Bu araştırmanın amacı; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin örgütsel bağlılık düzeylerinin
incelenmesidir. Araştırmanın evrenini 2021-2022 eğitim- öğretim yılında Yozgat İl’inde Milli Eğitime bağlı okullarda görev yapmakta olan 235 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Yozgat ilinde 2021-2022 Eğitim- öğretim yılında Milli eğitime bağlı okullarda görev yapmakta olan 151 Beden eğitimi ve Spor Öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak” Kişisel Bilgi Formu” ve Özkan (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan “Örgütsel Bağlılık Ölçeği “kullanılmıştır. Verilerin analizinde normallik dağılımına bakılmış (Çarpıklık- Basıklık), verilerin normal dağılım göstermesinin ardından ikili karşılaştırmalarda t testi yüzde ve frekanslarından, ikiden fazla verilerin
karşılaştırılmasında ANOVA analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda , Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin örgütsel bağlılık düzeylerinin, cinsiyet, medeni durum, yaş ve okuldaki hizmet süreleri değişkenine göre anlamlı farklılaşmadığı tespit edilmiştir(p>0,05). Mesleki hizmet yılı değişkenine göre ise devam bağlılığı alt boyutunda anlamlı farklılaşma olduğu tespit edilmiştir (p<0,05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | 2022 Cilt: 3 Sayı : 2 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |