İnsanlar daha sağlıklı bir vücut ve düşünce yapısına sahip olmak adına yeme-içme alışkanlıkları ve spor yaşantılarına dikkat etmektedirler. Eğitim, ailede yaşantısı ile başlayan ve ömür boyu devam eden bir süreci kapsamaktadır. Sağlıklı yaşam adına kişilerin bakış açıları erken yaşlardan itibaren ailenin tutumu ile paralel olarak gelişmektedir. Bu tutum, okullarda verilen dersler ile şekillenmekte, beden eğitimi dersi de bu derslerin başında gelmektedir. Öte yandan, ömür boyu kazanılan tecrübeler, örgün eğitim ile alınan dersler ve iş yaşantısında birey kendini eğitmektedir. Bu süreçler kişinin eğitimi ile birlikte, tutumlarının da şekillenmesine sebep olmaktadır. Bu nedenle, araştırmacılar ve eğitimciler öğrencilerin beden eğitimi ve spor derslerine olan yaklaşımlarının nelerden etkilenerek geliştiğini sorgulayarak, bu yönde araştırmalar yapmışlardır. Ele alınan bu çalışmada devlet okullarında ve özel okullarda eğitimine devam eden ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersi algı ve tutumlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Ankara’nın merkez ilçelerinden Sincan, Etimesgut, Yenimahalle, Çankaya, Pursaklar ve Mamak ilçelerinde bulunan toplamda 318 kız, 365 erkek ve 5-8. Sınıflarda eğitim gören 683 ortaokul öğrencisine ulaşılarak beden eğitimi ve spor derslerine karşı tutumların değerlendirilmesi hedefiyle anket çalışması yapılmıştır. Çalışma sonunda toplanan veriler SPSS 21.0 programı ile analiz edilmiştir. Beden eğitimi tutum ölçeği (BESTÖ) skorları tüm katılımcılar için hesaplanmış ve normal dağılıma uygunluk gösterip göstermediği Kolmogrov Smirnov testi ile değerlendirilmiştir. Verileri normal dağılımı uygun olduğu tespit edilmiştir. Değişkenlere ilişkin karşılaştırmalı analizlerde, Bağımsız Örneklemler tTesti ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) gibi istatistiksel tekniklerden faydalanılmıştır. Tek yönlü varyans analizi sonucunda anlamlı farklılık gözlemlenmesi durumunda bu farklılığın hangi gruptan kaynaklandığını tespit etmek amacıyla, TUKEY testi uygulanmıştır. Uygulanan bu anket çalışmasının sonucunda literatür ile uyumlu sonuçlar elde edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Oyun |
Bölüm | 2022 Cilt: 3 Sayı : 3 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 3 |