Çalışmanın amacı 7-15 yaş grubu çocukların sportif sorunlarla başa çıkma becerilerinin bazı demografik değişkenlerle birlikte incelenmesidir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Çalışmanın evreni uygun örnekleme yöntemi ile oluşturulmuştur. Araştırmaya katılan 203 çocuğun 80‟i (%39,4) kız, 123‟ü (%60,6) ise erkektir. Araştırmaya katılan bireylerin 128‟i (%63,1) bireysel sporlarla ilgilenirken, 75‟i (%36,9) ise takım sporlarıyla ilgilenmektedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Özcan ve Günay (2017) tarafından geliştirilen Sportif Sorunlarla Başa Çıkma Becerileri Envanteri (SSBÇBT) kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 25 programında yapılmıştır. Araştırmada ikili karşılaştırmalarda t testi, çoklu karşılaştırmalarda ANOVA ve değişkenler arası ilişkilerin belirlenmesinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p <.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda SSBÇBT alt boyutlarında hedef belirleme/zihinsel hazırlık alt boyutunda erkekler lehine, antrenörlük durumu alt boyutunda kızlar lehine anlamlı fark bulunmuştur. Antrenörlük durumu ve güven ve başarı güdüsü alt boyutlarında takım sporuyla ilgilenen katılımcılar lehine anlamlı fark olduğu görülmüştür. Ailesinde sporcu olan katılımcıların hedef belirleme alt boyutu puan ortalamasının ailesinde sporcu bulunmayan katılımcılardan anlamlı derecede yüksek olduğu görülmüştür. Yaş ile sportif sorunlarla başa çıkma becerileri toplam puanı, zorluklarla baş etme, güven ve başarı güdüsü ve antrenörlük durumu arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişki bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | 2023 Cilt: 4 Sayı : 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 1 |