Bu çalışma, uluslararası öğrencilerin Türkiye’de bulundukları süre içerisinde, Türk Toplumu ile kurdukları etkileşimin, kültürleşme tutumları üzerindeki etkisini ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda kültürlerarası iletişimin öğrencilerin kültürleşme tutumları üzerindeki etkisi, Gordon Allport (1954) tarafından ortaya konulan Temas Hipotezi temel alınarak incelenmiştir. Çalışma verileri nicel araştırma tekniklerinden olan, anket aracılığıyla toplanmış, ve Kayseri’de öğrenim gören 201 uluslararası üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırma verilerinin değerlendirilmesi yol analizi kullanılarak yapılmıştır. Çalışma sonuçları, uluslararası öğrencilerin ev sahibi ile kurduğu iletişimin, ev sahibi kültüre ait unsurların kısmen ya da tamamı ile benimsenmesini ifade eden bütünleşme ve asimilasyon tutumları üzerinde belirleyici bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Yine elde edilen sonuçlara göre, ev sahibi toplum ile kurulan temasın niceliğinin artması, temas niteliğinin daha eşitlikçi, isteğe bağlı, samimi ve iş birliğine dayalı olması, ayrıca ev sahibi toplumdan yakın arkadaşlara sahip olunması ve kurulan temasın olumlu sonuçlanması uluslararası öğrencilerin kültürleşme tutumlarını olumlu yönde etkilemektedir.
Kültürlerarası İletişim Kültürleşme Temas Hipotezi Uluslararası Öğrenciler
The present study aims to reveal the effect of the interaction established by international students with the host society during the period of their stay in Turkey on the acculturation attitudes. In this respect, the effect of intercultural communication on the acculturation attitudes of the students has been examined based on the Contact Hypothesis suggested by Gordon Allport (1954). The study data has been collected by using survey method which is one of the quantitative research techniques and 201 international students studying in Kayseri has participated in the survey. Research data has been assessed by using the path analysis. The study results indicate that the communication established by the international students with the host has a decisive effect on integrity and assimilation attitudes which represent the complete or partial adoption of elements of the host culture. The results also indicate that the increase in the quantity of the communication established with the host society, and that the quality of the contact is more equalitarian, sincere, and cooperation-based, and that the contact established brings together a positive result have a positive effect on the acculturation attitudes of the international students.
Intercultural Communication Acculturation Contact Hypothesis International students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mart 2021 |
Kabul Tarihi | 6 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |
* Hakemlerimizin uzmanlık alanlarını detaylı olarak girmesi süreçte hakem ataması açısından önem arz etmektedir.
* Dergimize gönderilen makaleler sadece ön değerlendirme sürecinde gerekçe gösterilerek geri çekilebilir. Değerlendirme sürecine geçen makalelerin geri çekilmesi mümkün değildir. Anlayışınız için teşekkür eder iyi çalışmalar dileriz.