Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dezavantajlı Bölgelerdeki Öğretmenlerin eTwinning Proje Deneyimine göre Dijital Yeterliklerinin İncelenmesi

Yıl 2023, , 51 - 74, 29.04.2023
https://doi.org/10.19171/uefad.1149218

Öz

Bu çalışmada, dezavantajlı bölgelerde görev yapan öğretmenlerin eTwinning proje deneyimlerine ve kalite etiketi alma durumuna göre dijital yeterlik düzey ve seviyelerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nedensel karşılaştırmalı analiz yöntemi temel alınmıştır. 303 öğretmene Eğitimciler için Dijital Yeterlik Değerlendirme Formu uygulanmış, veriler betimsel ve kestirimsel analiz tekniklerine tabi tutulmuştur. Verilerin analizinde SPSS 20 programı kullanılmıştır. Analizler sonucunda dezavantajlı bölgelerde görev yapan öğretmenlerin eTwinning proje deneyimine göre dijital yeterliklerinin DigCompEdu’nun her alanına göre arttığı belirlenmiştir. eTwinning proje deneyimi olan öğretmenlerin bütünleştirici ve uzman seviyesinde oldukları sonucuna varılmıştır. Deneyimli olmayan öğretmenlerin ise genellikle kâşif, bütünleştirici seviyelerinde oldukları belirlenmiştir. Kalite etiketi alan öğretmenlerin dijital yeterlik düzeylerinin kalite etiketi almayan ve proje deneyimi olmayan öğretmenlerden yüksek olduğu saptanmıştır. Proje deneyimi olan ve kalite etiketi alan öğretmenlerin dijital yeterliklerinin yüksek olduğu saptanmıştır. eTwinning projelerinin DigCompEdu alanlarına ilişkin gelişim göstermede tetikleyici unsur olabileceği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Acar, S. & Peker, B. (2021). What are the purposes of teachers for using the eTwinning platform and the effects of the platform on teachers?. Acta Didactica Napocensia, 14(1), 91-103. https://doi.org/10.24193/adn.14.1.7.
  • Akıncı, B. (2018). eTwinning proje uygulamalarının öğrencilerin yabancı dil becerileri ile öğretmenlik mesleki gelişimine katkısı (bir eylem araştırması). (Yayın No: 530613)[Yüksek lisans tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi], Ulusal Tez Merkezi.
  • Altın, H. M., & Kalelioğlu, F. (2015). Fatih projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 2(1), 89-105.
  • Avcı, F. (2021). Çevrimiçi bir öğrenme ortamı olarak eTwinning platformuna ilişkin öğretmenlerin görüş ve değerlendirmeleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(1), 1-22. görüş ve değerlendirmeleri. https://doi.org/10.30703/cije.663472
  • Başaran, M., Kaya, Z., Akbaş, N. & Yalçın, N. (2020). Reflection of eTwinning activity on teachers’ professional development in the project-based teaching process. Journal of Educational Theory and Practice Research, 6(3), 373-392. https://doi.org/10.38089/ekuad.2020.35
  • Bozdağ, Ç. (2017). Almanya ve Türkiye’de okullarda teknoloji entegrasyonu. eTwinning örneği üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 42-64.
  • Cabero-Almenara, J., Romero-Tena, R. & Palacios-Rodríguez, A. (2020). Evaluation of teacher digital competence frameworks through expert judgement: The use of the expert competence coefficient. Journal of New Approaches in Educational Research (NAER Journal), 9(2), 275-293. https://doi.org/10.7821/naer.2020.7.578
  • Cachia, R. & Punie, Y. (2012). Teacher collaboration in the context of networked learning. Current eTwinning practices and future perspectives. In Proceedings of the 8th International Conference on Networked Learning.
  • Caena, F. & Redecker, C. (2019). Aligning teacher competence frameworks to 21st-century challenges: The case for the European Digital Competence Framework for Educators (DigcompEdu). European Journal of Education, 54(3), 356-369. https://doi.org/10.1111/ejed.12345
  • Castillo, J. J. G., Cabero Almenara, J., & Estrada Vidal, L. I. (2017). Design and validation of an instrument for evaluation of digital competence of university student. Revista Espacios, 38 (10), 1-27.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). NJ: Erlbaum.
  • Crişan, G. I. (2013). The ımpact of teachers' participation in eTwinning on their teaching and training. Acta Didactica Napocensia, 6(4), 19-28.
  • Çavaş, B., Kışla, T., & Twining, P. (2005, Şubat 2-4). Türkiye’de bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitimdeki kullanımı: dICTatEd [Conference presentation abstract]. Akademik Bilişim Konferansı, Gaziantep, Türkiye.
  • Çebi, A., & Reisoğlu, İ. (2022). Adaptation of Self-Assessment Instrument for Educators’ Digital Competence into Turkish Culture: A Study on Reliability and Validity. Technology, Knowledge and Learning, 1-15. Doi: 10.1007/s10758-021-09589-0
  • Çetin, İ. G. & Gündoğdu, K. (2022). eTwinning proje uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(81), 76-90.
  • Davies, R, S. & West, R. E. (2014). Technology integration in schools. In Handbook of research on educational communications and technology (pp. 841-853). Springer.
  • Demir, N. ve Kayaoğlu, M. N. (2021). Multi-dimensional foreign language education: The case of an eTwinning project in Turkey. Computer Assisted Language Learning, 1–38. https://doi.org/10.1080/09588221.2020.1871027.
  • Eğitim Reformu Girişimi (2014). FATİH projesi eğitimde dönüşüm için bir fırsat olabilir mi? https://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2010/01/FAT%C4%B0H-Projesi-E%C4%9Fitimde-D%C3%B6n%C3%BC%C5%9F%C3%BCm-%C4%B0%C3%A7in-Bir-F%C4%B1rsat-Olabilir-mi-Politika-Analizi-ve-%C3%96nerileri-Raporu.pdf adresinden erişildi.
  • Ekici, S. & Yılmaz, B. (2013). FATİH Projesi üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 27(2), 317-339.
  • eTwinning Resmi Portal (2022). eTwinning Avrupa’daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur. https://www.etwinning.net/tr/pub/index.htm .
  • eTwinning (2018). Kaliteli bir proje nasıl olmalıdır? http://etwinning.meb.gov.tr/kaliteli-bir-projede-olmasi-gerekenler/
  • Fat, S. (2012). The impact study of etwinning projects in Romania. eLearning and Software for Education (eLSE), 1, 152–156.
  • Ferrari, A. (2012). Digital competence in practice: An analysis of frameworks. Publications Office of the European Union. Doi:10.2791/82116
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. SAGE Publications.
  • Gençtürk Erdem, E., Başar, F.B., Toktay, G., Yayğaz, İ.H. & Küçüksüleymanoğlu, R. (2021). eTwinning projelerinin öğretmenlerin dijital okuryazarlık becerilerine katkısı. International Journal of Social Sciences and Education Research, 7(3), 204-219. https://doi.org/10.24289/ijsser.901129
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference, 17.0 update (10th Ed.), Pearson.
  • Ghomi, M. & Redecker, C. (2019). Digital Competence of Educators (DigCompEdu): Development and Evaluation of a Self-assessment Instrument for Teachers' Digital Competence. Proceedings of the 11th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2019), 541-548. https://doi.org/10.5220/0007679005410548
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: Felsefe-yöntem-analiz (5. Baskı). Seçkin Yayınevi.
  • Hatlevik, O. E., Throndsen, I., Loi, M., & Gudmundsdottir, G. B. (2018). Students’ ICT self-efficacy and computer and information literacy: Determinants and relationships. Computer & Education 118, 107–119. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2017.11.011
  • Hennessy, S., Ruthven, K., & Brindley, S. U. E. (2005). Teacher perspectives on integrating ICT into subject teaching: Commitment, constraints, caution, and change. Journal of Curriculum Studies, 37(2), 155-192. https://doi.org/.1080/0022027032000276961
  • Ilomaki, L., Kantosalo, A., & Lakkala, M. (2011). What is digital competence? http://linked.eun.org/c/document_library/get_file?p_I_id=16319&folderId=22089&name=DLFE-711.pdf.
  • Kampylis, P., Bocconi, S., & Punie, Y. (2012). Fostering innovative pedagogical practices through online networks: the case of eTwinning. In J. Valtanen, E. Berki, M. Ruohonen, J. Uhomoibhi, M. Ross, & G. Staples (Eds.), Education Matters - Inspire XVII (pp. 17–28). Tampere (FI): University of Tampere.
  • Karasar, N. (2019). Bilimsel araştırma yöntemi (34. Basım). Nobel Yayıncılık.
  • Keleş, E., Öksüz, B. D., & Bahçekapili, T. (2013). Teknolojinin eğitimde kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşleri: Fatih projesi örneği. University of Gaziantep Journal of Social Sciences, 12(2), 353-366.
  • Kent, A. M., & Giles, R. M. (2017). Preservice teachers' technology self-efficacy. SRATE Journal, 26(1), 9-20.
  • King, W. R. & He, J. (2005). Understanding the role and methods of meta-analysis in IS research. Communications of the Association for Information Systems, 16(1), 32. https://doi.org/10.17705/1CAIS.01632
  • Koehler, M. J., & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60-70.
  • Köse, E. (2013). Dezavantajlı okullarda öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları ile örgütsel sessizlik arasındaki ilişkiler. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 27-36.
  • Krathwohl, D. R. (2002). A revision of Bloom's taxonomy: An overview. Theory into practice, 41(4), 212-218. https://doi.org/10.1207/s15430421tip4104_2
  • Krumsvik, R. J. (2014). Teacher educators' digital competence. Scandinavian Journal of Educational Research, 58(3), 269-280. https://doi.org/10.1080/00313831.2012.726273
  • Küçüktaşçı, M. (2022). Okul yöneticileri ve öğretmenlerin eTwinning projelerine ilişkin görüşleri. [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. http://acikerisim.pau.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11499/45499/meltem%20ku%CC%88c%CC%A7u%CC%88ktas%CC%A7c%CC%A7%C4%B1.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Metin, M. (2014). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2019). eTwinning faaliyeti kitapçığı. https://yegitek.meb.gov.tr/www/etwinning-faaliyeti-tanitim-kitapcigi/icerik/2976.
  • Odabaşı, H. F. & Kabakçı I. (2007). Öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde bilgi ve iletişim teknolojileri. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu Bildiri Kitapçığı, Azerbaycan, 39-43.
  • Papadakis, S. (2016). Creativity and innovation in European education. Ten years eTwinning. Past. present and the future. International Journal of Technology Enhanced Learning, 8(3-4), 279-296.
  • Ramorola, M. Z. (2013). Challenge of effective technology integration into teaching and learning. Africa Education Review, 10(4), 654-670. https://doi.org/10.1080/18146627.2013.853559
  • Redecker, C. (2017). European framework for the digital competence of educators: DigCompEdu (Report No. JRC107466). Joint Research Centre. https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC107466
  • Scoda, A. D. (2013). The Impact of Implicating Teachers from the Rural Area in Using ICT Skills and Tools-a Milestone. In Conference proceedings of» eLearning and Software for Education «(eLSE), 9(1), 51-58. https://doi.org/10.12753/2066-026X-13-007
  • Toker, T., Akgün, E., Cömert, Z., & Edip, S. (2021). Eğitimciler için dijital yeterlilik ölçeği: Uyarlama. geçerlik ve güvenirlik çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 50(230), 301-328.
  • Tosun, A., Ay, M. H., & Koçak, S. (2020). Yönetici gözüyle dezavantajlı okullar: sosyal adaletin sağlanması için çözüm önerileri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(3), 980-999. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.8c.3s.9m
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2019). On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023). https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2019/07/OnbirinciKalkinmaPlani.pdf.
  • Uluuysal, B., Demiral, S., Kurt, A. A., & Şahin, Y. L. (2014). Bir öğretmenin teknoloji entegrasyonu yolculuğu. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 5(4), 12-22.
  • Uştu, H., Taş, A.M., & Sever, B. (2016). Öğretmenlerin mesleki gelişime yönelik algilarina ilişkin nitel bir araştirma. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırma Dergisi, 1, 15‐23.
  • Vuorikari, R., Gilleran, A., Scimeca, S. (2011). Growing beyond Innovators – ICT-Based School Collaboration in eTwinning. In Kloos, C.D., Gillet, D., Crespo García, R.M., Wild, F., Wolpers, M. (Eds) Towards Ubiquitous Learning. EC-TEL 2011. Lecture Notes in Computer Science, Vol 6964. Springer. Doi: 10.1007/978-3-642-23985-4_52
  • Velea, S. (2011). ICT in education: responsible use or a fashionable practice. The impact of eTwinning action on the education process. Proceedings of the 6th International Conference on Virtual Learning. Bucharest, University of Bucharest Publishing House.
  • Yenilik ve Eğitim Teknolojileri (YEĞİTEK) (2019). eTwinning Faaliyeti Tanıtım Kitapçığı. T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü. https://yegitek.meb.gov.tr/www/etwinning-faaliyeti-tanitim-kitapcigi/icerik/2976
  • Yıldırım, Z. (2015). Sınıf öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmeye yönelik yeterlik algıları ve görüşleri. [Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi] http://acikerisim.comu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12428/1272/Zeynep_Y%C4%B1ld%C4%B1r%C4%B1m_Y%C3%BCkseklisans_tez.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Investigating The Digital Competencies of The Teachers Labouring in Disadvantaged Districts by eTwinning Project Experience

