Araştırmada, piyano başlangıç aşamasında, piyano eğitimini görselleştirerek kalıcı bir öğrenmeyi etkili kılmak amacıyla, 6 -8 yaş çocuklarının, bedensel, zihinsel, psikolojik ve sosyal gelişimleri göz önünde bulundurularak geliştirilen çalışma yaprakları tanıtılmıştır. Araç geliştirme ve gözleme dayalı bir model kullanılarak geliştirilen söz konusu çalışma yaprakları, farklı zaman dilimlerinde piyano eğitimi alan 6 -8 yaş arası çocuklara uygulanmıştır. Uygulamalar sonucu aşağıda amacı ve uygulanış şekli ile ilgili bilgiler de verilen görsel çalışmaların, öğrenmeyi hızlandırıcı ve pekiştirici etkisi yanı sıra piyano eğitimi başlangıç aşamasını da daha zevkli hale getirdiği gözlenmiş, söz konusu çalışma yapraklarının yaygınlaştırılmasına yönelik öneriler sıralanmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 1 |