Bu çalışmada otomotiv endüstrisinden kaynaklı atıksulara kimyasal arıtma prosesleri (koagülasyon-flokülasyon) uygulanmış; Demir(III) klorür (FeCl3) ve Poli Alüminyum Klorür (PAC) koagülantları kullanılarak Kimyasal Oksijen İhtiyacı (KOİ), Toplam Fosfor (TP) yönünden kirletici giderim verimleri ve işletme maliyetleri açısından kıyaslamalar yapılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre; PAC koagülantının optimum doz da (1mL/L) %85 KOİ ve %86 TP giderdiği görülmüştür. Ayrıca tesis 1000 m3 için pilot ölçekte denemeler yapılarak işletme maliyetleri belirlenmiştir. PAC koagülantının FeCl3 koagülantına göre 1000 m3 arıtılan atık su başına 1300 ₺ işletme maliyetlerinde avantaj sağladığı görlmektedir.
Karsan Otomotiv Çevre ve Enerji birimine katkılarından dolayı teşekkür ederiz.
In this study, a chemical treatment systems (coagulation-flocculation) was applied for automotive wastewater using ferric chlorid (FeCl3) and poly-aluminium chloride (PAC) as flocculant to determine the effectiveness for removal of chemical oxygen demand (COD) and total phosphorus (TP) and was compared with operating costs. The rsults obtained proved that PAC was comperatively more efficient than FeCl3. PAC showed (optimum dose 1 mL/L) 85% removal for COD and 86% of TP. The comparison about operation costs, PAC less than FeCl3 1300 ₺ per 1000 m3 treated wastewater.
Poly-Alüminium Chloride Ferric chloride Automotive Industry Operating Costs
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çevre Mühendisliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |