Bu araştırmada, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin politik okuryazarlık düzeylerinin bazı değişkenlere göre tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yaklaşımlarından tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında bir kamu üniversitesinin Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 243 öğrenciler oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinde araştırmacılar tarafından oluşturulmuş “kişisel bilgi formu” ve öğrencilerin politik okuryazarlık düzeylerini belirlemeye yönelik “Politik Okuryazarlık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiş olup tanımlayıcı istatistikler, Independent t-testi, tek yönlü varyans analizi (Anova) ve gruplar arasındaki farkın kaynağını belirlemek için de LSD testi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda erkek öğrencilerin, kadın öğrencilere oranla politik uzmanlık, politik ilgi alt boyutunda daha yüksek politik okuryazarlık düzeyine sahip oldukları tespit edilmiştir. Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin politik okuryazarlık düzeylerinin geliştirilmesi adına seçmeli derslerde bu programa yer verilmesi önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | 2022 Cilt: 3 Sayı : 3 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 3 |