In this study, a needs analysis was conducted to be used for material development following the 6/2/2017 decision of the Council of Ministers, numbered 2017/9900, to permit the teaching and education of Korean as a second foreign language in formal and non-formal education institutions. A needs analysis involves the collection and analysis of a set of information from the population that will be trained to be used in the creation or development of an education and training curriculum. The needs analysis was returned by a total of 1185 participants from five types of high schools in 22 metropolitan municipalities. The aim of the survey’s implementation was to measure, through use of the seven-stage Likert scale, the participants’ motivation while learning Korean, the language skills they wanted to improve, the activities and types of material to be used during the language education process, and the topics that interest them. Evaluation of the results of the rankings revealed that the participants wanted to study Korean for reasons in relation to integrative motivation. In addition, it was seen that they wanted to improve their self-expression, speaking, and listening skills during the language learning process. It was concluded that interaction with the instructor is the primary activity that will enable the development of these skills, followed by group and pair work. The participants stated that they found topics of similar character to the type of motivation they preferred, such as friendship, travel, and hobby among the topics more interesting to them.
Academy of Korean Studies
AKS-2021-R-035
This research was supported by the 2021 Korean Studies Grant Program of the Academy of Korean Studies (AKS-2021-R-035).
Bu çalışmada 6/2/2017 tarihli ve 2017/9900 sayılı Bakanlar Kurulu kararnamesi ile Korece’nin örgün ve yaygın eğitim kurumlarında ikinci yabancı dil olarak eğitim ve öğretiminin yapılması kararının ardından materyal geliştirilmesinde kullanılmak üzere gereksinim analizi yapılmıştır. Gereksinim analizi eğitim ve öğretim müfredatının oluşturulmasında ya da geliştirilmesinde kullanılmak üzere eğitim görecek evrenden bir dizi bilginin toplanarak analiz edilmesidir. Gerçekleştirilen gereksinim analizi 22 Büyükşehir belediyesinde yer alan beş tip liseden toplam 1185 katılımcıya uygulanmıştır. Uygulamanın amacı katılımcıların Koreceyi öğrenirken güdülendiği motivasyonu, geliştirmek istediği dil becerilerini, dil eğitimi esnasında katılabilecekleri etkinlikleri ya da kullanılacak materyal türünü ve ilgilerini çeken konu başlıklarını yedi aşamalı Likert ölçeği kullanarak sıraya koymaktır. Sıralamanın sonucunda katılımcıların Koreceyi bütünleştirici motivasyon doğrultusunda öğrenmek istedikleri açığa çıkarılırmıştır. Ayrıca dil öğrenim sürecinde kendini ifade edebilme, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmek istedikleri görülmektedir. Bu becerilerin geliştirilmesini sağlayacak etkinliklerin başında eğitmen ile etkileşimin geldiği, ardından grup ve ikili çalışmaların uygulanmasını tercih ettikleri sonucuna varılmıştır. Katılımcılar konu başlıkları arasından, tercih ettikleri motivasyon türü ile benzer karakterde olan arkadaşlık, seyahat, hobi gibi konuları daha ilgi çekici bulduklarını belirtmişlerdir.
AKS-2021-R-035
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | AKS-2021-R-035 |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2023 |
Kabul Tarihi | 18 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |
* Hakemlerimizin uzmanlık alanlarını detaylı olarak girmesi süreçte hakem ataması açısından önem arz etmektedir.
* Dergimize gönderilen makaleler sadece ön değerlendirme sürecinde gerekçe gösterilerek geri çekilebilir. Değerlendirme sürecine geçen makalelerin geri çekilmesi mümkün değildir. Anlayışınız için teşekkür eder iyi çalışmalar dileriz.