Yıl 2023, , 51 - 74, 29.04.2023
https://doi.org/10.19171/uefad.1149218

Öz

This study aimed to examine the digital competencies of teachers working in disadvantaged districts according to their eTwinning project experience and quality label using the causal-comparative model. "Digital Competence Evaluation Form for Educators (DigCompEdu)" was applied to 303 teachers. After the data were collected via survey, descriptive and predictive statistical techniques were used for analysis with SPSS 20. Results showed that the digital competencies of the teachers working in disadvantaged districts improved by the eTwinning project experience, relevant to each area of DigCompEdu. The teachers who had eTwinning experience were usually at Integrator and Expert levels. The teachers who lacked eTwinning experience were usually at Explorer, and Integrator levels. Notably, the digital proficiency levels of the teachers who received the quality label were higher than those who did not receive the quality label and had no project experience. Findings also showed that project-experienced teachers who had received the quality label have high-level digital competencies. Finally, eTwinning projects can be a trigger for the development of DigCompEdu areas.

Kaynakça

  • Acar, S. & Peker, B. (2021). What are the purposes of teachers for using the eTwinning platform and the effects of the platform on teachers?. Acta Didactica Napocensia, 14(1), 91-103. https://doi.org/10.24193/adn.14.1.7.
  • Akıncı, B. (2018). eTwinning proje uygulamalarının öğrencilerin yabancı dil becerileri ile öğretmenlik mesleki gelişimine katkısı (bir eylem araştırması). (Yayın No: 530613)[Yüksek lisans tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi], Ulusal Tez Merkezi.
  • Altın, H. M., & Kalelioğlu, F. (2015). Fatih projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 2(1), 89-105.
  • Avcı, F. (2021). Çevrimiçi bir öğrenme ortamı olarak eTwinning platformuna ilişkin öğretmenlerin görüş ve değerlendirmeleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(1), 1-22. görüş ve değerlendirmeleri. https://doi.org/10.30703/cije.663472
  • Başaran, M., Kaya, Z., Akbaş, N. & Yalçın, N. (2020). Reflection of eTwinning activity on teachers’ professional development in the project-based teaching process. Journal of Educational Theory and Practice Research, 6(3), 373-392. https://doi.org/10.38089/ekuad.2020.35
  • Bozdağ, Ç. (2017). Almanya ve Türkiye’de okullarda teknoloji entegrasyonu. eTwinning örneği üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 42-64.
  • Cabero-Almenara, J., Romero-Tena, R. & Palacios-Rodríguez, A. (2020). Evaluation of teacher digital competence frameworks through expert judgement: The use of the expert competence coefficient. Journal of New Approaches in Educational Research (NAER Journal), 9(2), 275-293. https://doi.org/10.7821/naer.2020.7.578
  • Cachia, R. & Punie, Y. (2012). Teacher collaboration in the context of networked learning. Current eTwinning practices and future perspectives. In Proceedings of the 8th International Conference on Networked Learning.
  • Caena, F. & Redecker, C. (2019). Aligning teacher competence frameworks to 21st-century challenges: The case for the European Digital Competence Framework for Educators (DigcompEdu). European Journal of Education, 54(3), 356-369. https://doi.org/10.1111/ejed.12345
  • Castillo, J. J. G., Cabero Almenara, J., & Estrada Vidal, L. I. (2017). Design and validation of an instrument for evaluation of digital competence of university student. Revista Espacios, 38 (10), 1-27.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). NJ: Erlbaum.
  • Crişan, G. I. (2013). The ımpact of teachers' participation in eTwinning on their teaching and training. Acta Didactica Napocensia, 6(4), 19-28.
  • Çavaş, B., Kışla, T., & Twining, P. (2005, Şubat 2-4). Türkiye’de bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitimdeki kullanımı: dICTatEd [Conference presentation abstract]. Akademik Bilişim Konferansı, Gaziantep, Türkiye.
  • Çebi, A., & Reisoğlu, İ. (2022). Adaptation of Self-Assessment Instrument for Educators’ Digital Competence into Turkish Culture: A Study on Reliability and Validity. Technology, Knowledge and Learning, 1-15. Doi: 10.1007/s10758-021-09589-0
  • Çetin, İ. G. & Gündoğdu, K. (2022). eTwinning proje uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(81), 76-90.
  • Davies, R, S. & West, R. E. (2014). Technology integration in schools. In Handbook of research on educational communications and technology (pp. 841-853). Springer.
  • Demir, N. ve Kayaoğlu, M. N. (2021). Multi-dimensional foreign language education: The case of an eTwinning project in Turkey. Computer Assisted Language Learning, 1–38. https://doi.org/10.1080/09588221.2020.1871027.
  • Eğitim Reformu Girişimi (2014). FATİH projesi eğitimde dönüşüm için bir fırsat olabilir mi? https://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2010/01/FAT%C4%B0H-Projesi-E%C4%9Fitimde-D%C3%B6n%C3%BC%C5%9F%C3%BCm-%C4%B0%C3%A7in-Bir-F%C4%B1rsat-Olabilir-mi-Politika-Analizi-ve-%C3%96nerileri-Raporu.pdf adresinden erişildi.
  • Ekici, S. & Yılmaz, B. (2013). FATİH Projesi üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 27(2), 317-339.
  • eTwinning Resmi Portal (2022). eTwinning Avrupa’daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur. https://www.etwinning.net/tr/pub/index.htm .
  • eTwinning (2018). Kaliteli bir proje nasıl olmalıdır? http://etwinning.meb.gov.tr/kaliteli-bir-projede-olmasi-gerekenler/
  • Fat, S. (2012). The impact study of etwinning projects in Romania. eLearning and Software for Education (eLSE), 1, 152–156.
  • Ferrari, A. (2012). Digital competence in practice: An analysis of frameworks. Publications Office of the European Union. Doi:10.2791/82116
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. SAGE Publications.
  • Gençtürk Erdem, E., Başar, F.B., Toktay, G., Yayğaz, İ.H. & Küçüksüleymanoğlu, R. (2021). eTwinning projelerinin öğretmenlerin dijital okuryazarlık becerilerine katkısı. International Journal of Social Sciences and Education Research, 7(3), 204-219. https://doi.org/10.24289/ijsser.901129
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference, 17.0 update (10th Ed.), Pearson.
  • Ghomi, M. & Redecker, C. (2019). Digital Competence of Educators (DigCompEdu): Development and Evaluation of a Self-assessment Instrument for Teachers' Digital Competence. Proceedings of the 11th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2019), 541-548. https://doi.org/10.5220/0007679005410548
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: Felsefe-yöntem-analiz (5. Baskı). Seçkin Yayınevi.
  • Hatlevik, O. E., Throndsen, I., Loi, M., & Gudmundsdottir, G. B. (2018). Students’ ICT self-efficacy and computer and information literacy: Determinants and relationships. Computer & Education 118, 107–119. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2017.11.011
  • Hennessy, S., Ruthven, K., & Brindley, S. U. E. (2005). Teacher perspectives on integrating ICT into subject teaching: Commitment, constraints, caution, and change. Journal of Curriculum Studies, 37(2), 155-192. https://doi.org/.1080/0022027032000276961
  • Ilomaki, L., Kantosalo, A., & Lakkala, M. (2011). What is digital competence? http://linked.eun.org/c/document_library/get_file?p_I_id=16319&folderId=22089&name=DLFE-711.pdf.
  • Kampylis, P., Bocconi, S., & Punie, Y. (2012). Fostering innovative pedagogical practices through online networks: the case of eTwinning. In J. Valtanen, E. Berki, M. Ruohonen, J. Uhomoibhi, M. Ross, & G. Staples (Eds.), Education Matters - Inspire XVII (pp. 17–28). Tampere (FI): University of Tampere.
  • Karasar, N. (2019). Bilimsel araştırma yöntemi (34. Basım). Nobel Yayıncılık.
  • Keleş, E., Öksüz, B. D., & Bahçekapili, T. (2013). Teknolojinin eğitimde kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşleri: Fatih projesi örneği. University of Gaziantep Journal of Social Sciences, 12(2), 353-366.
  • Kent, A. M., & Giles, R. M. (2017). Preservice teachers' technology self-efficacy. SRATE Journal, 26(1), 9-20.
  • King, W. R. & He, J. (2005). Understanding the role and methods of meta-analysis in IS research. Communications of the Association for Information Systems, 16(1), 32. https://doi.org/10.17705/1CAIS.01632
  • Koehler, M. J., & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60-70.
  • Köse, E. (2013). Dezavantajlı okullarda öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları ile örgütsel sessizlik arasındaki ilişkiler. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 27-36.
  • Krathwohl, D. R. (2002). A revision of Bloom's taxonomy: An overview. Theory into practice, 41(4), 212-218. https://doi.org/10.1207/s15430421tip4104_2
  • Krumsvik, R. J. (2014). Teacher educators' digital competence. Scandinavian Journal of Educational Research, 58(3), 269-280. https://doi.org/10.1080/00313831.2012.726273
  • Küçüktaşçı, M. (2022). Okul yöneticileri ve öğretmenlerin eTwinning projelerine ilişkin görüşleri. [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. http://acikerisim.pau.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11499/45499/meltem%20ku%CC%88c%CC%A7u%CC%88ktas%CC%A7c%CC%A7%C4%B1.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Metin, M. (2014). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2019). eTwinning faaliyeti kitapçığı. https://yegitek.meb.gov.tr/www/etwinning-faaliyeti-tanitim-kitapcigi/icerik/2976.
  • Odabaşı, H. F. & Kabakçı I. (2007). Öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde bilgi ve iletişim teknolojileri. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu Bildiri Kitapçığı, Azerbaycan, 39-43.
  • Papadakis, S. (2016). Creativity and innovation in European education. Ten years eTwinning. Past. present and the future. International Journal of Technology Enhanced Learning, 8(3-4), 279-296.
  • Ramorola, M. Z. (2013). Challenge of effective technology integration into teaching and learning. Africa Education Review, 10(4), 654-670. https://doi.org/10.1080/18146627.2013.853559
  • Redecker, C. (2017). European framework for the digital competence of educators: DigCompEdu (Report No. JRC107466). Joint Research Centre. https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC107466
  • Scoda, A. D. (2013). The Impact of Implicating Teachers from the Rural Area in Using ICT Skills and Tools-a Milestone. In Conference proceedings of» eLearning and Software for Education «(eLSE), 9(1), 51-58. https://doi.org/10.12753/2066-026X-13-007
  • Toker, T., Akgün, E., Cömert, Z., & Edip, S. (2021). Eğitimciler için dijital yeterlilik ölçeği: Uyarlama. geçerlik ve güvenirlik çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 50(230), 301-328.
  • Tosun, A., Ay, M. H., & Koçak, S. (2020). Yönetici gözüyle dezavantajlı okullar: sosyal adaletin sağlanması için çözüm önerileri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(3), 980-999. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.8c.3s.9m
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2019). On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023). https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2019/07/OnbirinciKalkinmaPlani.pdf.
  • Uluuysal, B., Demiral, S., Kurt, A. A., & Şahin, Y. L. (2014). Bir öğretmenin teknoloji entegrasyonu yolculuğu. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 5(4), 12-22.
  • Uştu, H., Taş, A.M., & Sever, B. (2016). Öğretmenlerin mesleki gelişime yönelik algilarina ilişkin nitel bir araştirma. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırma Dergisi, 1, 15‐23.
  • Vuorikari, R., Gilleran, A., Scimeca, S. (2011). Growing beyond Innovators – ICT-Based School Collaboration in eTwinning. In Kloos, C.D., Gillet, D., Crespo García, R.M., Wild, F., Wolpers, M. (Eds) Towards Ubiquitous Learning. EC-TEL 2011. Lecture Notes in Computer Science, Vol 6964. Springer. Doi: 10.1007/978-3-642-23985-4_52
  • Velea, S. (2011). ICT in education: responsible use or a fashionable practice. The impact of eTwinning action on the education process. Proceedings of the 6th International Conference on Virtual Learning. Bucharest, University of Bucharest Publishing House.
  • Yenilik ve Eğitim Teknolojileri (YEĞİTEK) (2019). eTwinning Faaliyeti Tanıtım Kitapçığı. T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü. https://yegitek.meb.gov.tr/www/etwinning-faaliyeti-tanitim-kitapcigi/icerik/2976
  • Yıldırım, Z. (2015). Sınıf öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmeye yönelik yeterlik algıları ve görüşleri. [Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi] http://acikerisim.comu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12428/1272/Zeynep_Y%C4%B1ld%C4%B1r%C4%B1m_Y%C3%BCkseklisans_tez.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Investigating The Digital Competencies of The Teachers Labouring in Disadvantaged Districts by eTwinning Project Experience

Yıl 2023, , 51 - 74, 29.04.2023
https://doi.org/10.19171/uefad.1149218

Öz

This study aimed to examine the digital competencies of teachers working in disadvantaged districts according to their eTwinning project experience and quality label using the causal-comparative model. "Digital Competence Evaluation Form for Educators (DigCompEdu)" was applied to 303 teachers. After the data were collected via survey, descriptive and predictive statistical techniques were used for analysis with SPSS 20. Results showed that the digital competencies of the teachers working in disadvantaged districts improved by the eTwinning project experience, relevant to each area of DigCompEdu. The teachers who had eTwinning experience were usually at Integrator and Expert levels. The teachers who lacked eTwinning experience were usually at Explorer, and Integrator levels. Notably, the digital proficiency levels of the teachers who received the quality label were higher than those who did not receive the quality label and had no project experience. Findings also showed that project-experienced teachers who had received the quality label have high-level digital competencies. Finally, eTwinning projects can be a trigger for the development of DigCompEdu areas.

Kaynakça

  • Acar, S. & Peker, B. (2021). What are the purposes of teachers for using the eTwinning platform and the effects of the platform on teachers?. Acta Didactica Napocensia, 14(1), 91-103. https://doi.org/10.24193/adn.14.1.7.
  • Akıncı, B. (2018). eTwinning proje uygulamalarının öğrencilerin yabancı dil becerileri ile öğretmenlik mesleki gelişimine katkısı (bir eylem araştırması). (Yayın No: 530613)[Yüksek lisans tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi], Ulusal Tez Merkezi.
  • Altın, H. M., & Kalelioğlu, F. (2015). Fatih projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 2(1), 89-105.
  • Avcı, F. (2021). Çevrimiçi bir öğrenme ortamı olarak eTwinning platformuna ilişkin öğretmenlerin görüş ve değerlendirmeleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(1), 1-22. görüş ve değerlendirmeleri. https://doi.org/10.30703/cije.663472
  • Başaran, M., Kaya, Z., Akbaş, N. & Yalçın, N. (2020). Reflection of eTwinning activity on teachers’ professional development in the project-based teaching process. Journal of Educational Theory and Practice Research, 6(3), 373-392. https://doi.org/10.38089/ekuad.2020.35
  • Bozdağ, Ç. (2017). Almanya ve Türkiye’de okullarda teknoloji entegrasyonu. eTwinning örneği üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 42-64.
  • Cabero-Almenara, J., Romero-Tena, R. & Palacios-Rodríguez, A. (2020). Evaluation of teacher digital competence frameworks through expert judgement: The use of the expert competence coefficient. Journal of New Approaches in Educational Research (NAER Journal), 9(2), 275-293. https://doi.org/10.7821/naer.2020.7.578
  • Cachia, R. & Punie, Y. (2012). Teacher collaboration in the context of networked learning. Current eTwinning practices and future perspectives. In Proceedings of the 8th International Conference on Networked Learning.
  • Caena, F. & Redecker, C. (2019). Aligning teacher competence frameworks to 21st-century challenges: The case for the European Digital Competence Framework for Educators (DigcompEdu). European Journal of Education, 54(3), 356-369. https://doi.org/10.1111/ejed.12345
  • Castillo, J. J. G., Cabero Almenara, J., & Estrada Vidal, L. I. (2017). Design and validation of an instrument for evaluation of digital competence of university student. Revista Espacios, 38 (10), 1-27.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). NJ: Erlbaum.
  • Crişan, G. I. (2013). The ımpact of teachers' participation in eTwinning on their teaching and training. Acta Didactica Napocensia, 6(4), 19-28.
  • Çavaş, B., Kışla, T., & Twining, P. (2005, Şubat 2-4). Türkiye’de bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitimdeki kullanımı: dICTatEd [Conference presentation abstract]. Akademik Bilişim Konferansı, Gaziantep, Türkiye.
  • Çebi, A., & Reisoğlu, İ. (2022). Adaptation of Self-Assessment Instrument for Educators’ Digital Competence into Turkish Culture: A Study on Reliability and Validity. Technology, Knowledge and Learning, 1-15. Doi: 10.1007/s10758-021-09589-0
  • Çetin, İ. G. & Gündoğdu, K. (2022). eTwinning proje uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(81), 76-90.
  • Davies, R, S. & West, R. E. (2014). Technology integration in schools. In Handbook of research on educational communications and technology (pp. 841-853). Springer.
  • Demir, N. ve Kayaoğlu, M. N. (2021). Multi-dimensional foreign language education: The case of an eTwinning project in Turkey. Computer Assisted Language Learning, 1–38. https://doi.org/10.1080/09588221.2020.1871027.
  • Eğitim Reformu Girişimi (2014). FATİH projesi eğitimde dönüşüm için bir fırsat olabilir mi? https://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2010/01/FAT%C4%B0H-Projesi-E%C4%9Fitimde-D%C3%B6n%C3%BC%C5%9F%C3%BCm-%C4%B0%C3%A7in-Bir-F%C4%B1rsat-Olabilir-mi-Politika-Analizi-ve-%C3%96nerileri-Raporu.pdf adresinden erişildi.
  • Ekici, S. & Yılmaz, B. (2013). FATİH Projesi üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 27(2), 317-339.
  • eTwinning Resmi Portal (2022). eTwinning Avrupa’daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur. https://www.etwinning.net/tr/pub/index.htm .
  • eTwinning (2018). Kaliteli bir proje nasıl olmalıdır? http://etwinning.meb.gov.tr/kaliteli-bir-projede-olmasi-gerekenler/
  • Fat, S. (2012). The impact study of etwinning projects in Romania. eLearning and Software for Education (eLSE), 1, 152–156.
  • Ferrari, A. (2012). Digital competence in practice: An analysis of frameworks. Publications Office of the European Union. Doi:10.2791/82116
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. SAGE Publications.
  • Gençtürk Erdem, E., Başar, F.B., Toktay, G., Yayğaz, İ.H. & Küçüksüleymanoğlu, R. (2021). eTwinning projelerinin öğretmenlerin dijital okuryazarlık becerilerine katkısı. International Journal of Social Sciences and Education Research, 7(3), 204-219. https://doi.org/10.24289/ijsser.901129
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference, 17.0 update (10th Ed.), Pearson.
  • Ghomi, M. & Redecker, C. (2019). Digital Competence of Educators (DigCompEdu): Development and Evaluation of a Self-assessment Instrument for Teachers' Digital Competence. Proceedings of the 11th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2019), 541-548. https://doi.org/10.5220/0007679005410548
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: Felsefe-yöntem-analiz (5. Baskı). Seçkin Yayınevi.
  • Hatlevik, O. E., Throndsen, I., Loi, M., & Gudmundsdottir, G. B. (2018). Students’ ICT self-efficacy and computer and information literacy: Determinants and relationships. Computer & Education 118, 107–119. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2017.11.011
  • Hennessy, S., Ruthven, K., & Brindley, S. U. E. (2005). Teacher perspectives on integrating ICT into subject teaching: Commitment, constraints, caution, and change. Journal of Curriculum Studies, 37(2), 155-192. https://doi.org/.1080/0022027032000276961
  • Ilomaki, L., Kantosalo, A., & Lakkala, M. (2011). What is digital competence? http://linked.eun.org/c/document_library/get_file?p_I_id=16319&folderId=22089&name=DLFE-711.pdf.
  • Kampylis, P., Bocconi, S., & Punie, Y. (2012). Fostering innovative pedagogical practices through online networks: the case of eTwinning. In J. Valtanen, E. Berki, M. Ruohonen, J. Uhomoibhi, M. Ross, & G. Staples (Eds.), Education Matters - Inspire XVII (pp. 17–28). Tampere (FI): University of Tampere.
  • Karasar, N. (2019). Bilimsel araştırma yöntemi (34. Basım). Nobel Yayıncılık.
  • Keleş, E., Öksüz, B. D., & Bahçekapili, T. (2013). Teknolojinin eğitimde kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşleri: Fatih projesi örneği. University of Gaziantep Journal of Social Sciences, 12(2), 353-366.
  • Kent, A. M., & Giles, R. M. (2017). Preservice teachers' technology self-efficacy. SRATE Journal, 26(1), 9-20.
  • King, W. R. & He, J. (2005). Understanding the role and methods of meta-analysis in IS research. Communications of the Association for Information Systems, 16(1), 32. https://doi.org/10.17705/1CAIS.01632
  • Koehler, M. J., & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60-70.
  • Köse, E. (2013). Dezavantajlı okullarda öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları ile örgütsel sessizlik arasındaki ilişkiler. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 27-36.
  • Krathwohl, D. R. (2002). A revision of Bloom's taxonomy: An overview. Theory into practice, 41(4), 212-218. https://doi.org/10.1207/s15430421tip4104_2
  • Krumsvik, R. J. (2014). Teacher educators' digital competence. Scandinavian Journal of Educational Research, 58(3), 269-280. https://doi.org/10.1080/00313831.2012.726273
  • Küçüktaşçı, M. (2022). Okul yöneticileri ve öğretmenlerin eTwinning projelerine ilişkin görüşleri. [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. http://acikerisim.pau.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11499/45499/meltem%20ku%CC%88c%CC%A7u%CC%88ktas%CC%A7c%CC%A7%C4%B1.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Metin, M. (2014). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2019). eTwinning faaliyeti kitapçığı. https://yegitek.meb.gov.tr/www/etwinning-faaliyeti-tanitim-kitapcigi/icerik/2976.
  • Odabaşı, H. F. & Kabakçı I. (2007). Öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde bilgi ve iletişim teknolojileri. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu Bildiri Kitapçığı, Azerbaycan, 39-43.
  • Papadakis, S. (2016). Creativity and innovation in European education. Ten years eTwinning. Past. present and the future. International Journal of Technology Enhanced Learning, 8(3-4), 279-296.
  • Ramorola, M. Z. (2013). Challenge of effective technology integration into teaching and learning. Africa Education Review, 10(4), 654-670. https://doi.org/10.1080/18146627.2013.853559
  • Redecker, C. (2017). European framework for the digital competence of educators: DigCompEdu (Report No. JRC107466). Joint Research Centre. https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC107466
  • Scoda, A. D. (2013). The Impact of Implicating Teachers from the Rural Area in Using ICT Skills and Tools-a Milestone. In Conference proceedings of» eLearning and Software for Education «(eLSE), 9(1), 51-58. https://doi.org/10.12753/2066-026X-13-007
  • Toker, T., Akgün, E., Cömert, Z., & Edip, S. (2021). Eğitimciler için dijital yeterlilik ölçeği: Uyarlama. geçerlik ve güvenirlik çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 50(230), 301-328.
  • Tosun, A., Ay, M. H., & Koçak, S. (2020). Yönetici gözüyle dezavantajlı okullar: sosyal adaletin sağlanması için çözüm önerileri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(3), 980-999. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.8c.3s.9m
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2019). On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023). https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2019/07/OnbirinciKalkinmaPlani.pdf.
  • Uluuysal, B., Demiral, S., Kurt, A. A., & Şahin, Y. L. (2014). Bir öğretmenin teknoloji entegrasyonu yolculuğu. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 5(4), 12-22.
  • Uştu, H., Taş, A.M., & Sever, B. (2016). Öğretmenlerin mesleki gelişime yönelik algilarina ilişkin nitel bir araştirma. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırma Dergisi, 1, 15‐23.
  • Vuorikari, R., Gilleran, A., Scimeca, S. (2011). Growing beyond Innovators – ICT-Based School Collaboration in eTwinning. In Kloos, C.D., Gillet, D., Crespo García, R.M., Wild, F., Wolpers, M. (Eds) Towards Ubiquitous Learning. EC-TEL 2011. Lecture Notes in Computer Science, Vol 6964. Springer. Doi: 10.1007/978-3-642-23985-4_52
  • Velea, S. (2011). ICT in education: responsible use or a fashionable practice. The impact of eTwinning action on the education process. Proceedings of the 6th International Conference on Virtual Learning. Bucharest, University of Bucharest Publishing House.
  • Yenilik ve Eğitim Teknolojileri (YEĞİTEK) (2019). eTwinning Faaliyeti Tanıtım Kitapçığı. T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü. https://yegitek.meb.gov.tr/www/etwinning-faaliyeti-tanitim-kitapcigi/icerik/2976
  • Yıldırım, Z. (2015). Sınıf öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmeye yönelik yeterlik algıları ve görüşleri. [Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi] http://acikerisim.comu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12428/1272/Zeynep_Y%C4%B1ld%C4%B1r%C4%B1m_Y%C3%BCkseklisans_tez.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Hellaç Aksu 0000-0002-0871-2788

İlknur Reisoğlu 0000-0002-6485-254X

Erken Görünüm Tarihi 29 Nisan 2023
Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2023
Gönderilme Tarihi 26 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Hellaç Aksu, Z., & Reisoğlu, İ. (2023). Dezavantajlı Bölgelerdeki Öğretmenlerin eTwinning Proje Deneyimine göre Dijital Yeterliklerinin İncelenmesi. Journal of Uludag University Faculty of Education, 36(1), 51-74. https://doi.org/10.19171/uefad.1149218