Çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştiren
bölümlerin yetenek sınavlarına giren öğrencilerin, sportif beceri düzeylerini
ve bu sınavlarda uygulanan sınav yönteminin öğrenciler tarafından nasıl
algılandığını belirleyerek, sınav sonucunda elde edebilecekleri başarıyı
tahmin etme durumlarını saptamaktır.
Tarama modelinde gerçekleştirilen bu çalışmada kullanılan anket soruları
uzman görüşleri alınarak düzeltilmiş, güvenirlilik için bir grup öğrenciye ön
uygulama yaptırılarak son şekli verilmiştir. Sınava başvuran adayların
yaptıkları spor branşları, lisans düzeyleri ve yetenek sınavlarıyla ilgili
düşünceleri alınmış, ayrıca sınav sonucunda elde edebilecekleri başarıyı
tahmin etme durumları belirlenmiştir. Araştırmaya, Bursa Uludağ Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü (UÜEFBESB)
yetenek sınavlarına başvuran 28 bayan, 122 erkek olmak üzere toplam 150
öğrenci katılmıştır. Elde edilen veriler tablo ve grafiklerle açıklandıktan
sonra sayısal ve yüzde oranlarıyla değerlendirilmiştir.
Sınavda adayların alacağı puan ve girebilecekleri sıralama aralığını tahmin
etme, cinsiyet açısından araştırılmış, istatistik değerlendirmede de İki Gözlü
Ki-Kare Testi uygulanmıştır.
Sınava baş vuran adayların % 58’inin lisanslı sporcu olduğu bulunmuştur.
Araştırmaya katılan adayların branşlara göre en çok lisanslı öğrenci oranı
kızlarda % 39 ile voleybol, erkeklerde % 42 ile futbol branşı olduğu
belirlenmiştir. Adaylar, % 85 ile sınav yöntemini uygun bulup, sınavda
uygulanan yetenek testlerine olumlu yanıt vermişlerdir (kızlar % 60, erkekler
% 80). Buna karşın adaylar yalnızca ÖSS sınav sonucuna bakılarak öğrenci
alınması düşüncesine % 76 oranında karşı çıkmışlardır. Adaylara sınavda
alabilecekleri puan aralığını ve sınavı kazanma aralığını tahmin etme soruları
sorulmuş ve alınan sonuçlar bayan erkek açısından karşılaştırılmıştır. Her iki
tahminde de aralarında istatistik anlamda fark olmadığı belirlenmiştir
(P> 0,05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2007 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 20 Sayı: 2 |