Oyun, bebeklikten
itibaren insan yaşantısının bir parçası olagelen ve zaman içinde biçim
değiştirerek varlığını sürdüren bir etkinliktir. Eğitim de, tıpkı oyun gibi,
yaşam boyu devam eden bir süreç olarak tanımlanmaktadır. Dolayısıyla, erken
dönemlerden itibaren insan hayatının parçası olmaya başlayan oyunun ve eğitimin
yolları sıklıkla kesişmektedir. Bu çalışmanın amacı, oyunun ve eğitimin
ilişkisinin, insanın doğası ve gelişimsel özelliklerini dikkate alan bir
perspektiften geçmişten bu yana önesürülen görüşler doğrultusunda
incelenmesidir. Tarihsel olarak oyun ve eğitim ilişkisini tartışmış olan çalışmaların
incelenmesine dayalı bir yöntemi olan bu derleme çalışmasında, ilk olarak, oyun
olgusunun insan hayatındaki konumu ve işlevini, evrimsel, sosyal, zihinsel
açılardan ele alan açıklamalara odaklanılmıştır. Oyun kavramının farklı
yönlerden incelenmesi ardından ise eğitim tarihinde, oyunun rolü hakkında
önesürülen görüşler üzerinde durulmuştur.
Play is a pervasive activity in human life. It
starts in very early months of life and continues through lifetime in different
forms and styles. Similarly, education is a lifelong concern. Play and
education, therefore, intercept and take place simultaneously in human
development. Due to this correspondence, the purpose of the study was to
examine the relationship between play and education from a developmental and
historical perspective. The method of the study was based on the review of the
relevant literature with a focus on historical ideas. Formerly, the place of
play in human life emphasizing the evolutionary, social and intellectual
aspects and following that the ideas proposed related to role of play in
education were revisited.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |