Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 37 - 50, 30.04.2019

Öz

Kaynakça

  • Akpınar, Y. ve Altun, A. (2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. Elementary Education Online, 13(1), 1-4.
  • Ateş, A. (2013). Eğitsel websitelerini değerlendirmeye yönelik bir ölçek önerisi. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 4(1).Çatlak, Ş., Tekdal, M. ve Baz, F. Ç. (2015). Scratch yazılımı ile programlama öğretiminin durumu: bir doküman inceleme çalışması. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 4(3), 13-25. Karabak, D. ve Güneş, A. (2013). Ortaokul birinci sınıf öğrencileri için yazılım geliştirme alanında müfredat önerisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 175-181.
  • Keçeci, G., Alan, B. ve Zengin, F. K. (2016). Eğitsel bilgisayar oyunları destekli kodlama öğrenimine yönelik tutum ölçeği: geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Education Sciences, 11(4), 184-194.
  • Kalelioğlu, F. & Gülbahar. Y. (2014). The Effects of teaching programming via Scratch on problem solving skills. Informatics in Education, 13(1), 33–50. Kert, S. B. ve Uğraş, T. (2009). Programlama eğitiminde sadelik ve eğlence: Scratch örneği. In The First International Congress of Educational Research. Çanakkale, Turkey. Kobsiripat, W. (2015). Effects of the Media to Promote the Scratch Programming Capabilities Creativity of Elementary School Students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 227-232.Kukul, V. ve Gökçearslan, Ş. (2014). Scratch ile Programlama Eğitimi Alan Öğrencilerin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. 8th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Trakya.
  • Külekçi, Ş., Çelik, F., Koçyiğit, E. ve Macit, H. G. (2013). Scratch Eğitimi Ders Notları. 14.12.2018 tarihinde http://uekae.bilgem.tubitak.gov.tr/sites/images/scratch-kitabi.pdf adresinden alınmıştır.
  • Kuzu, A., Çankaya, S. ve Mısırlı, Z. A. (2011). Tasarım tabanlı araştırma ve öğrenme ortamlarının tasarımı ve geliştirilmesinde kullanımı. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 1(1).
  • Malan, D. J. ve Leitner, H. H. (2007). Scratch for Budding Computer Scientists, SIGSCE’07, Covington, KY, 223-227.
  • Menzi Çetin, N. ve Akkoyunlu, B. (2015). Öğretmen eğitiminde yüzyüze iletişimden sosyal ağlara: Çevrimiçi uygulama toplulukları. Eğitim Teknolojileri Okumaları, 233-246. MEB (Eylül, 2012). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi ( 5. 6. 7 ve 8. Sınıflar) öğretim programı. http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx/program2.aspx?islem=1&kno=196 adresinden 12.08.2016 tarihinde elde edildi.
  • MEB (Aralık, 2018). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programı (ortaokul 5 ve 6. Sınıflar).http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018124103559587-Bili%C5%9Fim%20Teknolojileri%20ve%20Yaz%C4%B1l%C4%B1m%205-6.%20S%C4%B1n%C4%B1flar.pdf adresinden 24.12.2018 tarihinde elde edildi. Tucker, A., Deek, F. E., Jones, J. & McCowan, D. & Stephenson, C. & Verno, A. (2003). A model curriculum for k-12 computer science: Final report of the ACM k-12 task force curriculum committee. New York, NY: The Association for Computing Machinery.
  • Wilson, A. ve Moffat, D. C. (2010). Evaluating Scratch to introduce younger schoolchildren to program¬ming. http://scratched.media.mit.edu/sites/default/files/wilson-moffat-ppig2010-final.pdf adresinden 19.12.2018 tarihinde elde edildi.Yüksel, S. (2017). Scratch programı öğretiminde ayrılıp birleşme tekniği kullanımının öğrencilerin derse yönelik tutumuna akademik başarısına ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Yükseltürk, E. ve Altıok, S. (2015). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının bilgisayar programlama öğretimine yönelik görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 50-65.

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK SCRATCH BİLGİ PAYLAŞIM PLATFORMUNUN (SBPP) GELİŞTİRİLMESİ

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 37 - 50, 30.04.2019

Öz

Çalışmanın amacı; Scratch programı konusunda bilişim teknolojileri
öğretmenlerine yönelik, Bilişim Teknolojileri (BT) ve Yazılım dersi öğretim
programıyla uyumlu bir bilgi paylaşımı platformu (SBPP) tasarlamak; bilişim
teknolojileri (BT) uzmanlarının görüşleri doğrultusunda bu platformu geliştirmek
ve BT öğretmeni adaylarının platforma yönelik değerlendirmelerini almaktır. Çalışmada;
tasarım tabanlı araştırma yöntemi temel alınmıştır. Geliştirilen SBPP ortamı;
Scratch hakkında genel bilgiler, programla uyumlu olarak Scratch ile yapılmış
örnekler, sıkça sorulan sorular ve yanıtları ile öğretmenlerin aralarında bilgi
ve deneyimlerini paylaşabilecekleri araçlar içermektedir. Tasarım tabanlı çalışmanın
değerlendirme evresine, 32 BT öğretmen adayı katılmıştır. Katılımcıların SBPP
ile ilgili görüşleri, eğitsel websitesi değerlendirme formu ve açık uçlu
sorular aracılığıyla alınmıştır. Çalışmanın verileri betimsel olarak
çözümlenmiştir. Geliştirilen Scratch Bilgi Paylaşım Platformu, BT
öğretmenlerine derslerinde Scratch hakkında yardımcı ders materyalleri
edinmeleri açısından önerilmektedir. Ek olarak, SBPPnin Scratch uygulamalarıyla
ilgilenenler için bir uygulama topluluğu oluşmasına öncülük ederek, özellikle
BT öğretmenleri arasında bilgi ve deneyim paylaşımını kolaylaştırabileceği
düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akpınar, Y. ve Altun, A. (2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. Elementary Education Online, 13(1), 1-4.
  • Ateş, A. (2013). Eğitsel websitelerini değerlendirmeye yönelik bir ölçek önerisi. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 4(1).Çatlak, Ş., Tekdal, M. ve Baz, F. Ç. (2015). Scratch yazılımı ile programlama öğretiminin durumu: bir doküman inceleme çalışması. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 4(3), 13-25. Karabak, D. ve Güneş, A. (2013). Ortaokul birinci sınıf öğrencileri için yazılım geliştirme alanında müfredat önerisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 175-181.
  • Keçeci, G., Alan, B. ve Zengin, F. K. (2016). Eğitsel bilgisayar oyunları destekli kodlama öğrenimine yönelik tutum ölçeği: geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Education Sciences, 11(4), 184-194.
  • Kalelioğlu, F. & Gülbahar. Y. (2014). The Effects of teaching programming via Scratch on problem solving skills. Informatics in Education, 13(1), 33–50. Kert, S. B. ve Uğraş, T. (2009). Programlama eğitiminde sadelik ve eğlence: Scratch örneği. In The First International Congress of Educational Research. Çanakkale, Turkey. Kobsiripat, W. (2015). Effects of the Media to Promote the Scratch Programming Capabilities Creativity of Elementary School Students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 227-232.Kukul, V. ve Gökçearslan, Ş. (2014). Scratch ile Programlama Eğitimi Alan Öğrencilerin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. 8th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Trakya.
  • Külekçi, Ş., Çelik, F., Koçyiğit, E. ve Macit, H. G. (2013). Scratch Eğitimi Ders Notları. 14.12.2018 tarihinde http://uekae.bilgem.tubitak.gov.tr/sites/images/scratch-kitabi.pdf adresinden alınmıştır.
  • Kuzu, A., Çankaya, S. ve Mısırlı, Z. A. (2011). Tasarım tabanlı araştırma ve öğrenme ortamlarının tasarımı ve geliştirilmesinde kullanımı. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 1(1).
  • Malan, D. J. ve Leitner, H. H. (2007). Scratch for Budding Computer Scientists, SIGSCE’07, Covington, KY, 223-227.
  • Menzi Çetin, N. ve Akkoyunlu, B. (2015). Öğretmen eğitiminde yüzyüze iletişimden sosyal ağlara: Çevrimiçi uygulama toplulukları. Eğitim Teknolojileri Okumaları, 233-246. MEB (Eylül, 2012). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi ( 5. 6. 7 ve 8. Sınıflar) öğretim programı. http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx/program2.aspx?islem=1&kno=196 adresinden 12.08.2016 tarihinde elde edildi.
  • MEB (Aralık, 2018). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programı (ortaokul 5 ve 6. Sınıflar).http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018124103559587-Bili%C5%9Fim%20Teknolojileri%20ve%20Yaz%C4%B1l%C4%B1m%205-6.%20S%C4%B1n%C4%B1flar.pdf adresinden 24.12.2018 tarihinde elde edildi. Tucker, A., Deek, F. E., Jones, J. & McCowan, D. & Stephenson, C. & Verno, A. (2003). A model curriculum for k-12 computer science: Final report of the ACM k-12 task force curriculum committee. New York, NY: The Association for Computing Machinery.
  • Wilson, A. ve Moffat, D. C. (2010). Evaluating Scratch to introduce younger schoolchildren to program¬ming. http://scratched.media.mit.edu/sites/default/files/wilson-moffat-ppig2010-final.pdf adresinden 19.12.2018 tarihinde elde edildi.Yüksel, S. (2017). Scratch programı öğretiminde ayrılıp birleşme tekniği kullanımının öğrencilerin derse yönelik tutumuna akademik başarısına ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Yükseltürk, E. ve Altıok, S. (2015). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının bilgisayar programlama öğretimine yönelik görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 50-65.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Tarık Kışla 0000-0001-5970-0798

Şerife Nur Yıldız Bu kişi benim

Alev Ateş Çobanoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Kabul Tarihi 17 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kışla, T., Yıldız, Ş. N., & Ateş Çobanoğlu, A. (2019). BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK SCRATCH BİLGİ PAYLAŞIM PLATFORMUNUN (SBPP) GELİŞTİRİLMESİ. Uluslararası Eğitim Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 5(1), 37-50.
e-ISSN: 2458-8628