İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Boş Zamanı Yaşam Tarzına Dönüştür ve Memnuniyetin Tadını Çıkar: Eskişehir MilyonFest Katılımcı Deneyimlerinin Memnuniyet Üzerine Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 1, 177 - 190, 30.04.2024

Öz

Bu çalışma, Eskişehir ilinde düzenlenmiş olan MilyonFest‟e katılan bireylerin, boş zaman deneyimlerini ve boş zaman deneyimlerinin etkinlik özelinde memnuniyet düzeyine etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın evrenini, Eskişehir‟de gerçekleştirilen MilyonFest etkinliğine katılan müzik festivali katılımcıları oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 101 (%47.2)‟i kadın, 113 (%52.8)‟ü erkek olmak üzere toplam 214 katılımcıdan oluşmaktadır. Veriler nicel veri toplama yöntemlerinden olan anket tekniği ile toplanmıştır. Çalışmanın amaçları doğrultusunda oluşturulan veri toplama aracı üç bölümden oluşmaktadır. Veri toplama aracının birinci bölümü Boş Zaman Deneyim Ölçeği, ikinci bölümü Festival Deneyim Ölçeği ve son bölümü ise demografik özellikler hakkında bilgi almaya yönelik sorulardan oluşmuştur. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi için SPSS paket programından yararlanılmıştır. Festival katılımcılarının boş zaman deneyim boyutlarında demografik değişkenlere göre farklılık olup olmadığını tespit etmek amacıyla Tek Yönlü Varyans Analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Katılımcıların festivale yönelik boş zaman deneyim boyutlarının memnuniyet düzeyine olan etkisini incelemek amacıyla Çoklu Doğrusal Regresyon analizi yapılmıştır. Sonuç olarak, boş zaman deneyiminin duyumsama, duygulanım, sosyo-ilişki ve yaşam tarzı alt boyutlarında eğitim, meslek ve gelir durumuna göre farklılıklar olduğu tespit edilmiş ve duyumsama ve yaşam tarzı alt boyutlarının memnuniyet düzeyini etkilediği ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Agyar, E. (2013). Life Satisfaction, Perceived Freedom in Leisure and Self-Esteem: The Case of Physical Education and Sport Students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 93, 2186-2193.
  • Akhoondnejad, A. (2016). Tourist loyalty to a local cultural event: The case of Turkmen handicrafts festival. Tourism Management, 52, 468-477.
  • Akyıldız, M. (2010). Boş zaman pazarlamasında deneyimsel boyutlar: 2009 Rock'n Coke Festivali katılımcılarına yönelik bir araştırma (Yayınlanmış Yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversites I, Spor Bilimleri Fakültesi.
  • Ateca-Amestoy, V., Serrano-del-Rosal, R., ve Vera Toscano, E. (2008). The leisure experience. Journal of Socio-Economics, 37, 64-78.
  • Berselli, C., Añaña, E. D. S., ve Zucco, F. D. (2021). A festival to call mine: Analysis of the impacts of the SESC International Music Festival, and its relationship with community pride and the quality of life of residents. Revista Brasileira de Pesquisa Em Turismo, 15.
  • Bossey, A. (2018). Industry perceptions of potential digital futures for live performance in the staging and consumption of music festivals. In The Routledge Handbook of Festivals.
  • Boyle, S., Reaiche, C., Abdullah, A., ve Murad, W. (2016). Predicting International Visitors' Interest in Hong Kong Arts Festival. Event Management, 20, 593-605.
  • Brown, A., ve Sharpley, R. (2019). Understanding festival-goers and their experience at UK Music Festivals. Event Management, 23, 699-720.
  • Calvo-Soraluze, J., ve Blanco, A. V. (2014). Stimulating attendees‟ leisure experience at music festivals: Innovative strategies and managerial processes. Global Journal of Management and Business Research, 14(2), 2-17.
  • Codina, N., ve Pestana, J. V. (2019). Time matters differently in leisure experience for men and women: Leisure dedication and time perspective. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(14), 2513.
  • Culha, O. (2020). The effect of food festival quality on place attachment and destination recommendation intention through festival experience and festival satisfaction: The case of the Didim International Olive Festival. In Journal of Convention ve Event Tourism, 21(5), 387-416. Routledge.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., ve Tatham, R. (2010). Multivariate Data Analysis. Pearson Education, Upper Saddle River, New Jersey.
  • Holbrook, M. B., ve Hirschman, E. C. (1982). The experiential aspects of consumption: Consumer fantasies, feelings, and fun. Journal of Consumer Research, 9(2), 132- 140.
  • Hsu, F. C., Agyeiwaah, E., Lynn, I., ve Chen, L. (2021). Examining food festival attendees‟ existential authenticity and experiential value on affective factors and loyalty: An application of stimulus-organism-response paradigm. Journal of Hospitality and Tourism Management, 48, 264-274.
  • Hudson, S., ve Hudson, R. (2013). Engaging with consumers using social media: a case study of music festivals. International Journal of Event and Festival Management, 4(3), 206-223.
  • Iso‐Ahola, S. E., Allen, J. R., ve Buttimer, K. J. (1982). Experience‐related factors as determinants of leisure satisfaction. Scandinavian Journal of Psychology, 23(1), 141- 146.
  • Iwasaki, Y. (2007). Leisure and quality of life in an international and multicultural context: What are major pathways linking leisure to quality of life? Social Indicators Research, 82, 233-264.
  • Kleiber, D. (2020). Toward an applied social psychology of leisure. Journal of Leisure Research, 51, 618-625.
  • Komşu, M. S., ve Akboz, A. (2019). İnternet alışverişlerinde tüketici davranışları: Rasyonel ve irrasyonel davranış. Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi, 1(1), 15- 30.
  • Lapa, T.Y. (2013). Life satisfaction, leisure satisfaction and perceived freedom of park recreation participants. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 93, 1985-1993.
  • LaSalle, D., ve Britton, T. A. (2003). Priceless: Turning ordinary products into extraordinary experiences.
  • Lee, C. T., Yang, S. C., ve Lo, H. Y. (2008). Customer satisfaction and customer characteristic in festival activity: A case of 2006 Kenting Wind Chime Festival. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 2(3), 234-249.
  • Manthiou, A., Lee, S., Tang, L., ve Chiang, L. (2014). The experience economy approach to festival marketing: Vivid memory and attendee loyalty. Journal of Services Marketing, 28(1), 22-35.
  • Morgan, M. (2007). „We're not the Barmy Army!‟: Reflections on the sports tourist experience. International Journal of Tourism Research, 9(5), 361-372.
  • Moss, J., Whalley, P., ve Elsmore, I. (2020). Phenomenological psychology ve descriptive experience sampling: A new approach to exploring music festival experience. Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, 12, 382-400.
  • Pissoort, V., ve Saayman, M. (2007). Market segmentation of visitors at three selected arts festivals in South Africa. Acta commercii, 7(1), 255-268.
  • Sangmu, L. (2016). The Shoton festival in Tibet: local perceptions of impacts (Doctoral dissertation, Auckland University of Technology).
  • Stebbins, R. (2005). Choice and experiential definitions of leisure. Leisure Sciences, 27, 349- 352.
  • Stebbins, R. (2017). Leisure and the positive psychological states. The Journal of Positive Psychology, 13, 17-8.
  • Tokatlı, C., Başarangil, İ., ve Metin, T. C. (2020). Yerel Halkın Festival Etkilerine Yönelik Algılarının Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies.
  • Unger, L. (1984). The effect of situational variables on the subjective leisure experience. Leisure Sciences, 6, 291-312.
  • Unger, L. S., ve Kernan, J. B. (1983). On the meaning of leisure: An investigation of some determinants of the subjective experience. Journal of Consumer Research, 9(4), 381- 392.
  • Wang, Y. (2015). Assessing the sociocultural impact of special events in the context of Germanfest in Nebraska, USA (Master dissertation). Campus Repository. (Publication No. 60)
  • Yin, Z., ve Yang, D. (2022). Study on the Relationship between Leisure Participation, Value, and Mood Regulation of Festival Participation. International Journal of Neuropsychopharmacology, 25, A107-A107.
  • Yuan, Y. H. E., ve Wu, C. K. (2008). Relationships among experiential marketing, experiential value, and customer satisfaction. Journal of Hospitality ve Tourism Research, 32(3), 387-410.
  • Yürük, P. (2015). Etkinlik pazarlamasında sosyal etki algılamasının etkinliğe katılım, tatmin ve sadakat üzerine etkisi: Kırkpınar festivali örneği (Yayınlnmış Doktora Tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi.
  • Zyl, C., ve Queiros, D. (2009). Situational inhibitors preventing attendance at three selected arts festivals in South Africa. South African Theatre Journal, 23, 23-52.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor ve Rekreasyon
Bölüm 2024 Cilt: 5 Sayı : 1
Yazarlar

Günnur Hastürk Bu kişi benim

Ecenur Korkmaz Bu kişi benim

Müge Akyıldız Munusturlar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 15 Şubat 2024
Kabul Tarihi 18 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Hastürk, G., Korkmaz, E., & Akyıldız Munusturlar, M. (2024). Boş Zamanı Yaşam Tarzına Dönüştür ve Memnuniyetin Tadını Çıkar: Eskişehir MilyonFest Katılımcı Deneyimlerinin Memnuniyet Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 177-190.