Toplumun sağlıklı bir şekilde oluşması için kişilerin sağlıklı bir şekilde yetişmesi gerekir. Spor, insanların hem toplumsallaşmasını sağlayan aynı zamanda da sağlıklı bir şekilde gelişmesini sağlayan en önemli unsurdur. Spor ilk başta ailede benimsenir, daha sonra ilkokul yılları sporun benimsenmesinde en önemli yeri tutar. Bu sebeple ilkokul yıllarında spor eğitiminin ve bilincinin doğru bir şekilde verilmesi gerekmektedir. Bu çalışmamızda amacımız beden eğitimi ve oyun dersini yürüten sınıf öğretmenleri ile branş öğretmeni olan beden eğitimi
öğretmenlerinin, beden eğitimi ve oyun dersi yeterlilik düzeylerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Çalışmamızda, tarama modellerinden karşılaştırılmalı tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmamızın evrenini, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Eskişehir ilinde görev yapmakta olan 1843 sınıf öğretmeni ve 361 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise, evren içinden anket/ölçeklerimizi dolduran 128 beden eğitimi öğretmeni ve 354 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler pandemi koşulları sebebiyle online ve yüz yüze olarak toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Kara (2007) tarafından hazırlanan Beden Eğitimi Dersi Öğretmen Yeterlik Ölçeği uygulanmıştır. Anket/ölçekten elde edilen verilerin analizinde SPSS 26.0 paket programı kullanılmıştır. Normal dağılım gösteren verilere, parametrik testlerden Independent Samples T-testi ve bağımsız grupların karşılaştırılması içinse One-way ANOVA analizi yapılmıştır. Genel yeterlilik düzeyi ve yeterliliğin alt boyutlarının karşılaştırılmasında sınıf öğretmenleri ile beden eğitimi öğretmenleri arasında, beden eğitimi öğretmenleri lehine yüksek düzeyde anlamlı farklar bulunmuştur. Katılımcıların mesleki kıdem yılı ve cinsiyet değişkenlerine göre ise ilişki bulunamamıştır. Sınıf
öğretmenleri, ilkokullardaki beden eğitimi ve oyun dersi özelinde kendilerini yeterli olarak görmelerine rağmen, beden eğitimi öğretmenlerinin yeterlilikleri ile karşılaştırıldığında, beden eğitimi öğretmenleri lehine anlamlı düzeyde fark olduğu görülmüştür.
Beden Eğitimi Öğretmeni Beden Eğitimi ve Oyun Sınıf Öğretmeni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | 2022 Cilt: 3 Sayı : 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1 |