Bu çalışmada, fen öğretmenlerinin bilimin doğası konusundaki inançlarının öğretim şekillerini ve öğrencilerin bilimin doğası konusundaki inançlarının öğrenme şekillerini nasıl etkiledikleri tartışılmaktadır. İlgili kaynaklar, fen öğretmeni ve öğrencilerinin bilim hakkındaki inançlarının çoğunlukla olgucu (pozitivist) bakışla örtüştüğünü göstermektedir. Bu yüzden fen öğretmenleri, öğretimlerinde bilimsel süreçten çok bilimin nesnelliğini, tekrar edilebilirliğini ve bilimsel ürünleri vurgulamaktadır. Olgucu bakışa sahip öğrenciler ise ezber ve anlamsız öğrenme yolunu seçemktedirler. Bu çalışmada bilimin doğası ile öğretme ve öğrenme arasındaki ilişki göz önünde bulundurularak, anlamlı fen öğrenimi için yapılandırmacı yaklaşımı, paylaşılan bir öğrenme felsefesi olarak görmeyi içeren, bir çok eğitimsel çıkarım sunulmaktadır. Ayrıca, son araştırmalar ışığında, öğretmen adaylarının ve öğrencilerin bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin, bilimsel araştırma içine oturtulmuş, açık ve yansıtmacı öğretim ile geliştirilebileceği önerilmektedir
Bilimin doğası olgucu bakiş yapılandırmacılık fen bilgisi öğretimi ve öğrenimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2007 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 20 Sayı: 2 |