Çalışmanın amacı; spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin spora bağlılıkları ile sosyal görünüş kaygıları arasındaki ilişkinin incelemesidir. Bu amaç doğrultusunda mevcut çalışmaya 175‟i kadın, 248‟i erkek olmak üzere toplam 423 öğrenci katılım sağlamıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Spora Bağlılık Ölçeği” ile “Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde demografik değişkenler için frekans (n), yüzde (%) değerleri hesaplanmıştır. Öğrencilerin cinsiyet, yaş, öğrenim görülen sınıf ve bölüm değişkenleri açısından spora bağlılık ve sosyal görünüş kaygıları için t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve çoklu karşılaştırma testlerinden (Tukey) uygulanmıştır. İki değişken arasındaki ilişkiyi belirlemek için pearson korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Analizler, öğrencilerin spora bağlılıklarının yüksek, sosyal görünüş kaygılarının ise düşük olduğunu göstermektedir. Ayrıca, spora bağlılık ile sosyal görünüş
kaygısı arasında düşük düzeyde, negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | 2024 Cilt: 5 Sayı : 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |