 maddeden oluşmaktadır.
Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik ve T-testi analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre Pamukkale
Üniversitesi spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin benlik saygısı seviyelerinde cinsiyet ve bölüm değişkenlerine
göre anlamlı bir fark bulunamamıştır (p>0,05). Fakat yaş değişkenine göre anlamlı bir fark bulunmuştur
(p<0,05). Sonuç olarak, Üniversitede öğrencilerinde yaş değişkenin benlik saygısını olumlu yönde etkilediği ve
yaş ilerledikçe öğrencilerin benlik saygılarının da geliştiği söylenebilir.

Kaynakça

  • Adana, F., Arslantaş, H., Şahbaz, M. (2012). Lise öğrencilerinin benlik kavramlarını algılama biçimleri ve ilişkili faktörler. Journal of Psychiatric Nursing, 3(1), 22-29.
  • Cengil M. (2009). Hitit üniversitesi ilahiyat fakültesi ı. sınıf öğrencilerinin benlik saygısı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İlahiyat dergisi, Hitit Üniversitesi, 1(8), 15, 77-102.
  • Çevik, G.B., Atıcı, M. (2009). Lise 3. sınıf öğrencilerinin benlik saygılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1), 339-352.
  • Çuhadaroğlu, F. (1986). Adolesanlarda benlik saygısı. Ankara Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi. Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi, 29-31.
  • Dilek, H. (2007). Farklı eğitim programlarına devam eden lise 2. sınıf öğrencilerinin benlik saygısı ile anne-babalarının benlik saygısı arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Dinçer, F., Öztunç, G. (2009). Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin benlik saygısı ve atılganlık düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, 22- 33.
  • Doğan, T., Totan, T., Sapmaz, F. (2009). Üniversite öğrencilerinde benlik saygısı ve sosyal zekâ. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 235-247.
  • Eriş, Y., İkiz, F.E. (2013). Ergenlerin benlik saygısı ve sosyal kaygı düzeyleri arasındaki ilişki ve kişisel değişkenlerin etkileri. Turkish Studies, 8(6), 179-193.
  • Erşan, E., Doğan, O., Doğan, S. (2009). Beden eğitimi ve antrenörlük bölümü öğrencilerinde benlik saygısı düzeyi ve bazı sosyodemografik özelliklerle ilişkisi. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü, Cilt: 12 Sayfa: 35-42
  • Erşan, E.E., Doğan, O., Doğan, S. (2009). Beden eğitimi ve antrenörlük bölümü öğrencilerinde benlik saygısı düzeyi ve bazı demografik özelliklerle ilişkisi. Klinik Psikiyatri, 12, 35-42.
  • Esen, C.A. (2012). Spor yapan ve yapmayan üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve atılganlık düzeylerinin incelenmesi: Muğla ili örneği. Yüksek lisans tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Muğla.
  • Esen, C.A. (2012). Spor yapan ve yapmayan üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve atılganlık düzeylerinin incelenmesi: Muğla ili örneği. Yüksek lisans tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Muğla.
  • Frost, J., McKelvie, S. (2004). Self-esteem and body satisfaction in male and female elementary school, high school, and university students. Sez roles, Springer, 51(1-2), 45-54.
  • Karademir, T., Döşyılmaz, E., Çoban, B., Kafkas, M.E.(2010). Beden eğitimi ve spor bölümü özel yetenek sınavına katılan öğrencilerde benlik saygısı ve duygusal zekâ. Kastamonu eğitim dergisi, 18(2), 653-674.
  • Karademir, T., Türkçapar, Ü., Ulucan, H. ve Bahadır, Z. (2013). Haltercilerde benlik saygısı ile yaşam doyum ve vücut benlik algısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3), 285-294.
  • Ottekin, N. (2009). Ailelerinden ayrı olarak öğrenim görmekte olan üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Konya.
  • Phelps, R.E., Taylor, J.D., Gerard, P.A. (2001). Cultural mistrust, ethnic ıdentity, racial ıdentity, and self-esteem among ethnically diverse black university students. Journal of Counselıng & Development, 79, 209-216.
  • Razı, G.S., Kuzu, A., Yıldız, A.N., Ocakcı, A.F., Arifoğlu, B.Ç. (2009). Çalışan gençlerde benlik saygısı, iletişim becerileri ve stresle baş etme. TAF Preventive Medicine Bulletin, 8(1), 17-26.
  • Rosenberg, M. (1965). Society and the adolescent: self-image. princeton: Princeton University Press, 30-31.
  • Vazgeçer, E.K.(2013). Beden eğitimi derslerinde uygulanan macera temelli öğretim uygulamalarının 11-12 yaş grubu öğrencilerin benlik saygısı ile problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Yılmaz, A.S. (2011). Üniversite öğrencilerinin karar vermede özsaygı ve karar verme stillerinin benlik saygısı ve utangaçlık açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Konya.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Sosyolojisi
Bölüm 2021 Cilt: 2 Sayı : 2
Yazarlar

Aydın İlhan Bu kişi benim

Hayrettin Gümüşdağ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İlhan, A., & Gümüşdağ, H. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 209-216.