BibTex RIS Kaynak Göster

Sözlü İletişimde Değerlendirme Formu Kullanımı

Yıl 2015, , 337 - 346, 01.01.2016
https://doi.org/10.19171/uuefd.68906

Öz

Günümüzde, değerlendirme yabancı dil öğretiminde vazgeçilmez bir süreçtir. Avrupa Ortak Başvuru Metni’ne göre, tarafsız bir değerlendirme yapabilmek için değerlendirme kriterleri ve baremlerinin iyi belirlenmesi gerekmektedir. Bu çalışmamızda, öncelikle genel anlamıyla değerlendirme sürecini işleyecek, sonrasında Marmara Üniversitesi Fransızca hazırlık sınıflarındaki sözlü iletişimde değerlendirmeği ele alacağız. Bu araştırmanın amacı, sözlü sınavlardaki değerlendirme formu kullanımının geliştirilmesi ve iyileştirilmesi için olumlu ve olumsuz noktalarını ortaya çıkarmaktır. Bu araştırmada başvurduğumuz araştırma yöntemi nitel araştırma yöntemi olup, konusunda uzman dokuz öğretim elemanından veri toplamak amacıyla, dört adet açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu oluşturulmuştur. Ayrıca, öğretim elemanlarını tanımlamak için kodlama tekniği kullanılmıştır. Verilen cevaplardan yola çıkılarak, değerlendirme formlarının geliştirilmesi için bazı önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Sözcükler: Değerlendirme formu, Kriter, Puanlama, Dil seviyesi, Sözlü anlatım.

Kaynakça

  • Conseil de l’Europe. 2001. Cadre européen commun de référence pour les langues: apprendre, enseigner, évaluer, Paris: Didier.
  • Cuq, J-P. 2003. Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde, Paris: Clé International-ASDIFLE.
  • Huver, E., Springer, C. 2011. L'Evaluation en langues: Nouveaux enjeux et perspectives, Paris: Didier.
  • Lefèvre, N. Méthodes et techniques d’enquête:
  • http://staps.univ- lille2.fr/fileadmin/user_upload/ressources_peda/Masters/SLEC/entre_meth_recher.pdf consulté le 14.08.2014.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;fr
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yaprak Yücelsin

Rıfat İnce Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 17 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Yücelsin, Y., & İnce, R. (2016). Sözlü İletişimde Değerlendirme Formu Kullanımı. Journal of Uludag University Faculty of Education, 28(1), 337-346. https://doi.org/10.19171/uuefd.68906