Bu araştırmanın amacı, okul ve kulüp takımlarında oynayan üniversite öğrencilerinin sporda fair-play anlayışlarının belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini, 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılında Yozgat Bozok
Üniversitesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemini ise 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılında Yozgat Bozok Üniversitesinde öğrenim gören öğrenciler içerisinden kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen 317 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu (cinsiyet, yaş, spor branşı, aile gelir düzeyi, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, ailenizde spor yapan/yapmış var mı) ve “Fair Play Davranışlarını Sergileme Sıklığı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde SPSS 25.0 programı kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizine başlamadan önce normal dağılımlarına çarpıklık ve basıklık değerleri ile bakılmış ve normal dağılım olduğu tespit edilmiştir. İstatistiksel analiz olarak frekans, yüzde analizi, aritmetik ortalama, standart sapma, iki grup karşılaştırmalarında bağımsız örneklem t testi, üç grup karşılaştırmalarında tek yönlü Anova analizi ve gruplar arası farklılığı tespit etmek için post hoc testleri kullanılmıştır. Gerçekleştirilen analiz sonucunda cinsiyet, yaş ve spor branşı değişkenlerine göre fair-play davranışlarını sergileme ölçeği puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar tespit edilmiştir (p<0.05). Aile gelir düzeyi, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ve ailede spor yapan/yapmış var mı? değişkenlerine göre ise fair-play davranışlarını sergileme ölçeği puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar tespit edilmemiştir (p>0.05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | 2024 Cilt: 5 Sayı : 3 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 3 |