Bu çalışma halk oyunları ile ilgilenen bireylerde imgeleme ve başarı motivasyonları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca bu çalışma ile yaş, cinsiyet, eğitim durumu, halk oyunlarıyla ilgilenme süreleri değişkenlerine göre başarı motivasyonlarının ne düzeyde olduğu, ölçek puan ortalamalarına göre aralarındaki ilişkinin nasıl olduğu incelenmeye çalışılacaktır. Ölçekler Google Form üzerinden 163 halk oyuncuya ulaştırılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, güvenirlik ve geçerlik çalışmasını Kızıldağ ve Tiryaki gerçekleştirilen Sporda İmgeleme Envanteri ve Türkçe uyarlaması Tiryaki ve Gödelek tarafından yapılan “Spora Özgü Başarı Motivasyonu Ölçeği-SÖBMÖ” kullanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 22 paket programına aktarılmış, tüm istatistiki işlemlerdeki analizler aynı program üzerinde gerçekleştirilmiştir. Parametrik varsayımlar yerine getirildiğinden Bağımsız ikili gruplarda TTesti ikiden fazla gruplar için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve farklı grupların belirlenmesinde Tukey testleri kullanılmıştır. Ayrıca katılımcıların cevap ortalamaları alınarak ayrı ayrı sporda imgeleme envanteri ve spora özgü başarı motivasyonu ölçeği alt boyutları arasındaki ilişki ve yine katılımcıların cevap ortalamaları alınarak bu iki ölçeğin birbiri arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla Pearson Kolerasyon Analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre; katılımcıların cinsiyet değişkenine göre Sporda imgeleme ve spora özgü başarı motivasyonları ölçeklerinden almış oldukları puanlar incelendiğinde aralarında ki fark istatiksel olarak anlamlı bulunmazken (p>0.05), alt boyutlardan alınan puanlar incelendiğinde bazı gruplar arasındaki ki fark anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Yaş değişkenine göre Sporda imgeleme ve spora özgü başarı motivasyonları ölçeklerinden almış oldukları puanlar incelendiğinde aralarında ki fark istatiksel olarak anlamlı bulunmazken (p>0.05), alt boyutlardan alınan puanlar incelendiğinde bazı yaş grupları arasındaki ki fark anlamlı bulunmuştur (p<0.05).Diğer değişkenlerimiz (Halk oyunları ile ilgilenme süreleri, eğitim durumu) arasında da hem genel ortalamada hem alt boyut düzeyinde anlamlı bir fark bulunamamıştır (p>0.05). Pearson Kolerasyon Analizine göre sporda imgeleme envanteri ve spora özgü başarı motivasyonu ölçeği alt boyutları kendi arasındaki ilişki anlamlı bulunurken (p<0.05), bu iki ölçeğin arasındaki ilişki anlamlı bulunmamıştır (p<0.05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | 2024 Cilt: 5 Sayı : 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |