Bu çalışmanın amacı, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ile, benlik saygısı ve
kendini sabotaj düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi ve kategorik değişkenlere göre, fark olup olmadığının
incelenmesidir. Çalışmanın yapılabilmesi için gerekli izinler (etik kurul izni ve kurum izni) alındıktan sonra,
Hitit Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi‟nde öğrenim görmekte olan öğrencilerden, evreni temsil etme
yeteneğine sahip 659 öğrenciye (444 erkek ve 215 kadın) IPAQ-SF, benlik saygısı ve kendini sabotaj ölçekleri
uygulanmıştır. Veriler normal dağılıma uygun olmadığından (Shapiro-Wilk; p>0,05), gruplar arasındaki farkların
tespiti için çoklu karşılaştırmalarda Kruskal-Wallis H ve ikili karşılaştırmalarda Mann-Whitney U testleri,
ilişkilerin istatistiksel analizi için ise Spearman rho testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, katılımcıların
fiziksel aktivite düzeylerinin benlik saygısı düzeyleri ile pozitif yönde düşük düzeyde korelasyona sahip olduğu,
kendini sabotaj düzeyleri ile fiziksel aktivite ve benlik saygısı düzeyleri arasında negatif yönlü ve düşük düzeyde
korelasyon bulunduğu tespit edilmiştir. Erkek öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin kadın öğrencilerden
yüksek düzeyde olduğu ancak benlik saygısı ve kendini sabotaj düzeylerinin cinsiyet değişkeninden
etkilenmediği bulunmuştur. Spor branşlarına göre değerlendirildiğinde, takım sporları yapan katılımcıların,
bireysel spor branşları yapanlara kıyasla kendini sabotaj puanlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Elde
edilen bulgulara göre, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin arzu edilen seviyenin
altında olduğu, benlik saygısı düzeylerinin yüksek düzeyde ve kendini sabotaj düzeylerinin ise literatürde
belirtilen ortanca değere yakın olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fiziksel Uygunluk |
Bölüm | 2021 Cilt: 2 Sayı : 3 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3 |