Araştırmanın amacı, Ezop masallarının
dinlediğini anlama başarısına etkisini test etmektir. Çalışma grubunu,
2018-2019 öğretim yılında Isparta ilinin merkez ilçesinde bir devlet
ilkokulunda 2.sınıfta öğrenim gören 45 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın
modeli, kontrol gruplu ön test- son test yarı deneysel modeldir. Deney ve
kontrol gruplu ön test son test modelinde, gelişigüzel iki grup seçilmiştir.
İki gruba da ilk üç masal ön test olarak, son üç masal de son test olarak
dinleme ve anlamaya yönelik ölçme uygulanmıştır. Yarı deneysel araştırma
modelindeki etkinliklerde 18 farklı Ezop masalı kullanılmıştır. Çalışma altı
hafta devam etmiştir. Her masaldan sonra
dinleme ve anlamaya yönelik ölçme işlemi yapılmıştır.Veriler 5N 1K tekniğinden
geliştirilen üç sorudan oluşan form ile toplanmıştır. Sonuçta ön test ve son
test ölçümleri arasındaki farklılıklar tespit edilerek öğrencilerin dinleme
anlama becerilerindeki değişim incelenmiştir. Araştırma kapsamında toplanan
verilerin analizinde SPSS programları kullanılmıştır. Verilerin analizinde
betimsel istatiklerden yüzde, aritmetik ortalama ile minimum ve maksimum
değerleri ilebağımsız ve bağımlı t-Testi, kovaryans (ancova) analizi
istatistiksel teknikleri kullanılmıştır. Uygulama öncesi yapılan ön test toplam
puanları ile uygulama sonrası yapılan son test toplam puanları arasında anlamlı
bir fark görülmüştür. Öğrencilerin son test toplam puanları, ön test toplam
puanlarından daha yüksektir. Öğrencilerin dinleme anlama becerilerinin
gelişmesi yapılan etkinliğin olumlu sonuçlandığı görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 2 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |