Bu araştırma antrenörlük eğitimi bölümü öğrencilerinin tüketici karar verme tarzlarının çeşitli değişkenler
açısından incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda nicel olan bu araştırmada, çalışmanın temel
amacı ile tutarlı olan genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 87 kadın ve 111 erkek
olmak üzere toplam 198 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma grubu seçiminde olasılıklı olmayan örnekleme
yaklaşımlarından kolayda örnekleme yönteminden faydalanılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket formu
kullanılmış olup bu form iki bölümden oluşmaktadır. Anket formunun: birinci bölümünde ―Kişisel Bilgi Formu‖,
ikinci bölümünde ise ―Tüketici Karar Verme Tarzları Ölçeği‖ yer almaktadır. Bu form aracılığıyla elde edilen
ham verilerin ilk olarak veri türü gözetilerek tanımlayıcı istatistikleri hesaplanmıştır. Daha sonra elde edilen
verilere ilişkin ölçek alt boyutlarının güvenirlikleri araştırılmış olup farklılık ve ilişki (korelasyon) testleri,
istatistiksel değerlendirmelerde kullanılmıştır. Bu doğrultuda; cinsiyet, sınıf, anne eğitim düzeyi, baba eğitim
düzeyi, algılanan aile gelir düzeyi, hissedilen refah düzeyi ve milli sporculuk durumu değişkenleri kapsamında
anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Ancak ikamet edilen yerleşim yeri, aktif olarak spor yapma durumu, lisanslı
sporculuk geçmişi ve egzersiz yapma durumu değişkenleri kapsamında ise ölçek alt boyutlarında anlamlı bir
farklılık bulunmamıştır. Bununla birlikte sosyal medyada haftada ortalama vakit geçirme süresi ile alışverişten
kaçınma ölçek alt boyutu arasında negatif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Diğer
taraftan yaş ve internette haftada ortalama vakit geçirme süresi değişkenleri ile ölçek alt boyutları arasında
anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir. Sonuç olarak antrenörlük eğitimi bölümü öğrencilerinin çeşitli değişkenler
kapsamındaki tüketici karar verme tarzları var olduğu şekliyle betimlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | 2021 Cilt: 2 Sayı : 3 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3 |