Bu çalışmanın amacı Türkiye’deki ortaokul matematik öğretmenlerinin bir
geometri dersine ilişkin görüşleri ile öğretim uygulamaları arasındaki
uyumsuzlukları ve bu uyumsuzlukların nedenlerini ortaya koymaktır. Çalışmanın
yöntemi durum çalışmasıdır. Sekiz öğretmen üzerinde yürütülmüştür. Öğretmenlerin
her biri 8’er ders saati olmak üzere, geometri konularının anlatıldığı toplam 64 ders
saatinde gözlemlenmiştir. Daha sonra öğretmenlerle 30-35 dakikalık yarı
yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler içerik analizine tabi
tutulmuştur. Öğretmenlerin, derslerinde geleneksel yaklaşıma daha yakın olmalarına
karşın görüşmelerde yapılandırmacı bir öğretim yaklaşımından yana oldukları
görülmüştür. Öğretmen davranışları ile ifadelerinin etkili matematik öğretimi
bakımından tutarlılığı incelenmiştir. Sonuç olarak, farklılığın gerçek hayatla
ilişkilendirme ve problem çözme hususlarında daha belirgin olduğu görülmüştür. Bu
uyumsuzlukların giderilmesinde, eğitim öğretimdeki reform hareketlerinin
uygulamaya geçirilmesinin de yararlı olabileceği düşünülmüştür.
Etkili matematik öğretimi geometri öğretimi öğretmen inançları öğretmen eğitimi
Birincil Dil | en;tr |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |