Spor Bilimlerinde Eğitimde Araştırma Yöntemleri Dersine Yönelik Öğrenci Görüşleri
Yıl 2025,
Cilt: 6 Sayı: 1, 133 - 149, 29.04.2025
Ceren Nur Temiz
,
Ahmet Haktan Sivrikaya
Öz
Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin Eğitimde Araştırma Yöntemleri dersine yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Örneklem tipi olarak benzeşik örnekleme kullanılmıştır. Veriler nitel veri toplama tekniklerinden olan görüşme çeşitleri içerisinden odak grup görüşmesi yöntemi ile toplanmıştır. Çalışma grubu 5 kadın, 4 erkekten oluşmaktadır. Görüşme Microsoft Teams programı üzerinden yürütülerek kayıt altına alınmıştır. Katılımcılara uzman görüşü alarak hazırlanan 1 adet ısınma sorusu ve 7 adet odak grup sorusu yönlendirilmiştir. Veri kaybının önüne geçilebilmesi için ses ve görüntü kaydı yapılmıştır. Görüşme yaklaşık 70 dakika sürmüştür. Öğrenciler mesleki ve pedagojik alanda kendilerini yeterli olarak görmektedirler. Öğrenciler araştırmaya yönelik tutumlarının olumlu yönde geliştiğini belirtmişlerdir. Ders içerikleri öğrencilerin beklentilerini karşılamıştır ancak dersin uygulama yapılması yönünde öğrenci beklentileri bulunmaktadır.
Etik Beyan
Araştırmanın etik kurul onayı sisteme yüklenmiştir.
Kaynakça
-
Akgün, L. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri dersine ilişkin öğretmen adaylarının algı ve beklentileri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimsel Enstitüsü Dergisi, 15(27), 21-30.
-
Akkanat, Ç., Kutlu, Abu N., Çakır, R., & Gökdere, M. (2017). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırma yöntemleri dersindeki motivasyonel inançları ve öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(27), 223-244.
-
Aksu, C. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının ‘Bilimsel araştırma yöntemleri dersine yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2127-2138. https://doi.org/10.24106/kefdergi.2583
-
Al, H. (2005). Araştırma ve yazma metodolojisi (4. Baskı). Sakarya Yayınevi.
-
Aşiroğlu, S. (2016). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumları ile bilimsel araştırma dersindeki başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 72-84. https://doi.org/10.29065/usakead.232429
-
Balcı, A. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma: yöntem, teknik ve ilkeler (16. Baskı). Pegem Yayıncılık.
-
Balcı, İ. & Kavak, Y. (2015). İlköğretim okulu yöneticilerinin bilimsel çalışmalardan yararlanma düzeylerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 39(39), 55-70.
-
Bulduk, O., & Alp H. (2021). Spor bilimleri fakültesinde okuyan öğrencilerinin araştırma yapmaya yönelik kaygı düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 270-282.
-
Butt, I. H., & Shams, J.A. (2013). Masters in education student attitudes towards research: A comparison between two public sector universities in Punjab. A Research Journal of South Asian Studies, 28(1), 97-105.
-
Büyüköztürk, D.Ş. (1999). İlköğretim okulu öğretmenlerinin araştırma yeterlikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(18), 257-269.
-
Cheryan, S., Ziegler, S.A., Plaut, V.C., & Meltzoff, A.N. (2014). Designing classrooms to maximize student achievement. Policy Insights from the Behavioral and Brain Sciences, 1(1),4–12. https://doi.org/10.1177/2372732214548677
-
Cooke, N. L., Test, D. W., Heward, W. L., Spooner, F. & Courson, F.H. (1993). “Teachers’ opinions of research and instructional analysis in the classroom”. Teacher Education and Special Education, 16(4), 319-329.
-
Çakmak, Z., Taşkıran, C., & Bulut, B. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2),266-287. https://doi.org/10.17984/adyuebd.02575
-
Çelik, H., & Katılmış, A. (2010). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerindeki öğrencin başarısını etkileyen unsurlara ilişkin görüşleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 22(1),128-153.
-
Çepni, S., & Küçük, M. (2003). Eğitim araştırmalarının fen bilgisi öğretmenlerinin uygulamaları üzerindeki etkilerinin belirlenmesi: Bir örnek olay çalışması. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(12), 75-84.
-
Çetin, A., & Dikici, R. (2014). Eğitim bilimlerinde araştırma yöntemleri dersinin etkililiği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 981-994.
-
Çokluk, Ö., Yılmaz, K., & Oğuz, E. (2011). Nitel bir görüşme yöntemi: Odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 4(1), 95-107.
-
Demirezen, S., & Akhan, N.E. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin “Araştırmacı öğretmen modeli” hakkındaki görüşleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(3),16-33.
-
Ekiz, D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Anı Yayıncılık.
-
Ercoşkun, M.H. (2019). Öğretmen adaylarının bı̇lı̇msel araştırmaya yönelı̇k tutumlarının ı̇ncelenmesı̇. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 10(19), 87-105.
-
Erdoğan S., Nahcivan N., & Esin M. N. (2015). Hemşirelikte araştırma, süreç, uygulama ve kritik (2. Baskı). Nobel Tıp Kitapevleri.
-
Ersoy, E., & Bal İncebacak, B. (2016). Okulöncesi öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya bakışları. Qualitative Studies, 11(4),67-77.
-
Guba, E.G. (1981). Criteria for assessing the trust worthiness of naturalistic inquiries. Educational Technology Research and Development, 29(2), 75-91.
-
Gürbüz, S., & Şahin, F. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (5. Baskı). Seçkin Yayınları.
-
Hammersley, M. (1993). On the teacher as researcher. Educational Action Research, 1(3),425-445. https://doi.org/10.1080/0965079930010308
-
Hill, H.C., Rowan, B., & Ball, D. L. (2005). Effects of teachers’ mathematical knowledge for teaching on student achievement. American Educational Research Journal, 42(2),371–406. https://doi.org/10.3102/00028312042002371
-
Karamustafaoğlu, S., & Meşeci, B. (2021). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilimsel araştırma yöntemleri dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(1),19-38. https://doi.org/10.35346/aod.917301
-
Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (39. Baskı). Nobel Yayınları.
-
Kart, A., & Gelbal S. (2014). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırma öz yeterlik algılarının İkili karşılaştırmalı yargılar yöntemiyle belirlenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 5(1), 12-23. https://doi.org/10.21031/epod.21383
-
Konokman, G.Y., Yelken, T., & Yokuş, G. (2015). Preschool teacher candidates’ research qualifications and anxiety level towards research. Eurasian Journal of Educational Research, 15(60), 57-74. https://doi.org/10.14689/ejer.2015.60.4
-
Korkmaz, Ö., Şahin, A., & Yeşil, R. (2011). Teachers’ opinion regarding scientific research and researchers. Journal of Theoretical Educational Science, 4(2), 109-127.
-
Kroll, T., Barbour, R., & Harris, J. (2007). Using focus groups in disability research. Qualitative Health Research, 17(5),690-698. https://doi.org/10.1177/1049732307301488
-
Kurt, A.A., İzmirli, Ö.Ş., Fırat, M., & İzmirli, S. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri dersine ilişkin bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30(2), 19-28.
-
Küçükoğlu, A., Taşgın, A., & Çelik, N. (2014). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırma sürecine ilişkin görüşleri üzerine bir inceleme. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 173(173), 11-24.
-
Mirzeoğlu, D., Aktağ, I., & Boşnak, M. (2007). Beden eğitimi öğretmeni, öğretmen adayı ve beden eğitimi ve spor yüksekokullarında görev yapan öğretim elemanlarının mesleki yeterlik duygusunun karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 18(3), 109-125.
-
Nartgün, Ş.S. (2008). Aday öğretmenlerin gözüyle millî eğitim bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına öğretmen atama esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 47-58.
-
Newman, K.A. (1994). Researching teachers in residence: Bringing more minority teachers and preservice teachers into the research arena [Conference presentation]. American Educational Research Association, New Orleans, United States.
-
Rose, P., Beeby, J., & Parker, D. (1995). Academic rigour in the lived experience of researchers using phenomenological methods in nursing. Journal of Advanced Nursing, 21(6),1123-1129. https://doi.org/10.1046/j.1365-2648.1995.21061123.x
-
Saracaloğlu, A.S. (2005). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının araştırmaya yönelik tutumları ve deneyimleri ile araştırma başarıları arasındaki ilişki. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(4), 13–32.
-
Saracaloğlu, A.S., Varol, S.R., & Ercan, İ.E. (2005). Lisansüstü eğitim öğrencilerinin araştırma kaygıları, araştırma ve istatistiğe yönelik tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(Özel Sayı), 187-199.
-
Sharpe, T., Lounsbery, M., & Bahls, V. (1997). Description and effects of sequential behavior practice in teacher education. Research Quarterly For Exercise and Sport, 68(3),222–232. https://doi.org/10.1080/02701367.1997.10608001
-
Shenton, A. K. (2004). Strategies for ensuring trust worthiness in qualitative research projects. Education for Information, 22(2), 63-75. https://doi.org/10.3233/EFI-2004-22201
-
Suğur, N. (2015). Sosyolojiye giriş (4. Baskı). T.C Anadolu Üniversitesi Yayını.
-
Şanlı, C. (2020). Coğrafya öğretmen adaylarının bilimsel araştırma sürecine ı̇lişkin görüşleri üzerine bir ı̇nceleme [Konferans Sunumu]. Uluslararası PEGEM Eğitim Kongresi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.
-
Şen, Z. (2020). Bilim ve bilimsel araştırma ilkeleri (216. Baskı). Su Vakfı Yayınları.
Tekindal, M. & Uğuz A, Ş. (2020). Nitel araştırma yöntemi olarak fenomenolojik yaklaşımın kapsamı ve sürecine yönelik bir derleme. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20(1),153-182.
-
Tomakin, E. (2007). Bilimsel araştırma yöntemleri dersinin etkin öğretilmesinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 37-65.
-
Van Manen, M. (2007). Phenomenology of practice. Phenomenology & Practice. 1(1),11-30. https://doi.org/10.29173/pandpr19803.
-
Varol, S., & Türkmen, M. (2017). Beden eğitimi öğretmeni adayı son sınıf öğrencilerinin beden eğitimi öğretim yeterlilik algı düzeylerinin belirlenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 330-342.
-
Wilson, A. (2015). A guide to phenomenological research. Nursing Standard, 29(34),38-43. https://doi.org/10.7748/ns.29.34.38.e8821
-
Winans, K.S. & Madhavan, S. (1992). “Some factors influencing undergraduate pharmacy students' perceptions of and attitudes toward research related activities”. American Journal of Pharmaceutical Education, 56(1), 29-35.
-
Yaşar, M. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri dersine yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması: geçerlik ve güvenirlik. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 4(2), 109-129. https://doi.org /10.12973/jesr.2014.42.7
-
Yavuz, E. (2018). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin bilimsel okuryazarlıklarını incelenmesi, Erciyes Journal of Education, 2(1),1-18. https://doi.org/10.32433/eje.394456
-
Yeşiloğlu, S.N., Demirdöğen, B., & Köseoğlu, F. (2010). Bilim hakkında ahmet inam ile görüşmeler ve bilimin doğası öğretimi üzerine yorumlar. Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(4), 1-39.
-
Yıldırım, M., Atila, E., Özmen, H., & Sözbilir, M. (2014). Fen bilimleri öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi hakkındaki görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 27-40.
-
Yılmaz, A., & Esentürk, O. K. (2021). Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının mesleki yeterlik algılarının karma araştırma yaklaşımıyla incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 50(229), 707-741.
-
Yılmaz, K., & Çokluk, Ö. (2010). Fen-Edebiyat fakültesi mezunlarının araştırma kaygı düzeyleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-9.
-
YÖK. (2007, Nisan). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Yükseköğretim Kurulu. https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari.pdf
-
YÖK. (2018, Nisan). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Yükseköğretim Kurulu. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/ogretmen-yetistirme-lisans-programlari.aspx
-
Zeichner, K. M. (1995). Beyond the divide of teacher research and academic research. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 1(2),153-172. https://doi.org/10.1080/1354060950010202
Student Opinions on The Course of Research Methods in Education in Sport Sciences
Yıl 2025,
Cilt: 6 Sayı: 1, 133 - 149, 29.04.2025
Ceren Nur Temiz
,
Ahmet Haktan Sivrikaya
Öz
The purpose of this research is to examine the students' views on the course of research methods in education. Focus group interview, which is one of the qualitative research methods, was used in the research. The study group consists of 5 women and 4 men. The interview was conducted over the Microsoft Teams program and recorded. 1 warm up question and 7 focus group questions, which were prepared by taking expert opinion, were directed to the participants. Audio and video recordings were made to prevent data loss. The interview took approximately 70 minutes. Students see themselves as competent in the professional and pedagogical field. Students stated that their attitudes towards research improved positively. The course contents met the expectations of the students, but there are student expectations for the practice of the course.
Kaynakça
-
Akgün, L. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri dersine ilişkin öğretmen adaylarının algı ve beklentileri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimsel Enstitüsü Dergisi, 15(27), 21-30.
-
Akkanat, Ç., Kutlu, Abu N., Çakır, R., & Gökdere, M. (2017). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırma yöntemleri dersindeki motivasyonel inançları ve öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(27), 223-244.
-
Aksu, C. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının ‘Bilimsel araştırma yöntemleri dersine yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2127-2138. https://doi.org/10.24106/kefdergi.2583
-
Al, H. (2005). Araştırma ve yazma metodolojisi (4. Baskı). Sakarya Yayınevi.
-
Aşiroğlu, S. (2016). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumları ile bilimsel araştırma dersindeki başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 72-84. https://doi.org/10.29065/usakead.232429
-
Balcı, A. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma: yöntem, teknik ve ilkeler (16. Baskı). Pegem Yayıncılık.
-
Balcı, İ. & Kavak, Y. (2015). İlköğretim okulu yöneticilerinin bilimsel çalışmalardan yararlanma düzeylerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 39(39), 55-70.
-
Bulduk, O., & Alp H. (2021). Spor bilimleri fakültesinde okuyan öğrencilerinin araştırma yapmaya yönelik kaygı düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 270-282.
-
Butt, I. H., & Shams, J.A. (2013). Masters in education student attitudes towards research: A comparison between two public sector universities in Punjab. A Research Journal of South Asian Studies, 28(1), 97-105.
-
Büyüköztürk, D.Ş. (1999). İlköğretim okulu öğretmenlerinin araştırma yeterlikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 18(18), 257-269.
-
Cheryan, S., Ziegler, S.A., Plaut, V.C., & Meltzoff, A.N. (2014). Designing classrooms to maximize student achievement. Policy Insights from the Behavioral and Brain Sciences, 1(1),4–12. https://doi.org/10.1177/2372732214548677
-
Cooke, N. L., Test, D. W., Heward, W. L., Spooner, F. & Courson, F.H. (1993). “Teachers’ opinions of research and instructional analysis in the classroom”. Teacher Education and Special Education, 16(4), 319-329.
-
Çakmak, Z., Taşkıran, C., & Bulut, B. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2),266-287. https://doi.org/10.17984/adyuebd.02575
-
Çelik, H., & Katılmış, A. (2010). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerindeki öğrencin başarısını etkileyen unsurlara ilişkin görüşleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 22(1),128-153.
-
Çepni, S., & Küçük, M. (2003). Eğitim araştırmalarının fen bilgisi öğretmenlerinin uygulamaları üzerindeki etkilerinin belirlenmesi: Bir örnek olay çalışması. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(12), 75-84.
-
Çetin, A., & Dikici, R. (2014). Eğitim bilimlerinde araştırma yöntemleri dersinin etkililiği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 981-994.
-
Çokluk, Ö., Yılmaz, K., & Oğuz, E. (2011). Nitel bir görüşme yöntemi: Odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 4(1), 95-107.
-
Demirezen, S., & Akhan, N.E. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin “Araştırmacı öğretmen modeli” hakkındaki görüşleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(3),16-33.
-
Ekiz, D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Anı Yayıncılık.
-
Ercoşkun, M.H. (2019). Öğretmen adaylarının bı̇lı̇msel araştırmaya yönelı̇k tutumlarının ı̇ncelenmesı̇. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 10(19), 87-105.
-
Erdoğan S., Nahcivan N., & Esin M. N. (2015). Hemşirelikte araştırma, süreç, uygulama ve kritik (2. Baskı). Nobel Tıp Kitapevleri.
-
Ersoy, E., & Bal İncebacak, B. (2016). Okulöncesi öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya bakışları. Qualitative Studies, 11(4),67-77.
-
Guba, E.G. (1981). Criteria for assessing the trust worthiness of naturalistic inquiries. Educational Technology Research and Development, 29(2), 75-91.
-
Gürbüz, S., & Şahin, F. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (5. Baskı). Seçkin Yayınları.
-
Hammersley, M. (1993). On the teacher as researcher. Educational Action Research, 1(3),425-445. https://doi.org/10.1080/0965079930010308
-
Hill, H.C., Rowan, B., & Ball, D. L. (2005). Effects of teachers’ mathematical knowledge for teaching on student achievement. American Educational Research Journal, 42(2),371–406. https://doi.org/10.3102/00028312042002371
-
Karamustafaoğlu, S., & Meşeci, B. (2021). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilimsel araştırma yöntemleri dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(1),19-38. https://doi.org/10.35346/aod.917301
-
Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (39. Baskı). Nobel Yayınları.
-
Kart, A., & Gelbal S. (2014). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırma öz yeterlik algılarının İkili karşılaştırmalı yargılar yöntemiyle belirlenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 5(1), 12-23. https://doi.org/10.21031/epod.21383
-
Konokman, G.Y., Yelken, T., & Yokuş, G. (2015). Preschool teacher candidates’ research qualifications and anxiety level towards research. Eurasian Journal of Educational Research, 15(60), 57-74. https://doi.org/10.14689/ejer.2015.60.4
-
Korkmaz, Ö., Şahin, A., & Yeşil, R. (2011). Teachers’ opinion regarding scientific research and researchers. Journal of Theoretical Educational Science, 4(2), 109-127.
-
Kroll, T., Barbour, R., & Harris, J. (2007). Using focus groups in disability research. Qualitative Health Research, 17(5),690-698. https://doi.org/10.1177/1049732307301488
-
Kurt, A.A., İzmirli, Ö.Ş., Fırat, M., & İzmirli, S. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri dersine ilişkin bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30(2), 19-28.
-
Küçükoğlu, A., Taşgın, A., & Çelik, N. (2014). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırma sürecine ilişkin görüşleri üzerine bir inceleme. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 173(173), 11-24.
-
Mirzeoğlu, D., Aktağ, I., & Boşnak, M. (2007). Beden eğitimi öğretmeni, öğretmen adayı ve beden eğitimi ve spor yüksekokullarında görev yapan öğretim elemanlarının mesleki yeterlik duygusunun karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 18(3), 109-125.
-
Nartgün, Ş.S. (2008). Aday öğretmenlerin gözüyle millî eğitim bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına öğretmen atama esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 47-58.
-
Newman, K.A. (1994). Researching teachers in residence: Bringing more minority teachers and preservice teachers into the research arena [Conference presentation]. American Educational Research Association, New Orleans, United States.
-
Rose, P., Beeby, J., & Parker, D. (1995). Academic rigour in the lived experience of researchers using phenomenological methods in nursing. Journal of Advanced Nursing, 21(6),1123-1129. https://doi.org/10.1046/j.1365-2648.1995.21061123.x
-
Saracaloğlu, A.S. (2005). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının araştırmaya yönelik tutumları ve deneyimleri ile araştırma başarıları arasındaki ilişki. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(4), 13–32.
-
Saracaloğlu, A.S., Varol, S.R., & Ercan, İ.E. (2005). Lisansüstü eğitim öğrencilerinin araştırma kaygıları, araştırma ve istatistiğe yönelik tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(Özel Sayı), 187-199.
-
Sharpe, T., Lounsbery, M., & Bahls, V. (1997). Description and effects of sequential behavior practice in teacher education. Research Quarterly For Exercise and Sport, 68(3),222–232. https://doi.org/10.1080/02701367.1997.10608001
-
Shenton, A. K. (2004). Strategies for ensuring trust worthiness in qualitative research projects. Education for Information, 22(2), 63-75. https://doi.org/10.3233/EFI-2004-22201
-
Suğur, N. (2015). Sosyolojiye giriş (4. Baskı). T.C Anadolu Üniversitesi Yayını.
-
Şanlı, C. (2020). Coğrafya öğretmen adaylarının bilimsel araştırma sürecine ı̇lişkin görüşleri üzerine bir ı̇nceleme [Konferans Sunumu]. Uluslararası PEGEM Eğitim Kongresi, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.
-
Şen, Z. (2020). Bilim ve bilimsel araştırma ilkeleri (216. Baskı). Su Vakfı Yayınları.
Tekindal, M. & Uğuz A, Ş. (2020). Nitel araştırma yöntemi olarak fenomenolojik yaklaşımın kapsamı ve sürecine yönelik bir derleme. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20(1),153-182.
-
Tomakin, E. (2007). Bilimsel araştırma yöntemleri dersinin etkin öğretilmesinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 37-65.
-
Van Manen, M. (2007). Phenomenology of practice. Phenomenology & Practice. 1(1),11-30. https://doi.org/10.29173/pandpr19803.
-
Varol, S., & Türkmen, M. (2017). Beden eğitimi öğretmeni adayı son sınıf öğrencilerinin beden eğitimi öğretim yeterlilik algı düzeylerinin belirlenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 330-342.
-
Wilson, A. (2015). A guide to phenomenological research. Nursing Standard, 29(34),38-43. https://doi.org/10.7748/ns.29.34.38.e8821
-
Winans, K.S. & Madhavan, S. (1992). “Some factors influencing undergraduate pharmacy students' perceptions of and attitudes toward research related activities”. American Journal of Pharmaceutical Education, 56(1), 29-35.
-
Yaşar, M. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri dersine yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması: geçerlik ve güvenirlik. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 4(2), 109-129. https://doi.org /10.12973/jesr.2014.42.7
-
Yavuz, E. (2018). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin bilimsel okuryazarlıklarını incelenmesi, Erciyes Journal of Education, 2(1),1-18. https://doi.org/10.32433/eje.394456
-
Yeşiloğlu, S.N., Demirdöğen, B., & Köseoğlu, F. (2010). Bilim hakkında ahmet inam ile görüşmeler ve bilimin doğası öğretimi üzerine yorumlar. Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(4), 1-39.
-
Yıldırım, M., Atila, E., Özmen, H., & Sözbilir, M. (2014). Fen bilimleri öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi hakkındaki görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 27-40.
-
Yılmaz, A., & Esentürk, O. K. (2021). Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının mesleki yeterlik algılarının karma araştırma yaklaşımıyla incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 50(229), 707-741.
-
Yılmaz, K., & Çokluk, Ö. (2010). Fen-Edebiyat fakültesi mezunlarının araştırma kaygı düzeyleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-9.
-
YÖK. (2007, Nisan). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Yükseköğretim Kurulu. https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari.pdf
-
YÖK. (2018, Nisan). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Yükseköğretim Kurulu. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/ogretmen-yetistirme-lisans-programlari.aspx
-
Zeichner, K. M. (1995). Beyond the divide of teacher research and academic research. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 1(2),153-172. https://doi.org/10.1080/1354060950010202