Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerine verilen proje geliştirme ve uyulama eğitimi derslerinin öğrenciler üzerindeki başarısını
belirlemektir. Bu doğrultuda öğrencilere makine konstrüksiyonunun teorik hesapları, makine tasarım ve imalatı, montaj aşamaları ve sistem
analizi ve çalışması konularında teorik ve uygulamalı eğitim verilmiştir. Bu eğitimin sonucunda öğrencilere üç eksenli mini CNC router tasarımı
ve imalatı yapılması istenmiştir. Tasarım ve imalat sürecinde öğrencilerin sorun yaşadığı noktalarda gerekli teknik destek sağlanmıştır. Çalışma
sonucunda öğrencilerin almış oldukları teorik bilgileri CNC router tasarımı ve imalatına başarılı bir şekilde aktardıkları görülmüştür. İmalat
işlemi tamamlandıktan sonra örnek bir numune işlenerek mini CNC router makinesinin işlevselliği test edilmiş olup başarılı bir sonuç elde
edilmiştir. Ayrıca CNC makine tasarımı, konstrüksiyon esasları ve imalat işlemleri konularını içeren bir yazılı sınav ile öğrenci başarısı
istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Gerçekleştirilen sınav değerlendirildiğinde elde edilen sonuçlar ve analizler; öğrencilerin proje süresince
almış oldukları teorik ve uygulamalı bilgiler ışığında sınavın başarı oranının % 77,75 olduğunu göstermektedir.
Proje geliştirme eğitimi Üç eksenli mini CNC router tasarımı İmalat
The aim of this study is to determine the success of the project development and rehabilitation courses given to university students on their
students. In this direction, theoretical and practical training was given to the students on the theoretical calculations of machine construction,
machine design and manufacturing, assembly stages and system analysis and study. As a result of this training, students were asked to design and
manufacture a three-axis mini CNC router. During the design and manufacturing process, the necessary technical support was provided to the
students where they had problems. As a result of the study, it has been seen that the students have successfully transferred the theoretical
knowledge they have received to CNC router design and manufacturing. After the manufacturing process is completed, a sample is processed and
the functionality of the mini CNC router machine is tested and a successful result is obtained. In addition, student achievement was statistically
analyzed with a written examination including CNC machine design, construction principles and manufacturing operations. The results and
analyzes obtained when the exams are evaluated; shows that the success rate of the exam is 77.75% in the light of the theoretical and practical
information that the students have taken during the project period.
Project development training Three-axis mini CNC router design Manufacturing
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3 |