Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Landestypische Elemente und das Frauenbild in Alev Tekinays Erzählung “Die Heimkehr oder Tante Helga und Onkel Hans”

Yıl 2007, Cilt: 20 Sayı: 2, 387 - 397, 01.08.2007

Öz

Alev Tekinays Erzählung „Die Heimkehr oder Tante Helga und Onkel Hans“ beschäftigt sich mit einem weit verbreiteten Thema der Migrantenliteratur und zwar mit der Zerrissenheit zwischen dem Heimatland und dem Land der Migration. Dabei werden auch Identifikationsprobleme angesprochen. Darüber hinaus gelingt es der Autorin, einen tiefgründigen Einblick in beide Kulturkreise (Türkei / Deutschland) zu verschaffen, kulturelle, sprachliche, gesellschaftliche und soziale Merkmale anzusprechen, die Kulturen einem thematisch reichen Vergleich zu unterziehen, landestypische Elemente der beiden Länder anzudeuten und die Lebensweisen der Frauen in beiden Kulturkreisen näher zu schildern und auf Unterschiede einzugehen. 

Landestypische Elemente und das Frauenbild in Alev Tekinays Erzählung “Die Heimkehr oder Tante Helga und Onkel Hans”

Yıl 2007, Cilt: 20 Sayı: 2, 387 - 397, 01.08.2007

Öz

Alev Tekinay’ın öyküsü „Die Heimkehr oder Tante Helga und Onkel
Hans“ göçmen edebiyatında çok işlenen bir konuyu, iki ülke arasında
kalmışlığı konu etmekte, ayrıca kimlik sorununa da değinmektedir. Yazar bu
öyküsünde Türk ve Alman kültür çevrelerine ayrıntılı olarak girmekte,
kültürel, dilsel, toplumsal ve sosyal özellikleri irdeleyerek bunları çok yönlü,
zengin bir karşılaştırmaya tabi tutmaktadır. Ayrıca öykü her iki ülkeye özgü
özellikleri ve kadının toplumdaki yeri üzerine sunduğu izlenimler ve
farklılıklar açısından da önemlidir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orhan Özmut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2007
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özmut, O. (2007). Landestypische Elemente und das Frauenbild in Alev Tekinays Erzählung “Die Heimkehr oder Tante Helga und Onkel Hans”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 387-397.