Öğretmen yer değiştirme esas ve ölçütleri son yıllarda her zamankinden daha fazla konuşulur hale gelmiştir. Çünkü öğretmenlerin istediği okul ve bölgede çalışması mesleki doyum ile kurumsal amaçların gerçekleşmesi bakımından büyük bir öneme sahiptir. Bu çalışma öğretmen yer değiştirmelerine temel teşkil eden 17.04.2015 tarihli “Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği”ndeki “hizmet puanı” kriterinin dayandığı ilkeleri incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ayrıca 19 Haziran 2020 tarihli yönetmelik değişiklikleri incelenmiştir. Bunlara ek olarak Danıştay 2. Dairesi’nin hizmet puanları ile ilgili 19.11.2020 tarihli yargı kararı incelenerek doküman analizi kapsamında değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin görev yaptıkları şehirler üç hizmet bölgesine ayrılmaktadır. Ankara, İzmir, Balıkesir, Çanakkale ve Tekirdağ gibi bazı iller birinci hizmet bölgesinde bulunmaktadır. İstanbul ili, ikinci hizmet bölgesinde bulunan iller arasında oldukça dikkat çekmektedir. TÜBİTAK ve TÜBA projeleri ile Bilim Olimpiyatlarında öğrencilerine derece yaptıran koordinatör öğretmenler değişen oranlarda hizmet puanı almaktadır. Buna göre üçüncü hizmet bölgesinde görev yapmaya devam eden öğretmenlere verilecek artırımlı hizmet puanlarının miktarı oransal olarak daha da arttırılabilir. Lisansüstü eğitim karşılığında alınan hizmet puanlarının oranı yapılacak yeni bir düzenleme ile makul bir seviyeye getirilebilir.
MEB Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği hizmet puanı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2022 |
Kabul Tarihi | 25 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1 |