Araştırmanını amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki tükenmişliklerinin örgütsel adanmışlıklarına etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın everenini Marmara bölgesinde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenleri oluştururken, araştırmanın evreni içerisinden gönüllülük ilkesi doğrultusunda araştırmaya katılan 474 öğretmen örneklem grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma da veri toplama araçları olarak “Maslach Tükenmişlik Envanteri” ve “Öğretmenlerde Çok Boyutlu Örgütsel Adanmışlık” ölçekleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22. Paket program kullanılmıştır. Verilerin analiz aşamasında, çoklu regresyon analizine ilişkin ön varsayımlar kontrol edilmiş olup sonrasında oluşturulan hipotezlere ilişkin korelasyon ve çoklu regresyon analizi uygulanmıştır. Sonuç olarak mesleki tükenmişlik alt boyutlarından duygusal tükenme ve duyarsızlaşma ile örgütsel adanmışlık alt boyutları arasında negatif, kişisel başarı ile örgütsel adanmışlık alt boyutları arasında ise pozitif yönde anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Mesleki tükenmişlikte duyarsızlaşmanın örgütsel adanmışlık (öğretmenlik mesleğine adanma, okula adanma, çalışma grubuna adanma, öğretim işlerine adanma) üzerinde anlamlı bir etkisi görülmezken, duygusal tükenme örgütsel adanmışlığı negatif yönde, kişisel başarı ise örgütsel adanmışlığı pozitif yönde etkilemektedir.
Mesleki Tükenmişlik Örgütsel Adanmışlık Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | 2023 Cilt: 4 Sayı : 2 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 2 |