Yıl 2021, Cilt 4 , Sayı 1, Sayfalar 33 - 40 2020-03-31

Treatment of Automotive wastewater by coagulation-flloculation using poly-aluminium chloride (PAC) and ferric chloride (FeCl3) and Comparing Operation Cost
Otomotiv Endüstrisi Kaynaklı Atıksuların PAC ve Demir Koagülantı ile Arıtılabilirlik ve İşletme Giderleri Yönüyle Karşılaştırılması

Özcan YAVAŞ [1]


In this study, a chemical treatment systems (coagulation-flocculation) was applied for automotive wastewater using ferric chlorid (FeCl3) and poly-aluminium chloride (PAC) as flocculant to determine the effectiveness for removal of chemical oxygen demand (COD) and total phosphorus (TP) and was compared with operating costs. The rsults obtained proved that PAC was comperatively more efficient than FeCl3. PAC showed (optimum dose 1 mL/L) 85% removal for COD and 86% of TP. The comparison about operation costs, PAC less than FeCl3 1300 ₺ per 1000 m3 treated wastewater.
Bu çalışmada otomotiv endüstrisinden kaynaklı atıksulara kimyasal arıtma prosesleri (koagülasyon-flokülasyon) uygulanmış; Demir(III) klorür (FeCl3) ve Poli Alüminyum Klorür (PAC) koagülantları kullanılarak Kimyasal Oksijen İhtiyacı (KOİ), Toplam Fosfor (TP) yönünden kirletici giderim verimleri ve işletme maliyetleri açısından kıyaslamalar yapılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre; PAC koagülantının optimum doz da (1mL/L) %85 KOİ ve %86 TP giderdiği görülmüştür. Ayrıca tesis 1000 m3 için pilot ölçekte denemeler yapılarak işletme maliyetleri belirlenmiştir. PAC koagülantının FeCl3 koagülantına göre 1000 m3 arıtılan atık su başına 1300 ₺ işletme maliyetlerinde avantaj sağladığı görlmektedir.
  • [1] Kurnaz A., Mutlu E., Uncumaşoğlu A., 2016, Determination of Water Quality Parameters and Heavy Metal Content in Surface Water of Cigdem Pond, Turkish Journal of Agriculture – Food Science and Technology, 4(10): 907-913.
  • [2] Geffen, C.A., Rothenberg, S., 2000, Suppliers and environmental innovation: the automotive paint process. Int. J. Oper. Prod. Manag. 20(2), 166e186.
  • [3] Papasavva, S., Kia, S., Claya, J., Gunther, R., 2001, Characterization of automotive paints: an environmental impact analysis. Prog. Org. Coating 43, 193e206.
  • [4] Zorpas, A.A., Inglezakis, V.J., 2012, Automotive industry challenges in meeting EU 2015 environmental standard. Technol. Soc. 34, 55e83.
  • [5] Abdul Fattah Abu Bakar, Azhar Abdul Halim, 2013, Treatment of Automotive wastewater by coagulation-flloculation using poly-aluminium chloride (PAC), ferric chloride (FeCl3) and aluminium sulfate (alum), AIP Conference Proceedings 1571, 524.
  • [6] S. Meric, H. Selcuk and V. Belgiorno, 2005, Acute toxicity removal in textile finishing wastewater by Fenton’s oxidation, ozone and coagulation-flocculation processes, Water Res. 39 (6), 1147-1153.
  • [7] O. S. Amuda and A. Alade, 2006, Coagulation/flocculation process in the treatment of abattoir wastewater, Desalination 196, 22-31.
  • [8] A. Amokrane, C. Comel and J. Veron, 1997, Landfill leachates pretreatment by coagulant-flocculant, Water Res. 31, 2775-2782.
  • [9] S. Sinha, Y. Yoon, G. Amy and J. Yoon, 2004, Determining the effectiveness of conventional and alternative coagulants through effective characterization schemes, Chemosphere 57, 1115-1122.
  • [10] S. Dharmasinghe, 2017, Poly aluminium chloride as an altarnative to alum as a coagulant in water treatment, Degree of Master University of Moratuwa, Master Thesis, 106.
  • [11] J. P. Wang, Y. Z. Chen, S. J. Yuan, G. P. Sheng and H. Q. Yu, 2009, Synthesis and characterization of a novel cationic chitosan-based flooculant with a high water-solubility for pulp mill wastewater treatment, Water Res. 43 (20), 5267-5275.
  • [12] Z. Zang, R. Jing, S. He, J. Qian, K.Zhang, G. Ma, X. Chang, M. Zhang, Y. Li, 2018, Coagulation of low temperature and low turbitiy water: Adjusting asicity of polyaluminium chloride (PAC) and using chitosan as coagulant aid, Seperation and Purification Technology, 206, 131-139.
  • [13] K. Lal, A. Garg, 2019, Effectiveness of synthesized aluminium and iron based inorganic polymer coagulants for pulping wastewater treatment, Journal of Environmental Chemical Enginerring, 7, 103204.
Birincil Dil tr
Konular Çevre Mühendisliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0001-8679-0485
Yazar: Özcan YAVAŞ (Sorumlu Yazar)
Kurum: BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Teşekkür Karsan Otomotiv Çevre ve Enerji birimine katkılarından dolayı teşekkür ederiz.
Tarihler

Başvuru Tarihi : 25 Ocak 2021
Kabul Tarihi : 11 Mart 2021
Yayımlanma Tarihi : 31 Mart 2020

Bibtex @araştırma makalesi { ucbad867813, journal = {Ulusal Çevre Bilimleri Araştırma Dergisi}, issn = {}, eissn = {2636-7483}, address = {ucbad@ucbad.com}, publisher = {Zeynep Cansu AYTURAN}, year = {2020}, volume = {4}, pages = {33 - 40}, doi = {}, title = {Otomotiv Endüstrisi Kaynaklı Atıksuların PAC ve Demir Koagülantı ile Arıtılabilirlik ve İşletme Giderleri Yönüyle Karşılaştırılması}, key = {cite}, author = {Yavaş, Özcan} }
APA Yavaş, Ö . (2020). Otomotiv Endüstrisi Kaynaklı Atıksuların PAC ve Demir Koagülantı ile Arıtılabilirlik ve İşletme Giderleri Yönüyle Karşılaştırılması . Ulusal Çevre Bilimleri Araştırma Dergisi , 4 (1) , 33-40 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ucbad/issue/60915/867813
MLA Yavaş, Ö . "Otomotiv Endüstrisi Kaynaklı Atıksuların PAC ve Demir Koagülantı ile Arıtılabilirlik ve İşletme Giderleri Yönüyle Karşılaştırılması" . Ulusal Çevre Bilimleri Araştırma Dergisi 4 (2020 ): 33-40 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ucbad/issue/60915/867813>
Chicago Yavaş, Ö . "Otomotiv Endüstrisi Kaynaklı Atıksuların PAC ve Demir Koagülantı ile Arıtılabilirlik ve İşletme Giderleri Yönüyle Karşılaştırılması". Ulusal Çevre Bilimleri Araştırma Dergisi 4 (2020 ): 33-40
RIS TY - JOUR T1 - Otomotiv Endüstrisi Kaynaklı Atıksuların PAC ve Demir Koagülantı ile Arıtılabilirlik ve İşletme Giderleri Yönüyle Karşılaştırılması AU - Özcan Yavaş Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - DO - T2 - Ulusal Çevre Bilimleri Araştırma Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 33 EP - 40 VL - 4 IS - 1 SN - -2636-7483 M3 - UR - Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Ulusal Çevre Bilimleri Araştırma Dergisi Otomotiv Endüstrisi Kaynaklı Atıksuların PAC ve Demir Koagülantı ile Arıtılabilirlik ve İşletme Giderleri Yönüyle Karşılaştırılması %A Özcan Yavaş %T Otomotiv Endüstrisi Kaynaklı Atıksuların PAC ve Demir Koagülantı ile Arıtılabilirlik ve İşletme Giderleri Yönüyle Karşılaştırılması %D 2020 %J Ulusal Çevre Bilimleri Araştırma Dergisi %P -2636-7483 %V 4 %N 1 %R %U
ISNAD Yavaş, Özcan . "Otomotiv Endüstrisi Kaynaklı Atıksuların PAC ve Demir Koagülantı ile Arıtılabilirlik ve İşletme Giderleri Yönüyle Karşılaştırılması". Ulusal Çevre Bilimleri Araştırma Dergisi 4 / 1 (Mart 2020): 33-40 .
AMA Yavaş Ö . Otomotiv Endüstrisi Kaynaklı Atıksuların PAC ve Demir Koagülantı ile Arıtılabilirlik ve İşletme Giderleri Yönüyle Karşılaştırılması. UCBAD. 2020; 4(1): 33-40.
Vancouver Yavaş Ö . Otomotiv Endüstrisi Kaynaklı Atıksuların PAC ve Demir Koagülantı ile Arıtılabilirlik ve İşletme Giderleri Yönüyle Karşılaştırılması. Ulusal Çevre Bilimleri Araştırma Dergisi. 2020; 4(1): 33-40.
IEEE Ö. Yavaş , "Otomotiv Endüstrisi Kaynaklı Atıksuların PAC ve Demir Koagülantı ile Arıtılabilirlik ve İşletme Giderleri Yönüyle Karşılaştırılması", Ulusal Çevre Bilimleri Araştırma Dergisi, c. 4, sayı. 1, ss. 33-40, Mar. 2020