Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinde Fonksiyonel Olmayan Tutumların ve Olumsuz Otomatik Düşüncelerin Depresyona Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 7, 20.11.2017

Öz



Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin fonksiyonel
olmayan tutumlarının ve olumsuz otomatik düşüncelerinin depresyona etkisi
incelenmiştir. Araştırmaya üniversitede öğrenim gören 588 öğrenci katılmıştır.
Öğrencilere Fonksiyonel Olmayan Tutumlar Ölçeği, Otomatik Düşünceler Ölçeği ve
Beck Depresyon Ölçeği uygulanmıştır. Değişkenler arası ilişkiye, Pearson
Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ile bakılmıştır. Araştırmaya dâhil
edilen tüm değişkenlerin birbiri ile anlamlı bir korelasyona sahip olduğu
bulunmuştur. Fonksiyonel olmayan tutumların ve olumsuz otomatik düşüncelerin
depresyona etkisi, regresyon analiziyle incelenmiştir. Araştırmanın sonuçları,
üniversite öğrencilerinin, fonksiyonel olmayan tutumlarının ve olumsuz otomatik
düşüncelerinin depresyona etki ettiğini ortaya koymuştur. Depresyondaki
varyansın %23.9’u, fonksiyonel olmayan tutumlar ve olumsuz otomatik düşünceler tarafından
açıklanmaktadır.



Kaynakça

  • Savaşır, I. ve Şahin, N. (1997). Bilişsel davranışçı terapilerde sık kullanılan ölçekler. Ankara: Türk Psikologlar Derneği.

Effect of Dysfunctional Attitude and Negative Automatic Thoughts on Depression in University Students

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 7, 20.11.2017

Öz



In
this study effect of dysfunctional attitude and negative automatic thoughts on
depression in university students were examined. 588 students studying at the
university participated in the research. Dysfunctional Attitudes Scale, Automatic
Thoughts Questionnare Scale and Beck Depression Scale were administered to the
students. The relationship between variables is examined by the Pearson Moments
Product Correlation Coefficient. All the variables included in the study were
found to have a significant correlation with each other. The effect of dysfunctional
attitude and negative automatic thoughts on depression were examined by
regression analysis. The results of the study revealed that university
students' effect of dysfunctional attitude and negative automatic thoughts on
depression. Dysfunctional attitude and negative automatic thoughts explain
23.9% of the variance in the depression. 



Kaynakça

  • Savaşır, I. ve Şahin, N. (1997). Bilişsel davranışçı terapilerde sık kullanılan ölçekler. Ankara: Türk Psikologlar Derneği.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammed Yıldız

Yayımlanma Tarihi 20 Kasım 2017
Kabul Tarihi 19 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldız, M. (2017). Üniversite Öğrencilerinde Fonksiyonel Olmayan Tutumların ve Olumsuz Otomatik Düşüncelerin Depresyona Etkisi. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi, 1(1), 1-7.