Bu araştırmanın amacı; spor bilimleri fakültesinde farklı bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin fiziksel aktiviteye katılım motivasyonu düzeylerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu; 2022-2023 eğitim öğretim yılında Yozgat Bozok Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde farklı bölümlerde öğrenim gören öğrencilerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile belirlenen 258 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin kişisel özelliklerini belirlemek için “Kişisel Bilgi Formu” ve fiziksel aktiviteye katılım motivasyonlarını belirlemek için “Fiziksel Aktiviteye Katılım Motivasyonu Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde öncelikle öğrencilerin kişisel özelliklerini belirlemeye ilişkin betimleyici frekans (n), yüzde (%), aritmetik ortalama ( X ) ve standart sapma (ss) kullanılmıştır. Ele alınan değişkenlere
(cinsiyet, yaş, okuduğunuz bölüm, sınıf ve spor branşınız) göre fiziksel aktiviteye katılım motivasyonu ölçeği arasındaki farklılıkları belirlemek amacıyla t testinden, ANOVA analizinden ve varyansların homojenlik durumuna göre çoklu karşılaştırma testlerinden (Tukey, Tamhane), değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymak için korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Gerçekleştirilen analizler sonucunda; spor branşı değişkenine göre fiziksel aktiviteye katılım motivasyonu arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Takım sporları ile uğraşan öğrencilerin motivasyonu daha yüksek olarak tespit edilmiştir. Sınıf değişkenine göre fiziksel aktiviteye katılım motivasyonu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Sınıf düzeyi arttıkça motivasyon düzeyi azalmaktadır. Cinsiyet, yaş ve bölüm değişkenlerine göre ise fiziksel aktiviteye katılım motivasyonu arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar tespit edilmemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fiziksel Aktivite ve Sağlık |
Bölüm | 2023 Cilt: 4 Sayı : 3 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 3 |